رنگ مخصوص کاشی

رنگ مخصوص کاشی
نانو و ساختمان

رنگ کردن کاشی و سرامیک علاوه بر افزایش طول عمر آن ها سبب زیباتر کردن محیط نیز می‌شود. از آنجایی که کاشی و سرامیک پس از مدتی دچار آلودگی و رنگ پریدگی می شوند و تعویض آن ها بسیار پر هزینه است، استفاده از رنگ مخصوص کاشی راهکاری سریع تر و کم دردسر تر بوده که می‌توانید از آن استفاده کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با این شیوه بیشتر آشنا شوید.

رنگ مناسب برای رنگ کردن کاشی

مزایا رنگ کردن کاشی و سرامیک چیست؟

رنگ کردن کاشی و سرامیک مزایا گوناگونی دارد که ما در این قسمت قصد داریم به مهم‌ترین آن ها اشاره کنیم.

  • باز سازی خانه و تغییر دکوراسیون
  • ست شدن رنگ کاشی و سرامیک با بقیه لوازم خانه
  • مقرون به صرفه بودن رنگ کردن کاشی و سرامیک در مقایسه با تعویض آن‌ها
  • افزایش طول عمر کاشی و سرامیک و برطرف شدن خرابی های سطحی و رنگ پریدگی‌ها

رنگ مناسب برای رنگ کردن کاشی کدام است؟

اولین نکته مهمی که باید در زمان خرید رنگ مخصوص کاشی به آن توجه کنید، چسبندگی بالای رنگ برای پوشش دادن کاشی و سرامیک است. اغلب رنگ اپوکسی به علت چسبندگی بالایی که دارد، برای این کار استفاده می‌شود. برخی از رنگ های مناسب برای رنگ کردن کاشی عبارتند از:

رنگ اپوکسی یک جزئی

رنگ اپوکسی یک جزئی

رنگ کردن با رنگ اپوکسی یک جزئی بسیار ساده است؛ زیرا نیازی نیست که چند لایه روی هم رنگ بزنید. رنگ اپوکسی، به خوبی روی سطح می‌چسبد و ماندگاری خوبی نیز دارد؛ علاوه بر این، این رنگ به دلیل یک جزئی بودن برای خشک شدن نیاز به ماده دیگری ندارد و با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می شود. این رنگ به صورت اسپری نیز موجود است.

رنگ اپوکسی دو جزئی

رنگ اپوکسی دو جزئی

این نوع رنگ از دو جز تشکیل شده که یکی رنگ و دیگری سخت کننده رنگ است. ساختن رنگ اپوکسی دو جزئی از یک جزئی آسان تر بوده و به این صورت به بازار عرضه می شود. برای رنگ کردن کاشی و سرامیک های کف، استفاده از رنگ های بر پایه آب یا همان آکریلیک را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا خیلی زود تر از سایر رنگ ها بلند خواهد شد.

رنگ لاتکس

رنگ لاتکس

چنانچه به رنگ های اپوکسی دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن ها استفاده کنید، می توانید از یک رنگ آکریلیک برای زیر سازی و یک رنگ لاتکس نیمه براق برای سطح رویی کار استفاده نمایید.

چگونه کاشی کف را رنگ کنیم؟

چگونه کاشی کف را رنگ کنیم؟

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک کف منزل، پروسه ای جذاب و تغییر دهنده است که به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به صورت کلی دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. در ادامه به صورت خلاصه با شیوه رنگ آمیزی سرامیک کف آشنا خواهید شد:

تهیه مواد و ابزار: پیش از شروع هر کاری، مطمئن شوید که تمام مواد لازم برای انجام آن فرآیند را دارید. این شامل سیلر، رنگ، پرایمر، گرید های سنگ زنی، غلتک های مناسب و قلمو است.

 تمیز کاری سطح کاشی: با دقت بسیار سطح سرامیک را تمیز کنید. از مواد تمیز کننده مناسب استفاده کرده و مطمئن شوید که هیچ گونه ذرات گرد و غباری باقی نمانده باشد.

سنگ زنی سطح سرامیک: به منظور افزایش پیچیدگی روکش کاشی و افزایش آهک گیری رنگ، سطح کاشی را با گرید های سنگ زنی صاف کنید. این عمل کاشی را به خوبی برای جذب رنگ آماده می‌کند.

پرایمر: با استفاده از پرایمر، تراکم و الزامات اولیه رنگ را بهبود ببخشید. پرایمر را با کمک قلمو و غلتک به شکل یکنواخت روی کاشی پخش کنید.

رنگ آمیزی: حالا که به مرحله رنگ آمیزی می رسیم، باید رنگ مخصوص کاشی را انتخاب کنید. از قلمو یا غلتک، رنگ را با حرکات یکنواخت پخش کنید.

خشک کردن کامل: حتما صبر کنید تا هر لایه به خوبی خشک شود. شاید پیش زمینه ها و رنگ های مختلف، زمان های متفاوتی برای خشک شدن نیاز داشته باشند.

جمع بندی

ما در این مطلب به بررسی رنگ مخصوص کاشی پرداختیم. همانطور که متوجه شدید به دلیل هزینه های بسیار بالای تعویض کاشی و سرامیک اغلب افراد علاقه دارند تا از رنگ برای ایجاد تغییر در کاشی و سرامیک خود استفاده کنند؛ البته دقت کنید که از هر رنگی که استفاده کنیم، در واقع راه حلی موقتی است و راهی برای رنگ شدن دائمی کاشی و سرامیک وجود ندارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.