نکاتی که برای ایجاد عایق ضد آب بر روی سنگ ضروری است

با توجه به گذر زمان در ساخت و ساز، کیفیت صنعت ساختمان سازی در دنیا پیشرفت چشم‌گیری داشته است. برای مثال نما های سنگی در گذشته آن قدر، کیفیت مطلوبی نداشته است، اما با توجه به پیدایش مواد‌ها و محصولات عایق بندی، برای نما‌های سنگی، کیفیت ساختمان‌ها، بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. محصولات و مواد‌های مختلفی برای ضد آب سازی سنگ نما تا به امروز ارائه شده است، اما ما در این مقاله قصد داریم بپردازیم به بهترین نوع عایق ضد آب برای سنگ های مصنوعی ساختمانی با ما همراه باشید.

علت ضد آب ساز سنگ ساختمان

چرا باید سنگ نما را ضد آب کنیم؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید نمای ساختمان ها را از سنگ بسازید، خود سنگ بدون پوشش محافظتی در اثر زمان، با برخورد آب باران و آلودگی‌های موجود در هوا، باعث ایجاد اختلال در مصالح تشکیل دهنده سنگ می‌شود و در نتیجه باعث، پیدایش جلبک ها، خزه ها و… می‌شود، همچنین ناسازگازی مواد تشکیل دهنده سنگ با آب و رطوبت سبب ترک خوردن و شوره زدن، بر روی سنگ نما شده و همین عوامل، به مرور زمان، عمر سنگ نما را کاهش می‌دهد و  باعث خرابی نمای سنگی شما می‌شود. پس برای جلوگیری از این مشکل به عایق ضد آب سازی رو می‌آوریم، تا سنگ نما را در طولانی مدت با همان کیفیت اولیه هنگام نصب، حفظ کنیم.

همان‌طور که گفتیم: پوشش های محافظتی، نقش جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سازه سنگ نما را دارند، تا عمر نمای سنگی ساختمان را افزایش دهند، هرچند خود سنگ نما تا حدی جلوی ورود آب و رطوبت را به داخل خود می‌گیرد، اما این مورد برای پیش‌گیری از خرابی سنگ کافی نیست. قبل پیدایش کاربرد نانو در صنعت ساختمان، استفاده از پوشش های متفرقه؛ بر روی سنگ نما مرسوم بود، اما در نهایت کافی نبود و مشکل نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه سنگی، دوباره اتفاق می‌افتاد و مصرف کننده، وقت و هزینه خود را بیهوده صرف این کار می‌کرد. متاسفانه امروزه که این مقاله رو می‌خوانید؛ خیلی از افراد، برای پرداخت هزینه کم به سراغ پوشش های متفرقه می‌روند.

دلیل استفاده از پوشش آبگریز برای سنگ ساختمان

پوشش رنگ مخصوص برای سنگ نما: رنگ های مخصوص سنگ، در اوایل کار ممکن است به سنگ نمای شما جان تازه ای بدهد و بسیار زیبا به نظر برسد، ولی به مرور زمان، رود تر از آنچه که فکر آن را بکنید، رنگ های روی سنگ به مرور کم رنگ تر می‌شود و حالت پوسته پوسته شدن بر روی سنگ نما ایجاد می‌کند، علاوه بر این که رنگ مخصوص به مروز زمان از بین می‌رود، رنگ اصلی سنگ نما هم، نا پدید می‌شود و علاوه بر ظاهر زننده سنگ نما مقاومت و کیفیت سنگ هم از بین می‌رود، درنهایت برای ترمیم آن انرژی، وقت و هزینه زیادی را برای بهبود آن باید صرف کنید.
پوشش رزینی برای سنگ نما: پس از آن که عده ای، متوجه شدند که رنگ به عنوان یک پوشش مطمئن، جهت محافظت از عمر سنگ نما، آنقدر کارساز نیست با پیدایش رزین های ساختمانی برای محافظت از سنگ نما به رزین‌های مخصوص سنگ نما رو آوردند. در اوایل اجرای پوشش رزینی بر رو انواع سنگ مصنوعی و طبیعی، حالت براقی و خاصیت آبگریزی به سنگ نما داده می‌شود، که این اتفاق؛ اتفاق خیلی خوبی برای مصرف کننده بود، اما به مرور زمان، پوشش های رزینی هم باز خورد خیلی مناسبی برای مصرف کننده‌گان نداشت. استفاده از رزین نما روی سطح سنگ باعث می‌شود علاوه بر حفظ تنفس، سطح کار براق شده و جلا پیدا کند؛ اما رزین باعث می‌شود تا تنفس زیر سطح از بین برود.
همین امر، سبب پوسیده شدن سنگ می‌شود و به مرور زمان؛ آهسته آهسته، سازه سنگ از درون پودر می‌شود، در نتیجه ترک ها و شکستگی های روی سنگ ها، که با چشم قابل رویت است، ظاهر می‌شود. پوشش های رزینی در اوایل درست است که ظاهر سنگ نما را با براقیت زیبا می‌سازد و خاصیت آبگریزی به آن می‌دهد ولی با تابش آفتاب، خاصیت آبگریزی و براقیت خود را به مرور زمان از دست می‌دهد و به رنگ اصلی سنگ نما هم آسیب می‌رساند.

قابلیت های پوشش آبگریز سنگ نما

پوشش آبگریز سنگ با فنانوری نانو: با پیدایش پوشش های نانو در نما های ساختمان، مصرف کنندگان این صنعت تحول گسترده ای را شاهد بودند. چون این محلول های مایع دارای ذرات نانو متری هستند، که علاوه بر این که خاصیت آبگریزی به سنگ می‌دهند و به حفظ رنگ اصلی سنگ های طبیعی و مصنوعی، کمک می‌کنند، بر اثر تابش آفتاب؛ بر خلاف پوشش های رزینی و رنگ، خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. در واقع مهم‌ترین ویژگی‌آن ها، ماندگاری بالای آن‌ها در نما است و پوشش نانو مخصوص سنگ در طولانی مدت، با دوام ترین پوششی است که می‌توان برای محافظت از سنگ ساختمان شناخت.

چه نوع عایق ضد آبی باید برای سنگ انتخاب کنیم؟

حوزه عایق بندی ساختمانی هم؛ مانند بسیاری از حوزه های صنعتی، از یک روش خاص، راه حل های متنوعی ارائه می‌شود، یعنی به عبارت دیگر، برای ضد آب کردن سنگ، محصولات و روش های مختلفی وجود دارد، اما توصیه ما، استفاده از روشی مطمئن و به صرفه، با توجه به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی صنعت ساخت و ساز، استفاده از مواد های نانو برای ایجاد عایق ضد آب، بر روی سنگ نمای ساختمانی است.

مزایایی که انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر دارد؟

به طور کلی در مبحث آب گریزی، چنانچه سطح سنگ نما، بافت زبری در حد نانو داشته باشد، اگر قطرات آب روی این سطوح سرازیر شود، نیروی موئینگی بین سطح و قطره کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل شکل قطره آب کروی می‌شود و امکان ایستایی آب روی سطح از بین می‌رود. به منظور آب گریز کردن سطوح سنگی موجود در نمای ساختمان، از پوشش‌های آب گریز و رنگ های نانو ضد آب استفاده می‌کنند. در نانو آبگریز سنگ و همین طور دیگر مصالح ساختمانی دو فاکتور مهم وجود دارد که به ترتیب، میزان زبری سطح و ساختار شیمیایی محصولات آب گریز است.

پوشش نانو روی سطح سنگ قرار می گیرد و جذب آب آن را به صفر می‌رسد. این خاصیت سبب می‌شود که نمای سنگ دیگر هیچ گونه آلودگی جذب نکند و سنگ نما به خصوص سنگ های رنگ روشن به مرور زمان با ایجاد شره و کثیفی های آب باران کهنه نشوند. از دیگر مزیت این پوشش عدم خیس شدن سطوح سنگی ساختمان، پس از بارش باران و جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان است. از دیگر مزایای نانو سنگ می‌توان به مقاومت این محلول، در برابر اشعه فرابنفش، انجماد و ذوب اشاره کرد. همچنین قیمت محلول نانو سنگ نما نسبت به سایر مواد پاک کننده دیگر بسیار مقرون به صرفه‌ تر است.

مواد آبگریز سنگ نما در دمای اتاق سخت می‌شود، شستشوی مقاوم در برابر فشار و عملکرد عالی با حجم کم، متراژ زیادی از سنگ نمای یک ساختمان را پوشش می‌دهد. همچنین این ماده در برابر درجه حرارت بالا مقاومت بسیار خوبی دارد.  پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش، در برابر انجماد از دیگر مزایای این مواد است.

مزایایی که انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر

خصوصیاتی که مواد عایق نانو ضد آب کننده سنگ باید داشته باشد؟
  • کاهش اتلاف گرما و هزینه های انرژی، همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت محلول نانو سنگ نما نسبت به سایر محصولات
  • کاملا نفوذی و دارای مقاومت نسبت به خراش هایی جزئی
  • آب بندی کامل نما همچنین سطح کاملا ضدآب می شود
  • حفظ قابلیت تنفس سنگ و مقاوم در برابر اشعه UV
  • عدم تغییر بافت طبیعی سنگ و زرد شدن به مرور زمان
  • مقاوم در برابر ملات سیمان اسیدی هنگام اجرای سنگ
  • عدم رشد قارچ و جلبک به خصوص در مناطق شمالی
  • مواد نانو برای سنگ نما با ماندگاری بالای ۱۰ سال
  • محلول نانو سنگ نما ۱۰۰% آب گریز
  • افزایش عمر مصالح و ضد شوره سنگ
  • مقاوم در برابر باران های اسیدی
  • جلوگیری از پوسته شدن سنگ
  • کهنه نشدن نما به مرور زمان
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • عدم تغیر رنگ سنگ

از کجا باید عایق ضد آب سنگ با کیفیت پیدا کرد؟

متاسفانه در این حوزه؛ ارائه کنندگان سودجو و کلاه‌برداران زیادی وجود دارد، اما جای نگرانی نیست و چند روش ساده، به شما یاد خواهیم داد که چگونه، عایق ضد آب سنگ با کیفیت تهیه کنید. همان‌‌طور که در بالا اشاره کردیم، مواد های نانو از نظر ما، بهترین روش برای ایجاد یک عایق مطمئن، جهت ضد آب سازی است، اما عده ای از ارائه دهندگان، مواد های رزینی را جای مواد نانو و به اسم مواد نانو، به مصرف کنندگان می‌دهند.

درواقع مواد های رزینی به هیچ عنوان خصوصیات و عملکرد مواد نانو را برای عایق بندی نما ندارد و حتی ما هم توصیه نمی‌کنیم که از مواد رزینی برای عایق بندی در ساخت و ساز استفاده شود. علت آن را در یک محتوایی که تفاوت مواد رزین و نانو نما را در آن پیدا است، قبلا توضیح داده ایم. برای تشخیص مواد نانو ضد آب سازی با کیفیت، قبل از خرید به این موارد توجه داشته باشید:

  1. حتما سعی کنید محصولات نانو نما را از جایی تهیه کنید که آدرس دفتر مرکزی آن، مشخص باشد.
  2. قبل از خرید مواد عایق بندی ضدآب نانو؛ حتما نمونه محصول را بر روی یک سطح کوچک تست و امتحان کنید، ترجیحا در صورت امکان این مورد را در محل ارائه دهنده محصولات نانو نما، انجام دهید.
  3. اگر با ارائه دهنده محصول آشنا نیستید و به آن اطمینان ندارید، می‌توانید از شخص ارائه دهنده گواهینامه های تاییدیه های نانو را از آن ها درخواست کنید.
  4. شخص ارائه دهنده اگر ادعای معتبری می‌کند، حتما باید نمونه کار های مختلفی را بتواند به شما نشان دهد.
  5. اگر شخص ارائه دهنده محصولات نانو ساختمانی؛ ادعای نانو بودن مواد خود را دارد، باید بتواند به مشتری تضمین کیفیت کالا را بدهد.

عایق ضد آب آجر با کیفیت

شرکت نانو پارس ارائه دهنده محصولات عایق ضد آب سنگ نما

شرکت نانو پارس گرجی 15 سال است که علاوه بر ارائه انواع محصولات نانو ساختمانی و رنگ های نانو ساختمانی، در اجرای مواد و مشاوره  خدمات عایق بندی، ضد آب سازی، آب بندی و حفظ مقاومت و کیفیت مصالح ساختمانی، به بالاترین حد خود بین سایر ارائه دهندگان در کشور رسیده است. این شرکت هر روز در حال توسعه علم خود، در این زمینه بوده و در تلاش است که فناوری این حوزه را در آینده توسعه دهد، همچنین نانو پارس در زمینه ارائه نانو نما تا اکنون پیشرفت و دست‌آورد های زیادی داشته است و با افتخار از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین، شرکت ها در ارائه، بسته بندی، اجرا و فروش مواد های نانو ساختمانی در ایران است.

نانو پارس گرجی 5 موارد بالا را در خصوص ارائه مواد نانو نما، رعایت کرده و اگر شما مشتری جدید هستید می‌توانید، هر 5 مورد بالا را از شرکت نانو پارس، درخواست کنید، تا بتوانید یک خرید ایمن و مطمئن برای عایق بندی نمای خود داشته باشید.

در خصوص ارائه مواد عایق نانو ضد آب برای سنگ نما، شرکت نانو پارس محصولات ویژه ای با ماندگاری های متفاوت، ارائه می‌کند. از مواد نانو سنگ:

مواد نانو سنگزمان ماندگاری
NP-2005 سال
NP-22010 سال
NP-24015 سال

آیا قیمت خرید مواد عایق ضد آب سنگ مقرون به صرفه است؟

در جواب به این سوال، باید گفت که عایق نانو ضد آب سنگ، با توجه به این که از نظر کامل بودن این محصول با توجه به کارایی، ماندگاری، عملکرد، ویژگی و اجرای آسان آن، بله قیمت خرید آن در بازار حتی اگر از تمام محصولات دیگر‌هم گرون تر باشد، باز هم برای مصرف کننده، به صرفه است، زیرا خرید این محصول به نوعی یا دیدگاهی یک‌نوع آینده نگری است! چون؛ موجب می‌شود تا هزینه های اضافی مربوط به نظافت و تعویض نمای سنگی ساختمان کاهش پیدا کند، بنابراین با خرید نانو سنگ نما می توانید یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید.

چراکه نمای ساختمان شما همیشه تمیز می ماند و نیازی به تعویض کردن نمای ساختمان در کوتاه‌مدت نخواهید داشت. استفاده کم‌ترین ماندگاری این محصول پنج سال است؛ پس تا پنج سال، توقع می‌رود، سنگ نما رنگ، ظاهر و مقاومت خود را مثل روز اول حفظ کند.

کاربران عزیز توجه داشته باشید که به زودی سایت نانو پارس در حال به روز رسانی به فروشگاه آنلاین است؛ همچنین، ما در تلاش هستیم، قیمت همه محصولات نانو نما، به خصوص قیمت خرید نانو سنگ را در سایت منتشر کنیم، لطفا تا آن زمان صبور باشید. فعلا آگاه باشید که برای انواع مدل های سنگ نما، مواد های نانو مخصوص ضد آب سازی را در انبار موجود داریم. ارسال به صورت تکی و پخش عمده به سراسر کشور، امکان پذیر است. جهت هر گونه اطلاعات بیش‌تر از جمله استعلام قیمت خرید روز عایق نانو ضد آب سنگ با ما تماس بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.