آشنایی با خمیر درزگیر نانو

آشنایی با خمیر درزگیر نانو
نانو و ساختمان

در اثر برخورد سرامیک یا کاشی های ساختمان قدیمی ساز با ترکیب آب و مواد شوینده، درزها و سطوح آن به مرور زمان ضعیف شده و از لابه لای کاشی خارج می شوند؛ بنابراین ما به خمیر درزگیر نانو احتیاج داریم تا علاوه بر عایق شدن در برابر مایعات، از ورود حشرات و گرد و غبار جلوگیری کند. این مواد خمیری از جنس پلیمر هستند. از ویژگی های پلیمر می توان به ضد آب و مقاوم بودنشان اشاره کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این خمیر در اختیارتان قرار می دهیم.

شناختن انواع درزگیر و کاربرد آن ها

شناختن انواع درزگیر و کاربرد آن ها در مصارف ساختمانی

درزگیرها موادی بی خطر و قابل استفاده برای عموم مردم هستند. شما می توانید با داشتن این کالا، خود به تنهایی مشکل درزهای کاشی منزلتان را حل کنید. ما با معرفی انواع درزگیر نانو در این مقاله به شما کمک می کنیم به راحتی خمیر مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
درزگیرهایی از جنس لاتکس

درزگیرهای لاتکسی از رایج ترین محصولات برای تعمیر سطوح خانگی هستند. این مواد بر اساس آب ساخته شده اند و به سطح های گوناگون متصل می‌شوند. این مدل درزگیرها معمولا مصارف خانگی دارند و در مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرند که زیاد حرکت نکنند و کاملا در جای خود ثابت بمانند.

درزگیرهای آکریلیک نام

درزگیرهای آکریلیک محصولاتی چسبنده، ضدآب و مقاوم هستند که بر پایه مواد حلال ساخته می شوند. این درزگیرهای مقاوم در برابر اشعه خورشید، علاوه بر تعمیرات خانگی و چسباندن اشیا در صنعت خودروسازی نقش مهمی را ایفا می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های این چسب که باعث محبوبیت آن بین مردم شده، نداشتن بوی بد و قابل شست و شو بودن آن است.

چسب مقرون به صرفه ماستیک

چسب سفید رنگ ماستیک، کاملا مناسب برای پر کردن لا به لای انواع سطوح مانند کاشی ها، سرامیک ها، دیوارهای گچی، توالت های فرنگی و حتی آسفالت ها هستند. یکی دیگر از فواید این چسب، پر کردن درزهای خالی و لکه گیری سطوح مختلف برای جلوگیری از ورود رطوبت و آلودگی به سطح مورد نظر است. انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی این چسب کاملا منحصر به فرد است.

درزگیرهایی به نام بوتیل

این درزگیر ارزان قیمت از پر فروش ترین ها در نوع خود شناخته می شود. درزگیر بوتیل که از پلاستیک ساخته شده است، در نقش محافظ خارجی غیر قابل نفوذ در برابر آب برای ساختمان ها عمل می کند که به آن ها سیستم کترین وال هم گفته می شود. این درزگیرها شیشه را کاملا عایق می کنند.

درزگیرهای پلی اورتان

درزگیرهای پلی اورتان

این درزگیرها به شدت انعطاف پذیر هستند و به آسانی بر روی هر سطحی می چسبند. درزگیرهای پلی اورتان فقط در ساختمان سازی و مصارف خانگی مصرف می شوند. باید بدانید ویژگی های درزگیر پلی اورتان بستگی به نوع مصرف و شرایط محیط کاملا متفاوت است. پس در خرید این نوع محصول دقت در مواد تشکیل دهنده درزگیر بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

معرفی ویژگی‌های خاص خمیر درزگیر نانو

معرفی ویژگی‌های خاص خمیر درزگیر نانو

مهم ترین ویژگی خمیر درزگیر نانو، مقاومت عالی آن در برابر نفوذ آب و هوا به ساختمان است. این خمیر به دلیل داشتن خاصیت نانو، برای متصل شدن به انواع سطوح چسبندگی عالی دارد. نکته مورد توجه این است که این نوع محصول به هیچ عنوان از فلز و پلاستیک جدا نمی شود. خمیر نانو در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و به آسانی تجزیه نخواهد شد.

مراحل عایق کردن ساختمان های قدیمی ساز

مراحل عایق کردن ساختمان های قدیمی ساز با استفاده از درزگیر نانو

بعد از آشنا شدن با انواع درزگیرهای گوناگون بهتر است اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از درزگیر خمیری شکل نانو هم داشته باشید. این آموزش نیاز به تخصص ویژه ای ندارد و فقط باید مو به مو مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • تمیز کردن سطح: هرگونه گرد و غبار و چربی از روی سطح مورد نظر باید پاک شود.
  • آماده سازی درزگیر: یادتان باشد حتما محصول در دمای مناسب نگهداری شده باشد. گاهی اوقات ممکن است قبل از استفاده نیاز به مخلوط شدن داشته باشد.
  • کار با دستگاه درزگیر: از این دستگاه به هیچ عنوان نباید با فشار و قدرت زیاد استفاده کنید و حتما توجه داشته باشید هنگام جابه جایی آرام و با دقت حمل شود.
  • صاف و یکنواخت کردن سطح: پس از استفاده از این نوع درزگیر باید با استفاده از کاردک پلاستیکی سطح آن را صاف کنید.
  • خشک شدن: بگذارید خمیر در طول زمان قید شده بر روی بسته بندی خشک شود و قبل از اینکه کاملا خشک شود، به هیچ عنوان نباید با آب تماس پیدا کند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، عایق بندی لابه لای کاشی های قدیمی منزلتان به لطف خمیر نانو دیگر کار سختی بنظر نمی آید. شما می توانید در کمترین زمان و با آسان ترین روش ایمنی و استحکام را به ساختمان خود هدیه بدهید. پس بیایید با شناخت کامل و استفاده از اطلاعات کافی به دست آمده، قدمی مهم و تاثیر گذار برای ترمیم ساختمان قدیمی خود برداریم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.