بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان

بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان
نانو و ساختمان

اگر در زمان پیاده روی یا رانندگی در سطح شهر به ساختمان ها دقت کرده باشید، نماها و رنگ های مختلف آن را مشاهده می‌کنید. در واقع هر یک از آن ها ممکن است با سرامیک های گوناگونی به وجود آمده باشند. سرامیک از محبوب ترین متریال ها برای پوشش ساختمان ها شناخته می‌شود که بسته به سلیقه و نیاز می توان از انواع مختلف آن بهره برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان تا پایان همراهمان باشید.

انواع سرامیک

انواع سرامیک کدامند؟

برای این که بدانیم بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان چیست، نخست باید با تعریف و ویژگی های آن آشنا شویم. سرامیک ماده ای جامد و غیر فلزی است که آن را از ترکیبات فلزی و غیر فلزی به وجود می‌آورند. از آن می‌توان به عنوان کاشی هایی یاد کرد که طول عمر بالایی داشته و ماندگاری رنگ آن ها در مقایسه با متریال های دیگر، ارزنده است. در بخش های بعدی به مدل های مختلف سرامیک می‌پردازیم که استفاده ها و رنگ‌های مختلف آن را شامل شده است:

سرامیک معمولی یا غیر پرسلان

سرامیک معمولی یا غیر پرسلان

نخست با سرامیک غیر پرسلان که در بازار به سرامیک های معمولی معروف هستند، می‌پردازیم. این سرامیک ها در دو نوع ابعاد متوسط و کوچک قابل خریداری هستند که بیشتر برای مناطق خشک به کار می‌روند. با توجه به این که بخش زیادی از کشور ما چنین آب و هوایی دارد، این سرامیک ها از محبوبیت فراوانی هم برخوردارند. چنین سرامیک هایی آب زیادی را به خود جذب کرده و باید بدانید که برای اقلیم های مرطوب و بارانی به کار نمی‌روند.

استفاده از سرامیک غیر پرسلان در نماها ایرادی ندارد. رنگ بندی های کرم، قرمز، طوسی، قهوه ای، آبی، سفید، بژ، خاکستری و کالباسی در دو حالت مات و براق بیشترین فروش را به خود اختصاص داده اند. اگر نگاهی به نمای ساختمان های هم داشته باشید، اکثرشان را با همین رنگ ها خواهید یافت.

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلانی یا پرسلان نما دارای ابعاد بزرگی بوده و زیبایی خاصی را به ساختمان شما هدیه می‌دهد. از آن جایی که این سرامیک ها مقاومت و ماندگاری بالایی دارند، در معماری امروزی نیز بیشتر استفاده می‌شوند. البته معایب این سرامیک را باید وزن بالا و دشوار بودن برای جابجایی و برشکاری عنوان کرد که برای مسافت های دور توصیه نمی‌شود. البته در صورتی که از نماکار کاربلدی استفاده شود، عملیات برشکاری با خیالی آسوده تر به پایان می‌رسد.

سرامیک های پرسلان نما نیز در رنگ بندی های کرم، سفید، بژ و طوسی مشاهده می‌شود. همچنین بسته به نیاز می‌توان از انواع ساده یا طرح دار بهره برد. بعضی از سرامیک های پرسلانی نادر به صورت چند رنگ هم در دسترس هستند که نمای جالبی را به ساختمان ها می‌دهند.

سرامیک پرسلانی خشک

از جمله سرامیک هایی که مردم در سال های اخیر برای نمای ساختمان استفاده کرده اند و از دید عده زیادی بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان است، می‌توان پرسلانی خشک را نام برد. این مورد نسبت به سرامیک های پرسلانی معمولی وزن کمتری دارد و جابجایی و نصب را به فرآیندی ساده تر تبدیل می‌کند. آپارتمان های بلند و برج ها در این روزها بیشترین بهره ممکن را از این نوع متریال می‌برند.

این سرامیک ها از جنبه های مختلف قابل دسته بندی هستند که تراکوتا را باید یکی از بهترین مدل ها دانست. همچنین به خاطر به کار رفتن خاک رس، اکثرا این سرامیک ها را به رنگ قرمز رسی مشاهده می‌کنید که انتخاب از میان طبیعی، لعاب دار یا ماشینی بودنشان به عهده شماست.

سرامیک موزائیکی

سرامیک موزائیکی

در ادامه معرفی بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان، گریزی بر سرامیک موزائیکی داریم که ابعاد گسترده ای دارد. ضمنا باید آن ها را از میان مدل های چهار و هشت ضلعی و لعاب دار یا بدون لعاب انتخاب کنید. مقاومت این مصالح در برابر آب مثال زدنی بوده و قطرات باران و برف هرگز در آن نفوذی نخواهند داشت. این یعنی سطوح قطور سرامیک ها چنین قابلیتی را به آن ها داده است.

همان طور که گفته شد، سرامیک موزائیکی از نظر طرح و رنگ بندی در دسته های گوناگونی قرار دارد اما بیشتر رنگ های کرم، بژ، زرد، طوسی و قهوه ای آن ها با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده است.

کلام پایانی؛ شیوه خرید بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان

در این مطلب چند رنگی را که بیشترین استفاده را برای نمای ساختمان ها دارند، به همراه نوع آن ها معرفی کردیم. هر یک از این رنگ ها به همراه مدل های مختلفشان در سایت نانو پارس کو قابل دسترسی و سفارش هستند. خرید به صورت آنلاین در مقایسه با گذشته مزایای بیشتری داشته و مشتریان خیلی راحت و سریع به محصول خود دسترسی پیدا می‌کنند. برای این منظور و مشاهده جزئیات و تصاویر بیشتر، کافیست به بخش فروشگاهی سایت سری بزنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.