چند نکته برای ایجاد عایق ضد آب مخصوص سیمان و بتن

از بتن، سیمان و به خصوص سیمان سفید، استفاده‌های زیادی در ساخت و ساز و زیر ساخت‌های سازه‌ها می‌شود. پس این دسته از مصالح ساختمانی آنقدر اهمیت دارد که؛ علاوه بر دقت بر کیفیت اولیه جنس این مصالح و ترکیبات ساخت آن، باید نگهداری از آن در مدت زمان طولانی، در برابر شوره زدن عوامل خرابی های متعدد، مثل: فرسودگی در اثر سایش، ترک خوردگی های ناشی از خشک شدن خود و بسیاری از عوامل دیگر، با دقت خاصی انجام شود، اما مسئله اصلی هزینه‌های اضافی و وقت زیادی برای این کار باید صرف کنید. با پیشرفت تکنولوژی نانو در صنعت مصالح ساختمانی با مواد نانویی که مخصوص سیمان، سیمان سفید و بتن باشد می‌توانید بسیاری از هزینه‌ها و وقت زیادی که بابت نگهداری از آن‌ها می‌دهید را کاهش دهید.

چرا باید سیمان و بتن را ضد آب کنیم

چرا باید سیمان و بتن را ضد آب کنیم؟

تمام مصرف‌کنندگان می‌دانند که، سیمان و بتن با مشکلات خرابی و ترک خوردن مواجه است و عمده‌ترین مشکل موجود برای این خرابی، نفوذ آب و رطوبت به سازه بتن یا سیمان است که پس از 48 ساعت رسیدگی برای تشکیل مقاومت اوایل بتن و سیمان؛ دیگر نباید، آب و رطوبت به آن برسد، در نهایت موجب پوکی و ترک خوردگی آن می‌شود.

قبل از پاسخ به این سوال، بهتر است ضد آب سازی این دسته مصالح را اولویت بندی کنیم، در واقع اولیت ضد آب کردن سیمان سفید از سیمان سیاه و بتن بیش‌تر است. سیمان سفید، بیش‌تر برای نمای ساختمانی اسفاده می‌شود و با خطرات خرابی و ترک خوردگی مواجه است. با داشتن سیمان ضد آب دیگر به مشکلاتی مثل نفوذ آب و رطوبت به داخل بافت سیمان و ایجاد ترک و پوسته شدن در سیمان نما بر نخواهید خورد.

برای عایق بندی بتن و سیمان از چه مواد‌هایی می‌توان استفاده کرد

اولویت بعدی؛ بیش‌تر با بتن نما است و بتنی که برای نما سازی استفاده می‌شود معمولا از پنل های پیش‌ساخته به اسم بتن اکسپوز هست. این دسته از بتن نما هم باید در مقابل نفوذ آب و رطوبت، محافت شود، به علت شوره و سفیدک زدن و خرابی‌هایی که بر اثر این عوامل برای بتن نما به وجود می‌آید، باید اقدام ضد آب سازی و غبار گریزی هر چه سریع‌تر، بر روی این سطوح اعمال شود.

البته همه نوع سیمان و بتنی احتیاج به ضد آب سازی ندارد و می‎توان از خود مواد سیمان ضد آب کمک گرفت، این مقاله صرفا برای آن دسته از سیمان و بتنی است که در نما و زیر ساخت های نما استفاده می‌شود که آب و رطوبت نقش اصلی در خرابی آن‌ها دارد، مثل زیر ساخت استخر‌ها و منابع مخازن آبی که در زیر آن‌ها از مصالح سیمانی استفاده شده، که حتما؛ هنگام ساخت و ساز باید‌، آب بندی سیمان و بتنی که برای زیر ساخت، سازه‌ها استفاده می‌شود؛ رعایت شود، در غیر این صورت بعد ساخت سازه بر روی سیمان نما، آب بندی آن، کار نسبتا دشواری است.

معمولا اگر مصرف کننده، آگاهی خاصی برای پوشش ضد آب سازی نداشته باشد، ارائه دهنده گان؛ استفاده از رنگ‌های مخصوص و مواد رزینی را به مصرف کننده پیشنهاد می‌دهد. همان‌طور که قبلا در تمام مقالات و صفحات فروشگاهی سایت نانو پارس توضیح  دادیم:

استفاده از مواد رزینی و پوشش‌های رنگی متفرقه به مرور زمان، خاصیت و مقاومت خود را از دست می‌دهند و علاوه بر این که آب و رطوبت به داخل سازه، مجددا نفوذ می‌کند، امکان از بین بردن رنگ طبیعی و به وجود آوردن مشکلاتی مثل شوره زدن نما، ایجاد اختلال در بافت و…  را به وجود می‌آورد.

چه نوع عایق ضد آبی باید برای بتن یا سیمان انتخاب کنیم؟

انتخاب عایق ضد آب سازی مناسب برای بتن، سیمان و به خصوص سیمان سفید، باید با دقت و مشاوره با متخصصین انجام شود، زیرا مصالح سیمانی  از مهم‌ترین، مصالح ساختمانی هستند. مثلا سیمانی که برای زیر ساخت استخر ها و مخازن آبی استفاده می‌شود، باید آب بندی و ضد آب سازی آن با یک مواد مخصوص انجام شود که، کوچک ترین‌ رطوبت و آبی به داخل سازه سیمانی، نفوذ نکند. پیشنهاد شرکت نانو پارس گرجی در این مورد استفاده از مواد عایق دو جزئی نانو مخصوص سیمان است که جهت آب بندی استخر و سازه‌های این طوری است.

اما برای سیمان های نما که بیش‌تر از سیمان سفید و بتن اکسپوز استفاده می‌شود، استفاده از مواد‌های عایق نانو ضد آب سیمان و بتن می‌تواند مناسب باشد. این پوشش با توجه به اندازه ذرات در حد نانو متر در فضای خالی بین مولکول های سیمان قرار می‌گیرد و سطحی کاملا عایق را ایجاد می‌کند.  نماهای سیمانی به مرور زمان با قرار گرفتن آلودگی ها و دوده ها کدر می‌شوند و با بارش باران اسیدی این آلودگی ها به صورت شره های سیاه آب باران به خصوص در لب پنجره ها و زیر فلاشینگ‌ها در می‌آیند و این اتفاق به مرور زمان باعث کهنه شدن و کثیف شدن نمای سیمان می‌شود.

مواد نانو کاملا با مواد رزینی و سایر پوشش ها  جهت ایجاد پوشش آبگریزی متفاوت است.

آیا مواد نانو راه حل ضد آب سازی سیمان و بتن است

این مواد درجه یک که توسط شرکت نانو پارس ارائه می‌شود، این امکان رو به شما می‌دهد که جنس مصالح ساختمانی خود را مقاوم تر و با کیفیت بهتری بسازید و سیمان خودرا، به سیمان نانو تبدیل کنید. بسیاری از بخش‌های مختلف یک ساختمان، معمولا با سیمان درست می‌شود، داشتن سیمان ضد آب در ساختمان خود، باعث بالا رفتن مقاومت نمای سیمانی، کیفیت مطلوب سیمان و نمایی تمیز و یک دست را شاهد خواهید بود.

در رابطه با بعضی از بتن های سازه مثل بتن هایی که در فرودگاه‌ها، و نماهایی که مقاومت حرف اول را می‌زند از بتن های خاضی استفاده می‌شود، ضد آب سازی برای این دسته از بتن‌‌ها، از اهمیت خاصی پیروی می‌کند. حفره‌ها یا سوراخ‌هایی که بر روی بتن وجود دارد، مسیری برای عبور رطوبت و ذرات آب هستند، در نتیجه در طولانی مدت باعث از دست دادن مقاومت بتون و مشاهده ایجاد ترک و شکستگی بر روی سطوح بتن می‌شویم.

شرکت نانو پارس با به دست آوردن و اجرای مواد مخصوص‌ ضد آب سازی بتن، توانسته است، این تجربه را در چندین سال گذشته به دست آورد که با استفاده از تکنولوژی نانو، راه نفوذ آب و رطوبت را با ایجاد لایه محافظتی به بتن، ببندد و به صورت کاملا آبگریزی و خود تمیز شونده، هر گونه آلودگی، آب و غبار به صورت کاملا گریزی، از روی بتن به راحتی با یک شستشو ساده پاک کند.

مزایایی که انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر

مزایایی که انتخاب مواد نانو برای ایجاد عایق ضد آب سازی نسبت به مواد دیگر دارد؟

با اجرای پوشش نانو روی نمای سیمان، جذب آب، بر روی نمای سیمانی کاملا صفر می‌شود و دیگر هیچ گونه آلودگی مخلوط با آب و دوده و کثیفی جذب آن نمی‌شود. یکی از مشکلات نماهای سیمانی زرد شدن رنگ نما به مرور زمان است، علت این مورد، سبب ریخته شدن شره‌های آب باران، روی نما به ویژه  لب پنجره‌ها و زیر فلاشینگ‌ها که، آب بیشتری قرار می‌گیرد، این پدیده قابل مشاهده است.

اگر مواد نانویی که تهیه کرده اید، با کیفیت اصلی باشد، باتوجه به اینکه اندازه ذرات پوشش های نانو در حد ۵۱ نانو متر است، این ذرات کاملا در عمق مصالح نفوذ می کند و تا چند میلیمتر در بافت آن قرار می‌گیرند. این خاصیت سبب می شود که با شرایط جوی نامناسب و فرسایش سطحی مصالح این ویژگی همچنان در بافت آن باقی بماند و ماندگاری این پوشش را به بالای ۱۵ سال برساند. نماهای سیمانی به مرور زمان با قرار گرفتن آلودگی ها و دوده ها کدر می‌شوند و با بارش باران اسیدی این آلودگی ها به صورت شره های سیاه آب باران به خصوص در لب پنجره ها و زیر فلاشینگ‌ها در می‌آیند و این اتفاق به مرور زمان باعث کهنه شدن و کثیف شدن نمای سیمان می‌شود.

مواد های نانو مخصوص بتن نانو پارس معمولا بر روی هر سطحی از بتن، باز خورد خوبی را می‌دهد. اما بهتر است قبل از سفارش محصول با کارشناسان فروش نانو پارس، مشورت کنید. “با اجرای پوشش نانو بی رنگ روی قطعات بتن به خصوص بتن اکسپوز قبل از نصب این قطعات روی نما، هزینه های اجرای پوشش نانو و اجرای داربست جهت انجام این فرایند کاهش می یابد و مقرون به مصرفه تر است.” محلول نانو به صورت اسپری با دستگاه سمپاش روی سطح بتن اسپری می شود و پس از ۲۴ ساعت سطح بتن کاملا آبگریز می شود.

امروزه نماهای ساده و طبیعی در انواع سازه ها طرفداران بسیاری دارد. بتن اکسپوز، یک نوع نمای بتنی است که به صورت پنل های از پیش ساخته شده در ساختمان ها به کار می رود و اجرای پوشش نانو روی بتن باعث افزایش مقاومت  و ثبات رنگ آن می شود و نمای بتنی دیگر مشکل کثیف شودن و ایجاد لک به واسطه باران های اسیدی را ندارد و سطح نما کاملا تمیز و نو می ماند.

خصوصیاتی که مواد عایق نانو ضد آب کننده انواع سیمان و بتن باید داشته باشد؟
  • ضد خوردگی بتن
  • بدون بو و سازگاری کامل با محیط زیست
  • جلوگیری از تخلل بتن
  • جلوگیری از خوردگی میلگرد
  • جلوگیری از ترک خوردگی بتن
  • جایگزین مناسب انواع میکروسیلیس
  • افزایش مقاومت خمشی سایشی و فشاری بتن
  • افزایش چسبندگی مقاطع مختلف بتن ریزی به یکدیگر
  • بهبودخواص مکانیکی بتن و افزایش عمر سازه می‌شود
  • افزایش مقاومت بتن در محیط های با خورندگی اسیدی و قلیایی و کلر
  • آب گریز شدن سطح نمای سیمان
  • عدم تغییر رنگ نما پس از بارندگی
  • عدم ایجاد شره های آب باران لبه پنجره ها و روی نما
  • جلوگیری از ترک خوردگی سیمان
  • ماندگاری بالا در برابر شرایط جوی
  • ضد اشعه UV
  • کاملا نفوذی و بدون تغیر رنگ نما
  • سطح سیمان را کاملا ضدآب می شود
  • مقاوم در برابر باران های اسیدی
  • عدم رشد قارچ و جلبک به خصوص در مناطق شمالی

از کجا باید عایق ضد آب مخصوص سیمان و بتن با کیفیت پیدا کرد؟

متاسفانه در این حوزه؛ ارائه کنندگان سودجو و کلاه‌برداران زیادی وجود دارد، اما جای نگرانی نیست و چند روش ساده، به شما یاد خواهیم داد که چگونه، عایق ضد آب مناسب بتن و سیمان با کیفیت تهیه کنید. همان‌‌طور که در بالا اشاره کردیم، مواد های نانو از نظر ما، بهترین روش برای ایجاد یک عایق مطمئن، جهت ضد آب سازی است، اما عده ای از ارائه دهندگان، مواد های رزینی را جای مواد نانو و به اسم مواد نانو، به مصرف کنندگان می‌دهند.

درواقع مواد های رزینی به هیچ عنوان خصوصیات و عملکرد مواد نانو را برای عایق بندی نما ندارد و حتی ما هم توصیه نمی‌کنیم که از مواد رزینی برای عایق بندی در ساخت و ساز استفاده شود. علت آن را در یک محتوایی که تفاوت مواد رزین و نانو نما را در آن پیدا است، قبلا توضیح داده ایم. برای تشخیص مواد نانو ضد آب سازی با کیفیت، قبل از خرید به این موارد توجه داشته باشید:

  1. حتما سعی کنید محصولات نانو نما را از جایی تهیه کنید که آدرس دفتر مرکزی آن، مشخص باشد.
  2. قبل از خرید مواد عایق بندی ضدآب نانو؛ حتما نمونه محصول را بر روی یک سطح کوچک تست و امتحان کنید، ترجیحا در صورت امکان این مورد را در محل ارائه دهنده محصولات نانو نما، انجام دهید.
  3. اگر با ارائه دهنده محصول آشنا نیستید و به آن اطمینان ندارید، می‌توانید از شخص ارائه دهنده گواهینامه های تاییدیه های نانو را از آن ها درخواست کنید.
  4. شخص ارائه دهنده اگر ادعای معتبری می‌کند، حتما باید نمونه کار های مختلفی را بتواند به شما نشان دهد.
  5. اگر شخص ارائه دهنده محصولات نانو ساختمانی؛ ادعای نانو بودن مواد خود را دارد، باید بتواند به مشتری تضمین کیفیت کالا را بدهد.

عایق ضد آب آجر با کیفیت

شرکت نانو پارس ارائه دهنده محصولات عایق ضد آب سیمان و بتن نما

شرکت نانو پارس گرجی 15 سال است که علاوه بر ارائه انواع محصولات نانو ساختمانی و رنگ های نانو ساختمانی، در اجرای مواد و مشاوره  خدمات عایق بندی، ضد آب سازی، آب بندی و حفظ مقاومت و کیفیت مصالح ساختمانی، به بالاترین حد خود بین سایر ارائه دهندگان در کشور رسیده است. این شرکت هر روز در حال توسعه علم خود، در این زمینه بوده و در تلاش است که فناوری این حوزه را در آینده توسعه دهد، همچنین نانو پارس در زمینه ارائه نانو نما تا اکنون پیشرفت و دست‌آورد های زیادی داشته است و با افتخار از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین، شرکت ها در ارائه، بسته بندی، اجرا و فروش مواد های نانو ساختمانی در ایران است.

نانو پارس گرجی 5 موارد بالا را در خصوص ارائه مواد نانو نما، رعایت کرده و اگر شما مشتری جدید هستید می‌توانید، هر 5 مورد بالا را از شرکت نانو پارس، درخواست کنید، تا بتوانید یک خرید ایمن و مطمئن برای عایق بندی نمای خود داشته باشید.

در خصوص ارائه مواد عایق نانو ضد آب برای بتن و سیمان نما، شرکت نانو پارس محصولات ویژه ای با ماندگاری های متفاوت، ارائه می‌کند. از مواد نانو سیمان و بتن:

مواد نانو مخصوص بتن و سیمانزمان ماندگاری
NP-2005 سال
NP-22010 سال
NP-24015 سال

آیا قیمت خرید مواد عایق ضد آب بتن و سیمان مقرون به صرفه است؟

در جواب به این سوال، باید گفت که عایق نانو ضد آب سیمان یا بتن نما، با توجه به این که از نظر کامل بودن این محصول با توجه به کارایی، ماندگاری، عملکرد، ویژگی و اجرای آسان آن، بله قیمت خرید آن در بازار حتی اگر از تمام محصولات عایق بندی و ضد آب سازی متفرقه دیگر‌هم؛ گران‌تر باشد، باز هم برای مصرف کننده، به صرفه است. کم‌ترین ماندگاری این محصول پنج سال است؛ پس تا پنج سال، توقع می‌رود، سیمان و بتن نما رنگ، ظاهر و مقاومت خود را مثل روز اول حفظ کند.

همان‌طور که برای همه محصولات خدمت کاربران عزیز، عرض کردیم، بنا به دلایل مشخص شده؛ به صورت موقت، نمی‌توانیم قیمت مواد های نانو سیمان و بتن را در سایت منتشر کنیم، اما برای انواع مدل‌های سیمان‌ و بتن نما، مواد های نانو مخصوص ضد آب سازی و آبگریزی، در انبار شرکت، موجود داریم. نانو ضد آب سیمان و بتن درجه یک را فقط از شرکت نانو پارس می‌توانید پیدا کنید، زیرا کیفیت و آزمایشات انجام شده رو این مواد توسط بهترین متخصصین کشور انجام می‌شود. ارسال محصول، به صورت تکی و پخش عمده به سراسر کشور، امکان پذیر است. جهت هر گونه اطلاعات بیش‌تر از جمله استعلام قیمت خرید روز عایق نانو ضد آب بتن و سیمان با ما تماس بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.