نکات مهم عایق ضد آب با قابلیت تنفس برای انواع آجر

با توجه به گذر زمان در ساخت و ساز، کیفیت صنعت ساختمان سازی در دنیا پیشرفت چشم‌گیری داشته است. برای مثال نما های آجری در گذشته آن قدر، کیفیت مطلوبی نداشته است، اما با توجه به پیدایش مواد ها و محصولات عایق بندی، برای نما های آجری، کیفیت ساختمان ها، بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. محصولات و مواد های مختلفی برای ضد آب سازی آجر تا به امروز ارائه شده است، اما ما در این مقاله قصد داریم بپردازیم به بهترین روشی که باعث ایجاد عایق ضد آب با قابلیت تنفس آجر را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

چرا باید آجر نما را ضد آب کنیم

چرا باید آجر نما را ضد آب کنیم؟

اگر اجازه بدهیم که آجر های روی نما، با آب و رطوبت در تماس باشد، به مرور زمان آجر نما پوسته پوسته می‌شود و اجزای آن دارای تخلخل می‌شود در نهایت باعث ترک خوردگی و خرابی آجر می‌شود. پس برای جلوگیری از این مشکل به عایق ضد آب سازی رو می‌آوریم، تا آجر نما را در طولانی مدت با همان کیفیت اولیه هنگام نصب، حفظ کنیم.

همان‌طور که گفتیم: پوشش های محافظتی، نقش جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سازه آجر نما را دارند، تا عمر نمای آجری ساختمان را افزایش دهند. قبل پیدایش کاربرد نانو در صنعت ساختمان، استفاده از پوشش های متفرقه؛ بر روی آجر نما مرسوم بود، اما در نهایت کافی نبود و مشکل نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه آجری، دوباره اتفاق می‌افتاد و مصرف کننده، وقت و هزینه خود را بیهوده صرف این کار می‌کرد. متاسفانه امروزه که این مقاله رو می‌خوانید؛ خیلی از افراد، برای پرداخت هزینه کم به سراغ پوشش های متفرقه می‌روند.

پوشش رنگ مخصوص برای آجر نما: رنگ های مخصوص آجر، در اوایل کار ممکن است به آجر نمای شما جان تازه ای بدهد و بسیار زیبا به نظر برسد، ولی به مرور زمان، رود تر از آنچه که فکر آن را بکنید، رنگ های روی آجر به مرور کم رنگ تر می‌شود و حالت پوسته پوسته شدن بر روی آجر نما ایجاد می‌کند، علاوه بر این که رنگ مخصوص به مروز زمان از بین می‌رود، رنگ اصلی آجر نما هم، نا پدید می‌شود و علاوه بر ظاهر زننده آجر نما مقاومت و کیفیت آجر هم از بین می‌رود، درنهایت برای ترمیم آن انرژی، وقت و هزینه زیادی را برای بهبود آن باید صرف کنید.
معرفی پوشش های محافظتی برای آجر نما
پوشش رزینی برای آجر نما: پس از آن که عده ای، متوجه شدند که رنگ به عنوان یک پوشش مطمئن، جهت محافظت از عمر آجر نما، آنقدر کارساز نیست با پیدایش رزین های ساختمانی برای محافظت از آجر نما به رزین آجر نما رو آوردند. در اوایل اجرای پوشش رزینی بر رو آجر، حالت براقی و خاصیت آبگریزی له آجر نما داده می‌شود، که این اتفاق؛ اتفاق خیلی خوبی برای مصرف کننده بود، اما به مرور زمان، پوشش های رزینی هم باز خورد خیلی مناسبی برای مصرف کننده گان نداشت. استفاده از رزین نما روی سطح آجر باعث می‌شود علاوه بر حفظ تنفس، سطح کار براق شده و جلا پیدا کند؛ اما رزین باعث می‌شود تا تنفس زیر سطح از بین برود.
همین امر، سبب پوسیده شدن آجر می‌شود و به مرور زمان؛ آهسته آهسته، سازه آجر از درون پودر می‌شود، در نتیجه ترک های روی آجر، که با چشم قابل رویت است، ظاهر می‌شود. پوشش های رزینی در اوایل درست است که ظاهر آجر نما را با براقیت زیبا می‌سازد و خاصیت آبگریزی به آن می‌دهد ولی با تابش آفتاب، خاصیت آبگریزی و براقیت خود را به مرور زمان از دست می‌دهد و به رنگ اصلی آجر نما هم آسیب می‌رساند.
قابلیت های پوشش آبگریز آجر نما
پوشش آبگریز آجر با فنانوری نانو: با پیدایش پوشش های نانو در نما های ساختمان، مصرف کنندگان این صنعت تحول گسترده ای را شاهد بودند. چون این محلول های مایع دارای ذرات نانو متری هستند، که علاوه بر این که خاصیت آبگریزی به آجر می‌دهند و به حفظ رنگ اصلی آجر، کمک می‌کنند، بر اثر تابش آفتاب؛ بر خلاف پوشش های رزنی و رنگ، خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. در واقع مهم‌ترین ویژگی‌آن ها، ماندگاری بالای آن‌ها در نما است و پوشش نانو مخصوص آجر در طولانی مدت، با دوام ترین پوششی است که می‌توان برای محافظت از آجر شناخت.

چه نوع عایق ضد آبی باید برای آجر انتخاب کنیم؟

حوزه عایق بندی ساختمانی هم؛ مانند بسیاری از حوزه های صنعتی، از یک روش خاص، راه حل های متنوعی ارائه می‌شود، یعنی به عبارت دیگر، برای ضد آب کردن آجر، محصولات و روش های مختلفی وجود دارد، اما توصیه ما، استفاده از روشی مطمئن و به صرفه، با توجه به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی صنعت ساخت و ساز، استفاده از مواد های نانو برای ایجاد عایق ضد آب، بر روی آجر نمای ساختمانی است.

انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر

مزایایی که انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر دارد؟

این پوشش مانع از نفوذ هرگونه رطوبت و گرد و غبار به داخل بافت آجرنما می‌شود و باعث تمیز ماندن آجرنما به مرور زمان می‌شود. مواد نانو مناسب آجر نما با اندازه ذرات در حد نانو متر، بین مولکول های آجرنما، قرار می‌گیرد. علاوه بر حفظ خاصیت تنفس آجرنما، مانع از جذب هرگونه رطوبت، توسط آجرنما می‌شود. مزیت اصلی آجر نانو شده بر روی نمای ساختمان، عدم تغییر رنگ مصالح و عدم خاصیت رزینی و براقیت است.

پوشش های رزینی به مرور زمان توسط تابش آفتاب از بین می‌روند و دوام بالایی ندارند. عایق نانو ضدآب آجر نما، به بافت مصالح آجر، نفوذ می‌کند و همچنین برعکس محصولات رزینی، از ماندگاری بسیار بالایی برخورد دار است. پس از اجرای مواد نانو بر روی آجر نما؛ عواملی مثل: شستشو، باران‌های اسیدی، گرد و غبار و هرگونه آلودگی که باعث کثیفی و شوره زدن نمای اجر می‌شود را دیگر، نگرانی بابت این موارد نخواهید داشت، و مشکل عمده رفع شوره آجر نما به واسطه آجر نانو شده، تا ماندگاری 5 تا 15 سال (بسته به نوع محصول) نخواهید داشت.

خصوصیاتی که مواد عایق نانو ضد آب کننده آجر باید داشته باشد؟
  • عدم تغیر رنگ آجرنما و ۱۰۰% آب گریز
  • ضد شوره آجرنما با حفظ قابلیت تنفس آجرنما
  • مقاوم در برابر اشعه UV و جلوگیری از پوسته شدن آجرنما
  • نانو آجر نما با ماندگاری بالای ۱۰ سال
  • ضد قارچ و کپک
  • آب بندی کامل نما و ضد یخ زدگی نما
  • آب گریز کردن آجرنما و بدون هیچگونه تغییر رنگ
  • ایجاد خاصیت خود تمیز شوندگی
  • جلوگیری از ایجاد سفیدک و شوره
  • مقاوم در برابر اشعه های آفتاب و سازگاری با محیط زیست
  • غیر قابل اشتعال و قدرت نفوذ بالا در انواع آجرنما
  • مهم‌تر از همه از تفس محفظه‌های روی آجر جلوگیری نکند.

ایجاد عایق ضد آب برای آجر با قابلیت حفظ تنفس

از کجا باید عایق ضد آب آجر با کیفیت پیدا کرد؟

متاسفانه در این حوزه؛ ارائه کنندگان سودجو و کلاه‌برداران زیادی وجود دارد، اما جای نگرانی نیست و چند روش ساده، به شما یاد خواهیم داد که چگونه، عایق ضد آب آجر با کیفیت تهیه کنید. همان‌‌طور که در بالا اشاره کردیم، مواد های نانو از نظر ما، بهترین روش برای ایجاد یک عایق مطمئن، جهت ضد آب سازی است، اما عده ای از ارائه دهندگان، مواد های رزینی را جای مواد نانو و به اسم مواد نانو، به مصرف کنندگان می‌دهند.

درواقع مواد های رزینی به هیچ عنوان خصوصیات و عملکرد مواد نانو را برای عایق بندی نما ندارد و حتی ما هم توصیه نمی‌کنیم که از مواد رزینی برای عایق بندی در ساخت و ساز استفاده شود. علت آن را در یک محتوایی که تفاوت مواد رزین و نانو نما را در آن پیدا است، قبلا توضیح داده ایم. برای تشخیص مواد نانو ضد آب سازی با کیفیت، قبل از خرید به این موارد توجه داشته باشید:

  1. حتما سعی کنید محصولات نانو نما را از جایی تهیه کنید که آدرس دفتر مرکزی آن، مشخص باشد.
  2. قبل از خرید مواد عایق بندی ضدآب نانو؛ حتما نمونه محصول را بر روی یک سطح کوچک تست و امتحان کنید، ترجیحا در صورت امکان این مورد را در محل ارائه دهنده محصولات نانو نما، انجام دهید.
  3. اگر با ارائه دهنده محصول آشنا نیستید و به آن اطمینان ندارید، می‌توانید از شخص ارائه دهنده گواهینامه های تاییدیه های نانو را از آن ها درخواست کنید.
  4. شخص ارائه دهنده اگر ادعای معتبری می‌کند، حتما باید نمونه کار های مختلفی را بتواند به شما نشان دهد.
  5. اگر شخص ارائه دهنده محصولات نانو ساختمانی؛ ادعای نانو بودن مواد خود را دارد، باید بتواند به مشتری تضمین کیفیت کالا را بدهد.

شرکت نانو پارس ارائه دهنده محصولات عایق ضد آب آجر نما

شرکت نانو پارس گرجی 15 سال است که علاوه بر ارائه انواع محصولات نانو ساختمانی و رنگ های نانو ساختمانی، در اجرای مواد و مشاوره  خدمات عایق بندی، ضد آب سازی، آب بندی و حفظ مقاومت و کیفیت مصالح ساختمانی، به بالاترین حد خود بین سایر ارائه دهندگان در کشور رسیده است. این شرکت هر روز در حال توسعه علم خود، در این زمینه بوده و در تلاش است که فناوری این حوزه را در آینده توسعه دهد، همچنین نانو پارس در زمینه ارائه نانو نما تا اکنون پیشرفت و دست‌آورد های زیادی داشته است و با افتخار از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین، شرکت ها در ارائه، بسته بندی، اجرا و فروش مواد های نانو ساختمانی در ایران است.

نانو پارس گرجی 5 موارد بالا را در خصوص ارائه مواد نانو نما، رعایت کرده و اگر شما مشتری جدید هستید می‌توانید، هر 5 مورد بالا را از شرکت نانو پارس، درخواست کنید، تا بتوانید یک خرید ایمن و مطمئن برای عایق بندی نمای خود داشته باشید.

در خصوص ارائه مواد عایق نانو ضد آب برای آجر نما، شرکت نانو پارس محصولات ویژه ای با ماندگاری های متفاوت، ارائه می‌کند. از مواد نانو آجر:

مواد نانو آجرزمان ماندگاری
NP-2005 سال
NP-22010 سال
NP-24015 سال
NP-30007 سال

آیا هزینه ایجاد عایق ضد آب برای آجر با این قابلیت، مقرون به صرفه است؟

در جواب به این سوال، باید گفت که عایق نانو ضد آب آجر، با توجه به این که از نظر کامل بودن این محصول با توجه به کارایی، ماندگاری، عملکرد، ویژگی و اجرای آسان آن، بلکه قیمت خرید آن در بازار حتی اگر از تمام محصولات دیگر‌هم گرون تر باشد، باز هم برای مصرف کننده، به صرفه است. کم‌ترین ماندگاری این محصول پنج سال است؛ پس تا پنج سال، توقع می‌رود، آجر نما رنگ، ظاهر و مقاومت خود را مثل روز اول حفظ کند.ساختمان، یکی از سرمایه‌های ارزشمند و مهمی است که با توجه به شرایط امروزی، داریم و باید از آن مراقبت و نگهداری کرد. هر چقدر در نگهداری ساختمان کوشا باشیم، در واقع از حفظ سرمایه خود، کوشا بودیم. پس کار یک انسان عاقل، استفاده از بهترین ابزار‌های موجود، جهت نگهداشت کیفیت، تکه به تکه، از اجزای ساختمان است.

سخن پایانی

تا اینجا محتوا سعی بر این داشتیم، که شما رو با انواع ویژگی‌های عایق ضد آب آجر، آشنا کنیم، باتوجه به این که به زودی سایت نانو پارس، تبدیل می‌شود به سایت فروشگاهی آنلاین، آن زمان می‌توانید، محصولات عایق بندی آجر نما را به صورت آنلاین خریداری کنید، تا آن زمان جهت استعلام قیمت انواع مواد نانو برای آجر نما، از طریق راه‌های ارتباطی، با کارشناسان فروش نانو پارس، تماس بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.