رنگ پلیمری استخر

رنگ پلیمری استخری
نانو و رنگ

رنگ زدن استخر از دیرباز تا به حال به شیوه های مختلفی انجام می شود که هر یک خصوصیات، مزایا و معایب خود را دارند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید بهترین رنگ برای انجام این کار کدام است؟ رنگ پلیمری استخری در سال های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده و بیشترین مزایای ممکن را در خود جای داده است. برای شناخت بهتر این رنگ و محصولات مرتبط با آن، این مطلب را هرگز از دست ندهید.

رنگ پلیمری استخر چیست؟

شاید بدانید رنگ های نانو بیشترین کاربرد را برای استخرها به لحاظ کیفیت و ماندگاری به همراه دارند. رنگ پلیمری استخری نیز در این دسته بوده که در آن از بهترین و مرغوب ترین مواد آب بند استخر و رنگ به طور همزمان بهره گرفته شده است. این ترکیب سبب شده مدت های بسیار طولانی بتوان از استخر بدون نگرانی بابت پریدن رنگ استفاده کرد.

از جمله ویژگی های برجسته رنگ پلیمری استخر، غلظت بالا و ایجاد لایه هایی با ضخامت فراوان را باید نام برد. این ضخامت جلوگیری از نفوذ آب را به دنبال داشته و بیشترین تاثیر را در آب بندی و رنگ استخر از خود به جای می گذارد. با وجود ساخت و عرضه محصولات فراوان در این حوزه، مشتریان نانو پارس کو معمولا استقبال ویژه ای از رنگ پلیمری استخری داشته و آن را متناسب با نیازهایشان می دانند. در بخش های بعدی با رنگ نانو استخری و پرایمر ضد آب نانو آشنا می شویم.

معرفی رنگ نانو استخری

رنگ نانو استخری از محصولات مربوط به رنگ پلیمر بوده که قابلیت چسبندگی بالا به سطوح بتنی و سیمانی برای آن تعریف شده است. ضمنا مقاومت فراوان در مقابل اشعه های نور خورشید و رطوبت که استخرها باید از این دو در امان باشند، در این محصول وجود دارد. خواص ضد ترک بودن و حالت کشسانی بالا به مقاومت در مقابل تغییرات دمایی و ترک های ریزک کمک شایانی کرده و همه این ها باعث ماندگاری فراوانش می شود. دیگر ویژگی های این رنگ را در ادامه می بینید:

  1. مقاومت سایشی بالا در مقابل انواع ضربات و نیز مقاوم در برابر کلر و سولفات موجود در آب
  2. ممانعت از رشد هر نوعی از جلبک و قارچ روی سطح
  3. آسان بودن شست و شو به سبب مواد استفاده شده در ترکیب
  4. مناسب برای سلامتی انسان در زمان استفاده
  5. ایزوله شدن کف و دیواره های استخر در برابر رطوبت
  6. قابل اجرای روی تمام استخرها
  7. مقرون به صرفه بودن نسبت به روش ها و محصولات دیگر
  8. عدم نیاز به رقیق کردن آب برای استفاده
  9. عدم ترک خوردن در طی سال ها استفاده

روش اجرای رنگ پلیمری استخری

روش اجرای رنگ نانو استخری

ابتدا سطوح زیر کار مد نظر در استخر باید به طور کامل تمیز شود. درز لایه دیواره استخر با ابعاد سه در سه سانتی متر با چسب بتن و سیمان پوشیده شده که این تمام درزهای کف و دیواره صدق می کند. بعد از آن نوبت به استفاده از دریل یک پره می رسد تا مایع رزینی و پودر آب بند پلیمری به خوبی با هم ترکیب شوند.

با استفاده از قلم مویی بزرگ، ترکیب به دست آمده را روی سطوح استخر پخش می کنیم. این کار باید در دو مرتبه جداگانه اجرا شود تا شاهد بهترین بازدهی ممکن باشیم. پس از گذشت دو روز می توان آب شیرین را روی سطح استخر اسپری کرد تا سطوح برای مدتی مرطوب بماند.

بررسی ویژگی های پرایمر رنگ ضد آب نانو

از پرایمر رنگ ضد آب نانو که خود دسته بندی های متنوعی در بازار دارد، به عنوان پوششی برای آماده سازی سطح زیر کار رنگ استفاده می شود. در واقع باید آن را روی سطحی که قرار است رنگ آمیزی شود، اجرا کرد که صاف و یکدست بودن آن اهمیت فراوانی دارد. بهره گرفتن از این پوشش، چسبندگی فراوان سطح مد نظر مانند استخر را در پی داشته و مصرف رنگ نیز به حداقل خواهد رسید. از مهم ترین مزایای این پرایمر به عنوان محصولی از رنگ پلیمری استخری، این موارد را نباید از یاد برد:

  • اجرای بسیار راحت با استفاده از قلم مو یا پمپ ایرلس
  • ممانعت از پوسته پوسته شدن بعد از گذشت سال ها
  • به وجود آمدن سطحی صاف و هموار
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت در بخش دیواره ها
  • پر شدن تمام منافذ سطح زیرکار
  • جلوگیری از ایجاد و رشد قارچ و کپک
  • قابلیت نفوذ فراوان و نیز سرعت بالا در خشک شدن
  • سازگاری با انواع محیط، آن هم بدون اثرات مضر
  • اجرا برای سطوح گچی، سیمانی و سفالی

سخن آخر؛ خرید رنگ پلیمری استخری

در این مطلب به چیستی و ویژگی های رنگ پلیمری استخری اشاره شد. طبق تحقیقات، انواع مختلفی از محصولات این رنگ از سوی برندهای مختلف در بازار موجود است تا مشتریان با توجه به نیازها و سلیقه خود عمل کنند. با این حال نانو پارس کو جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات برای رنگ کردن استخر را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد که مراحل سفارش و تحویل آن نیز با سرعت بالایی همراه است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.