سیمان آبگریز چیست؟

سیمان آبگریز با مقاومت بالا
نانو و ساختمان

سیمان آبگریز یا ضد آب در صنعت ساختمانی بسیار مورد اهمیت واقع شده است. اهمیت این موضوع بر می‌گردد به مزایای استفاده از این محصول به عنوان یک مصالح با کیفیت و مقاوم برای ساختمان. سیمان ضد آب یکی از جدیدترین متریال‌هایی است که در ساختمان‌ها به کار می‌رود و علاوه بر پیشگیری از نفوذ آب و رطوبت به آن، زمان نگهداری و انبار سیمان را نیز افزایش می‌هد، زیرا همان طور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که در خصوص نگهداری سیمان در اغلب موارد پیش می‌آید این است که سیمان در مواجهه با گاز دی اکسید کربن یا رطوبت واکنش نشان داده و تغییر شکل می‌دهد که همین موضوع باعث شده تا حفظ و نگهداری از آن در انبارها دچار مشکل شود. با ما همراه باشید تا در انتها به قیمت خرید سیمان آبگریز هم، بپردازیم.

سیمان آبگریز چیست؟

سیمان آبگریز همان طور که از نامش پیداست در مقابل رطوبت مقاوم است. این سیمان در واقع با ترکیبی از سیمان آلومینات، سیمان پرتلند معمولی، دانه های سیلیکا، سدیم کلسیم و افزودنی های دیگر تولید می‌شود و در بازار در معرض فروش قرار می‌گیرد. افزودنی های خاصی که در ترکیب سیمان ضدآب یافت می‌شود، در واقع اسیدهای چربی هستند که ویژگی‌های بتن را به طور قابل توجهی دچار تغییر و دگرگونی می‌کنند.

این  مواد یا افزودنی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در ماهیت سیمان دارند و این قابلیت را دارند که ویژگی‌های سیمان را برای مواجهه با شرایط خاص، تغییر دهند. به عبارت دیگر، این اسیدهای چرب باعث می‌شوند تا رطوبت و آب به ساختار اصلی سیمان نفوذ نکند. همان طور که می‌دانید یکی از معضلات کار با سیمان نگهداری و انبار آن است.

سیمان معمولی به گونه‌ای است که رطوبت به راحتی می‌تواند به آن نفوذ کند و باعث می‌شود که سیمان خاصیت خود را از دست بدهد ولی استفاده از اسیدهای چرب در ساختار سیمان، ماندگاری و مقاومت سیمان را در مقابل رطوبت افزایش می‌دهد و نگهداری و انبار کردن آن را برای مدت طولانی تری امکان پذیر می‌کند.

در اینجا شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که سیمان آبگریز چگونه برای ساخت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص باید گفت که در هنگام ترکیب سیمان برای ساخت بتن در میکسر، در اثر اصطکاک حاصل از چرخش میکسر، لایه اسید چرب موجود بر دانه‌های سیمان از بین می‌رود و سیمان ماهیت اصلی خود را باز می‌یابد.

مزایای استفاده از سیمان ضد آب

مزایای استفاده از سیمان ضد آب

همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، استفاده از سیمان ضد آب به دلایل مختلف می‌تواند برای پیمان کاران ساختمانی سودمند و البته مقرون به صرفه باشد؛ در ادامه به برخی از مزایای سیمان ضد آب یا همان سیمان آبگریز اشاره می‌کنیم:

  • امکان نگهداری طولانی مدت سیمان برای استفاده در پروژه های ساخت و ساز بزرگ
  • جلوگیری از واکنش شیمیایی سیمان در مواجهه با گاز دی اکسید کربن و رطوبت
  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون سازه
  • بی نیازی از استفاده از راهکارهای مختلف به منظور آبگریز کردن بتن و کاهش هزینه های مربوطه
  • کاهش میزان اتلاف سیمان آبگریز در پروژه های ساخت و ساز بزرگ
  • سهولت استفاده و کاربردی سیمان ضدآب با سیمان های معمولی

کاربرد سیمان آبگریز در ساخت و ساز سازه ها

کاربرد سیمان آبگریز در ساخت و ساز

با توجه به خصوصیات و ویژگی های ترکیبات سیمان آبگریز می‌توان به کاربرد آن در ساخت و سازها پی برد؛ همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم مهم‌ترین ویژگی و کاربرد سیمان ضد آب خاصیت ضد آب آن است به این معنی که امکان نفوذ آب و رطوبت را میسر نمی‌کند و باعث ماندگاری بیشتر سیمان می‌شود ولی به طور کلی کاربردهای سیمان ضدآب در بخش‌های مختلف ساختمان است.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای سیمان آبگریز می‌توان به استفاده از این متریال در ساخت استخرها و مخازن آب زیر زمینی که در معرض دائمی رطوبت هستند، اشاره کرد. محصولات سیمانی آب گریز در واقع بر پایه آب هستند و از دو جزء سیمان پودری و محلول آبگریز کننده تشکیل می‌شوند. محصولات سیمانی آبگریز در موارد زیر در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1. اولین کاربرد سیمان آبگریز به صورت ملات سیمانی آبگریز است که می‌تواند به صورت سیمان سفید آبگریز هم باشد:

  • قابل استفاده در نما و هم چنین دیوارهای جانبی ساختمان ها، حیاط، پارکینگ، چاله آسانسور و غیره. سیمان آبگریز مورد استفاده در این سطوح به راحتی قابلیت شستشو و پاک شدن را دارد به واسطه آلودگی های محیطی و آب باران کثیف و آلوده نمی‌شود.
  • قابل استفاده در دیواره ها و کف پشت بام، حمام و سرویس های بهداشتی و همین طور آشپزخانه
  • قابلیت آب بندی و استفاده به عنوان ملات آب بند در پشت کاشی‌ها، سنگ دیواره‌ها و کف و همین طور برای نصب سرامیک
  • قابلیت تماس با خاک و رطوبت در هنگام استفاده در کف و دیواره ها
  • قابل استفاده در حوضچه های سیمانی و دیواره و کف استخرها

2. قابلیت استفاده از سیمان ضد آب به عنوان کنیتکس نما برای نمای ساختمان های مسکونی، تجاری و … و همین طور راه پله ها بندکشی و درزبندی یا درزگیری انواع کاشی، آجر و سرامیک و عایق سازی درزهای موجود

  • به عنوان ملات سیمانی جهت ترمیم و بازسازی کلیه سطوح سیمانی و همین طور بتنی به دلیل چسبندگی بالای سیمان آبگریز

قیت خرید سیمان آبگریز

سیمان آبگریز محصولی آماده نیست، در واقع نانو سیمان است که باید خریداری شود؛ سیمان آبگریز اصطلاحی است که پس از نانو شدن سیمان، توسط مواد نانو به آن گفته می‌شود. خرید نانو سیمان جهت آبگریز و ضد آب کردن آن، از شرکت (نانو پارس) مطمئن‌ترین و آسون‌ترین  راه برای نانو کردن مصالح ساختمانی شما است.

نانو پارس با 15 سال تجربه در ارائه انواع محصولات نانو نما، با تاییدیه نانو و ارائه ضمانت کیفیت کالا بنا به درخواست مشتری، همچنین ارائه نمونه کار‌های انجام شده، بهترین قیمت خرید روز مواد نانو، مناسب سیمان آبگریز را، خدمت مشتریان عزیز ارائه می‌کند. قیمت خرید سیمان ضدآب در بازار می‌تواند متغیر باشد، علت اصلی آن‌هم نوسنات شدید قیمت سیمان آبگریز در بازار کشور است. جهت استعلام قیمت خرید روز سیمان ضد آب با شرکت نانو پارس تماس بگیرید.

سخن پایانی

استفاده از سیمان آبگریز چند سالی است که در میان پیمان کاران ساخت و ساز متداول شده است. سیمان ضدآب به دلیل ویژگی هایی که دارد، مانع جذب و انتقال رطوبت به سازه می شود. این نوع سیمان معمولاً قابلیت شستشوی بالایی دارد و به همین دلیل برای نمای ساختمان مناسب است. جهت اطلاعات بیش‌تر از مشخصات سیمان ضد آب به صفحه خرید نانو سیمان در سایت ما مراجعه کنید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.