معرفی انواع شوینده ها برای آجر نما

معرفی انواع شوینده ها برای آجر نما
نانو و ساختمان

آیا شما هم از کثیفی و آلودگی نمای آجری ساختمان تان خسته شده اید و راهی برای پاک کردن لکه های آن پیدا نمی کنید؟ در این زمینه جای نگرانی نیست زیرا ما با معرفی بهترین مواد شوینده آجر نما قصد داریم به شما کمک کنیم تا نمایی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی داشته باشید. پیش از هر چیز توجه داشته باشید که نمای آجری در عین دوام و ماندگاری بالا، به مراقبت های ویژه نیز نیاز دارد و شما نمی توانید از هر ماده و محلول شیمایی جهت تمیز کردن آن استفاده کنید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا بهترین شوینده ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین شوینده های آجرنما

بهترین شوینده های آجرنما

امروزه نماهای آجری یکی از رایج ترین انواع نماها در طراحی ساختمان به شمار می روند که معمولا پس از گذشت زمان دیگر مثل روز اول تمیز و زیبا نیستند، از همین جهت اقدام برای شستن نما یکی روش هاییست که در صورت اصولی انجام شدن می تواند به شما در  حل این مشکل کمک کند. برای شستن نمای آجری پیشنهاد می کنیم که از شوینده های مناسبی مانند موارد زیر استفاده کنید:

استفاده از محلول کلر برای آجر نما

استفاده از محلول کلر برای آجر نما

چنانچه نمای آجری بیش از لکه ها، با کپک و جلبک پوشیده شده و ظاهری نامناسب به خودش گرفته از محلول کلر کمک بگیرید. برای این کار یک سطل بزرگ انتخاب کنید و مقدار مساوی آب و کلر به آن اضافه کرده و با هم مخلوط شان کنید. حالا می توانید از این محلول به عنوان یک شوینده آجر موثر استفاده کرده و به کمک یک سمپاش آن را روی نما اسپری کنید. توجه داشته باشید که این محلول را باید قبل از خشک شدن از روی نما پاک و آبکشی کنید.

استفاده از محلول سفیدکننده برای آجر نما

یک ترکیب مناسب دیگر جهت شستشوی نما محلول سفید کننده و آب به همراه یک سری قوی فشار آب می باشد که به شما کمک می کند از شر آلودگی ها خلاص شوید. برای این کار هنگام شستشو با این محلول، نما را فرچه کشیده و پیش از خشک شدن آن را آبکشی کنید.

شوینده های خنثی برای آجر نما

شوینده های خنثی

سفیدک یا شوره های روی نمای آجری از دسته مشکلات رایجی هستند که به راحتی جلوه ساختمان را خراب می کنند، از همین جهت بهتر است بدانید که بهترین شوینده آجرنما در این موارد، شوینده های خنثی و نانو هستند زیرا تنها این محصولات قادر به زدودن شوره از بافت پفکی آجر خواهند بود.

محلول سلیس

مخلوط آب و سلیس و در کنار آن استفاده از واتر جت باعث می شود که نمای آجری حتی از روز اول نیز تمیزتر شود.

بخار آب و مواد کف کننده

در این روش از دستگاه های مخصوص جهت تولید بخار آب گرم به همراه مقدار کمی مواد کف کننده یا صابون استفاده می شود که برای پاک کردن لکه ها عالی خواهد بود. دقت کنید که اگر نمای آجری چرب شده، باید حداقل ۳ بار این ترکیب را روی نما ریخته و آن را آبکشی کنید.

محلول شستشوی آجرنما

در میان مواد ذکر شده، بهترین مورد ممکن استفاده از شوینده های تخصصی آجرنما می باشد که امروزه در انواع اندازه ها تولید و روانه بازار می شود. این شوینده ها غالبا طوری طراحی می شوند که به بافت نما آسیب نرسانده و همچنین آن را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند. از جمله مهم ترین ویژگی های این محلول های آماده می توانیم به قدرت جرم گیری بالا، از بین شوره ها، از بین بردن لکه های سیمانی، احیای ظاهری ساختمان و.. اشاره کنیم.

توجه داشته باشید که انواع نانو این شوینده ها دارای تاثیر فوق العاده ای هستند که بدون شک پس از استفاده از آن ها پشیمان نخواهید شد. همچنین اگر درباره نحوه پوشش و اندازه مناسب این محلول ها کنجکاوید باید به شما بگوییم که طبق تجربه ترکیب یک لیتر شوینده و آب می تواند برای شستشوی ۵ متر از نمای بنا کافی و مناسب باشد.

مزایای شستشو و تمیز کردن آجرنما

مزایای شستشو و تمیز کردن آجرنما

  • فزایش ارزش ساختمان
  • جلوه ظاهری مناسب
  •  از بین بردن آلودگی ها و باکتری ها
  •  صرفه جویی در هزینه
  •  اقدامی پیشگیرانه در جهت افزایش طول عمر و ماندگاری نما
  •  و..

در آخر

انتخاب مناسب ترین شوینده آجرنما به فاکتورهای متعددی از جمله سن نما، کیفیت متریال و.. بستگی دارد که باید به همه آن ها دقت کافی داشته باشید.به طور کلی پیشنهاد می کنیم که از محلول های شوینده تخصصی در این زمینه استفاده کنید زیرا این محصولات هر آنچه را که از یک شوینده مناسب و ایمن انتظار دارید را برآورده خواهند کرد. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده شما را برای انتخاب شوینده آجر راهنمایی کرده باشد.

[short_link]

اشتراک گذاری:

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسن نورآبادی
    1402-05-31 22:12

    درود
    خوب هست مطالب
    ما یک ساختمان صنعتی به متراژ دیواری ۴متر در ۸۰ متر
    که به صورت قهوه ای دردآمده است این محلولا برای شستشوی آین دیوار سفالی مزدرر
    ۴۰۰متر می باشد

    پاسخ
    • nanoparsco
      1402-06-18 15:05

      درود بر شما جناب نورآبادی، دقیقا متوجه منظورتون نشدیم، منظورتون این است که سطوح دیواره شما، جنس آجر نمای سفالی است؟ اگر این طور هست می‌توانید جهت شستشو از مواد مخصوص نانو آجر سفالی استفاده کنید، در غیر این صورت سوال خودتون را از طریق تماس تلفنی، با کارشناسان فروش نانو پارس در میان بگذارید، تا همکاران، راهنماییتان کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.