بهترین رنگ آبگریز ساختمان

رنگ نمای ساختمان از جنس ضد آب و آبگریز بر پایه نانو
نانو و رنگ

توجه داشته باشید برای انتخاب بهترین رنگ آبگریز ساختمان باید به یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید. به لطف فناوری نانو انواع رنگ ضد آب ساختمانی با خواص گوناگون جهت زیبایی نما و عایق بندی تولید شده است. متخصصان در تلاش اند با تغییر در حرکت اتم ها و نحوه قرار گرفتن آن‌ها مواد مقاوم و با کیفیت بهتری را بسازند. همان‌طور که می‌دانیم رنگ‌های معمولی در برابر آب و حرارت و ضربه چندان مقاوم نیستند، ولی ساخت رنگ آبگریز نانو ساختمان این مشکل را بر طرف کرد. 

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن فناوری نانو، انواع رنگ نمای ساختمان از جنس ضد آب و آبگریز بر پایه نانو تولید شده است. استفاده از بهترین رنگ نمای ساختمان ضد آب و آبگریز علاوه بر عایق بندی، زیبایی خاصی را به نمای ساختمان شما می بخشد. در گذشته از رنگ‌های معمولی برای نمای ساختمان ها استفاده می‌کردند که این رنگ ها کیفیت  و مقاومت خوبی نداشته و هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم پیدا می کردند.

انواع رنگ نمای ساختمانی از جنس آبگریز

بهترین برند رنگ نمای ساختمان ضدآب

بهترین برند رنگ نمای ساختمان ضد آب باید به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر مقاوم بودن در برابر آب و رطوبت، خاصیت خود تمیز شوندگی نیز داشته باشد و بتواند تمامی آلودگی‌ها را در سطح رنگ همراه با گریز آب از بین ببرد. در ادامه برخی از انواع رنگ نمای ساختمان از جنس ضد آب و آبگریز بر پایه نانو را معرفی می کنیم.

انواع رنگ آبگریز ساختمان

رنگ آبگریز ساختمان، همانطور که از اسم آن پیدا است، یعنی با خاصیت نانو شدن رنگ و اجرای آن رو سطوح مربوطه، باعث ضد آب شدن رنگ می‌شود، به عبارتی دیگر؛ از خاصیت ضد آب و رطوبت برخوردار خواهد بود. یعنی با استفاده از خاصیت نانوی خود و  اجرا روی سطوح مختلف می‌تواند موجب شود تا رنگ‌های روی سطوح، خاصیت ضد آب داشته باشند و در صورتی که رنگ ها با آب در تماس باشند، جهت بر خورد آب به سطح رنگ، اجازه نفوذ آب و رطوبت را به داخل بافت رنگ نمی‌دهد،

همچنین با خاصیت خود تمیز شوندگی که دارد، هنگام برخورد آب، تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌های مورد نظر، در سطح زنگ همراه با گریز آب، از بین می‌رود، که به اصطلاح به آن رنگ خود تمیز شونده نیز، گفته می‌شود. طول عمر و ماندگاری رنگ‌های آبگریز نانو حداقل تا 10 سال و حداکثر تا 30 سال است.

رنگ آبگریز نانو عایق حرارتی

رنگ آبگریز عایق حرارتی

این رنگ برای رنگ کردن سطوح فلزی که در معرض دما و حرارت بالا قرار می گیرند کاربرد دارد. رنگ آبگریز نانو نمای ساختمان در فصل های گرم با ایجاد حفره هایی در سطح خود مانع نفوذ گرما به داخل ساختمان می‌شود. همچنین وجود این حفره‌ها در زمستان مانع خروج گرما از ساختمان شده و تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

این رنگ آبگریز نانو مقاومت خوبی در برابر رشد کپک، قارچ و رطوبت دارد؛ از این رو یک رنگ با کیفیت برای استفاده در انواع ساختمان‌های بهداشتی و درمانی مثل بیمارستان‌ها است. رنگ آبگریز عایق حرارتی نانو در برابر شستشو مقاوم است، غیر قابل اشتعال بوده و همچنین استفاده از آن راحت است، این رنگ هزینه مناسبی داشته و نسبت به سایر عایق های حرارتی کم‌ترین میزان انتقال حرارت را دارد. 

رنگ آبگریز نانو ضد حریق

رنگ ساختمانی ضد حریق نانو برای سطوح فلزی که امکان آتش سوزی در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود. در صورت آتش سوزی رنگ نانو حالت پف می‌گیرد و در برابر شعله های آتش یک لایه محافظ ایجاد می‌کند که سبب طولانی‌تر شدن زمان فروریختن و ذوب فولاد می‌شود. این رنگ در مراکز پتروشیمی، سطوح و دیوار کارخانه‌ها و مکان‌های دارای مواد آتش‌ زا، بیشترین کاربرد را دارد.

این رنگ، تغییری در ظاهر نما نمی‌دهد، از گسترش آتش جلوگیری کرده و آسیب‌های آن را حد زیادی کاهش می‌دهد و چون در زمان آتش سوزی از خود، گاز سمی تولید نمی‌کند؛ برای محیط زیست بی خطر است.

رنگ هوشمند نانو خود تمیز شونده

رنگ ضد آب نانو

رنگ ضد آب نانو می‌تواند، حفره‌های سطوح مختلف مثل دیوارهای آجری و گچی را پر کند و به آن خاصیت آب گریزی بدهد. همچنین مقاومت این سطوح را در برابر رطوبت چندین برابر افزایش می‌دهد، یک عایق رطوبتی بسیار با کیفیت و مطمئن را برای سطوح مربوطه، بسازد و در نهایت، سبب می‌شود، که به سادگی و راحتی، تمیز کردن سطوح مورد نظر راحت تر از روش‌های قدیمی‌تر باشد.

رنگ آبگریز آنتی باکتریال

رنگ آبگریز آنتی باکتریال از نظر فنی یک رنگ مجزا به حساب نمی‌آید، آنتی باکتریال یک موادی است که سبب مقاومت سطوح در برابر ایجاد باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود. این رنگ روی دیوارها و سقف ساختمان‌های درمانی و بیمارستان‌ها بیشترین کاربرد را دارد. همچنین از رنگ انتی باکتریال در سالن های ورزشی، استخر و سونا، کارخانه های صنایع غذایی، غذاخوری های هتل، رستوران، در آشپزخانه‌‌های صنعتی و خانگی استفاده می‌شود.

این رنگ آب دوست بوده و برای محیط زیست خطری ندارد، همچنین رنگ آبگریز با خاصیت آنتی باکتریال، بدون بو بوده و ایجاد حساسیت نمی‌کند، این رنگ، از تنوع رنگ زیادی برخوردار است و سطوح را در برابر رشد قارچ، کپک و نفوذ رطوبت مقاوم می‌کند.

رنگ نانو خود ترمیم شونده

رنگ ساختمانی نانو خود ترمیم شونده خاصیت ضد خوردگی دارد و برای رنگ کردن دیوارها و سطوح مکان‌های صنعتی کاربرد دارد. مکانسیم این رنگ در برابر خوردگی این گونه است که زمانی که رنگ دچار آسیب می شود، کپسول‌های میکرویی داخل آن‌ها آزاد شده و دوباره رنگ را ترمیم می‌کنند؛ در نتیجه مانع از خوردگی رنگ روی سطح می‌شود.

رنگ نانو خود تمیز شونده

رنگ خود تمیز شونده یکی از پرکاربردترین انواع رنگ نانو ساختمان است که به صورت پوششی بر روی سطوح مختلف می‌نشیند. این رنگ باعث تمیزتر دیده شدن سطح شده و نگهداری و تمیز کردن آن را ساده می‌کند. استفاده از این رنگ ساختمانی نانو سبب کاهش نیاز به شستشو در طول سال شده، مصرف مواد شوینده را کاهش می دهد و در نهایت مانع استهلاک سریع سطوح در نتیجه شستشوهای مکرر می‌شود.

رنگ هوشمند نانو نمای ساختمان خود تمیز شونده به صورت یک لایه و یا دو لایه روی سطح قرار می گیرد و در سطوح داخلی و بیرونی دوام خوبی دارند. در صورتی که سطحی که دارای رنگ خود تمیز شونده باشد و در مسیر عبور آب قرار بگیرد، همیشه تمیز خواهد بود.

خواص رنگ آبگریز خود تمیز شونده نانو

  • بر روی شیشه و فلز حالت چسبندگی مناسبی دارد
  • بعد از استفاده بر روی نما سطح سختی مانند شیشه ایجاد می کند
  • به صورت اسپری، چرخشی، غوطه وری و شارشی قابل استفاده است
  • به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مانع جذب غبار روی سطح می شود
  • دارای ترکیبات غیرآلی در مقیاس نانو است بنابراین بسیار شفاف است
  • در برابر اسیدها و حلال ها مقاومت شیمیایی بالایی دارد

پرایمر رنگ آبگریز

کاربرد پرایمر رنگ آبگریز  از نوع نانو مثل نحوه نصب چسب کاغذ دیواری نانو است که اجرای راحتی دارد. اجرای درست رنگ نانو بسیار اهمیت دارد، زیرا این رنگ ابزاری برای اجرای رنگ هوشمند نانو به سطوحی است که قرار است نقاشی شود. پرایمر رنگ یک پوشش و لایه آستر است که جهت آماده سازی سطح زیر کار برای رنگ آمیزی سطوح مختلف نما در ساختمان استفاده می‌شود و قابلیت چسبندگی رنگ را تا چند برابر بیش‌تر می‌کند.

بهترین رنگ آبگریز نانو ساختمان

مزایا و معایب رنگ آبگریز ساختمان

انواع رنگ آبگریز نانو ساختمانی به دلیل ویژگی های متنوع توانسته در زمینه های مختلف کاربردهای گوناگونی داشته باشد. البته این رنگ دارای مزایا و معایبی نیز هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.  

1.استفاده سریع و ساده از رنگ آبگریز نانو

2.دوست‌دار طبیعت

3.حفظ زیبایی نما

4.قابل استفاده در تمام مصالح ساختمانی 

5.قابلیت شستشوی راحت

6.مقاومت عالی در برابر عوامل محیطی و شیمیایی

معایب رنگ آبگریز نمای ساختمان

1.ویسکوزیسه بالا و تشکیل تراکم

2.در برخی مناطق به دلیل نبود این نوع رنگ امکان خرید رنگ هوشمند آبگریز نانو نما وجود ندارد.

3.برای انجام نقاشی روی ساختمان با این رنگ نیاز به فرد متخصص و با تجربه است.

مزایا ی رنگ نمای ساختمان از نوع ضد آب و آبگریز

توجه دشته باشید که برند های مهم رنگ های ضد آب موقع خرید، باید همچین ویژگی‌هایی رو داشته باشند:

  • استفاده از رنگ آبگریز و ضد آب نانو بسیار راحت و سریع است.
  • دوستدار طبیعیت هستند.
  • نمای زیبایی را به ساختمان‌ها می‌بخشند.
  • قابل نصب بر روی تمام متریال‌های ساختمانی
  • دارای قابلیت شستشو
  • مقاومت بالا د برابر مواد شیمایی
  • قابل استفاده برای رنگ زدن قسمت های مختلف مثل دیوار، سقف و کف ساختمان
  • استفاده از این نوع رنگ ها به عنوان عایق رطوبتی و عایق حرارتی
  • برخورداری از قدرت چسبندگی بالا و قابل استفاده روی سطوح مختلف چوبی، فلزی، سنگی و..
  • دوام و ماندگاری بی نظیر
  • مقاوم در برابر آلاینده های موجود در هوا
  • خود تمیز شونده و کاملا آبگریز

کاربرد رنگ آبگریز نانو برای دیوار و نمای ساختمان

انواع رنگ آبگریز نانو ساختمان در صنعت ساختمان سازی سه کاربرد اصلی دارد.

1.کاربرد محافظتی: استفاده از رنگ آبگریز نانو آبگریز نما مانند یک محافظ برای نمای ساختمان عمل می کند؛ زیرا مانع هدر رفت گرما و انرژی می‌شود.

2.کاربرد عایقی: نفوذ رطوبت به منافذ مصالح ساختمانی باعث رشد کپک‌ها و شوره زدن نما می شود؛ استفاده از رنگ آبگریز نما ساختمان می‌تواند یک لایه محافظ و عایق ایجاد کند و مانع نفوذ رطوبت به بافت مصالح ساختمانی شود.

3: زیبایی نما: رنگ آبگریز ساختمان علاوه بر پوشش عایق بندی و محافظتی خاصیت زیبایی بخشیدن به نما با کیفیت و ماندگاری بالا رو دارد، همچنین این رنگ قابلیت خود تمیز شوندگی را دارا است و نیازی به شستشو‌های مداوم نیست.

معایب رنگ نانو نمای ساختمان

بهترین رنگ آبگریز نانو، برای یک ساختمان رنگی است که با توجه به قیمت روز رنگ نانو آبگریز، اجرای رنگ، باید متناسب با مشخصات درج شده روی محصول، همراه با کیفیت اصلی رنگ نانو باشد. ویژگی و مزایای رنگ آبگریز نسبت به سایر رنگ‌های معمولی نما؛ در ضد آب بودن، خود تمیز شوندگی، دارای مواد آنتی باکتریال، چسبندگی زیاد، مقاومت بالا و… است. طرفداران رنگ آبگریز می‌دانند، بهترین روش برای ایجاد عایق بندی، ایجاد پوشش محافظتی، زیبایی نما، جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت، در سطوح داخلی و خارجی ساختمان خود، آن هم در شرایط بد اقتصادی کشور، بهترین ابزار رنگ آبگریز ساختمانی است.

انتخاب بهترین رنگ نما

رنگ نمای ساختمان به شکل های متنوعی در بازار وجود دارد که باید از بین آن ها بهترین رنگ نما را بتوان انتخاب کرد. رنگ نما باید در برابر شرایط جوی مثل باران های اسیدی و تابش شدید نور آفتاب مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ نمای با کیفیت باید خاصیت غیرقابل اشتعال داشته باشد. خاصیت الاستیک و کشسانی مطلوب، سبب می‌شود به مرور زمان بافت رنگ از هم گسسته نشود.

نحوه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

برای نقاشی ساختمان با رنگ نانو حتما باید زیر سازی های لازم قبل از هر اقدامی انجام شود. در این صورت ماندگاری رنگ افزایش خواهد یافت. برای این کار باید تمام بخش های پوسته پوسته ساختمان را جدا کرده و درزها و ترک خوردگی‌ها را با بتونه یا هر راهکار دیگر پوشاند.

سپس باید با یک سمباده سطح مورد نظر را کاملا صاف و یکدست کرد. بعد از این مرحله، امکان رنگ آمیزی ابتدایی ساختمان فراهم خواهد بود. برای نقاشی نانو نما ساختمان باید از روش پاششی استفاده کرد، اما نقاشی دیوارهای داخلی با یک غلتک مخصوص انجام می‌شود.

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ نانو ضد آب

هزینه و قیمت نقاشی ساختمان با رنگ نانو به عوامل مختلفی بستگی دارد و با واحد متر مربع سنجیده می‌شود. برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان با این رنگ عبارتند از:

  • میزان رنگ مصرفی
  • میزان زیرسازی مورد نیاز
  • کیفیت رنگ و برند ان
  • مساحت قسمتی که قرار است نقاشی و رنگ شود
  • داخلی یا خارجی بودن سطح مورد نظر
  • میزان سختی کار و نیاز به کار روی داربست
  • شرایط محیطی و کار در شرایط اب و هوایی مختلف
  • و…

شما برای نقاشی ساختمان با این رنگ تنها یکبار هزینه کرده و نیازی به هزینه مجدد برای ترمیم یا تمیز کردن آن ندارید. سطوح رنگ شده با این نوع رنگ به راحتی و با یک دستمال نمدار تمیز می‌شوند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت این روش بسیار مقرون به صرفه و مناسب بوده و مزایا و برتری های زیادی نسبت به رنگ های معمولی دارد.

جمع بندی

رنگ آبگریز ساختمانی در حال حاضر یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها برای رنگ کردن نماهای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها هستند. این رنگ‌ها دارای مزایای بسیاری بوده و موجب کاهش هزینه برای ترمیم و نظافت می‌شوند. اگر پس از خواندن این مقاله قصد سفارش رنگ نانو نما ساختمانی را دارید می‌توانید با نانو پارس گرجی تماس بگیرید.

شماره تماس:  ۰۹۱۲۹۷۳۶۰۱۵

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.