انتخاب بهترین عایق رطوبتی مایع با فناوری نانو

عایق رطوبتی مایع
نانو و ساختمان

یکی از روش های عایق رطوبتی مایع، استفاده از مواد‌های نانو نما است که با استفاده از ذرات نانو شکاف ها و فضاها پر می شود و یک پوشش بادوام ایجاد می‌کند. این ذرات ترک خوردگی ها را به خوبی آب بندی کرده و می پوشانند و مانع ورود مواد خارجی نظیر آلودگی‌ها، باران، سرما و ایجاد قارچ به سطوح می شوند. انواع عایق های رطوبتی مایع با فناوری نانو برای سال‌ها دوام خود را حفظ می‌کنند. در این مقاله توضیحات بیشتری در مورد عایق رطوبتی و انواع و ویژگی های آن ارائه می شود تا بتوانید مصالح ساختمانی با کیفیت تری را انتخاب کنید و عمر ساختمان خود را افزایش دهید.

عایق رطوبتی مایع چیست؟

عایق رطوبتی مایع به صورت مواد ترکیبی که دارای اندازه ذرات نانو متری است و بر پایع مایع هست ترکیب شده است. که بعد از اعمال بر روی سطوح خشک شده و لایه ای نازک و مقاومی را به وجود می‌آورد. این عایق در دو نوع رنگ سفید و رنگ مشکی در بازار عرضه شده و از آن در استخرها، دیوارهای ساختمان و روی سقف می‌توان استفاده کرد.

چرا باید از عایق رطوبتی مایع استفاده کرد؟

در مناطق جغرافیایی که میزان بارش باران و برف و رطوبت بالا است یکی از دغدغه ها نفوذ رطوبت هوا به ساختمان می‌باشد که باعث پوسیدگی، زرد شدن رنگ دیوار، ترک خوردگی و باد کردن گچ دیوار می‌شود. علاوه بر این ها رطوبت بالا در ساختمان موجب ایجاد کپک و سبزی در گچ‌های دیوار و سقف شده و بوی نامطبوعی را به وجود می آورد که باعث از بین رفتن زیبایی ساختمان شده و به سلامتی افراد نیز آسیب می زند.

برای حل این مشکلات بهترین راهکار استفاده از عایق رطوبتی مایع با فناوری نانو است. این نوع عایق رطوبتی مایع نانو از زرد شدن سقف و دیوار و زنگ زدگی آهن آلات به کار رفته در ساختمان و ایجاد کپک و قارچ جلوگیری می کند.

کاربرد عایق ­های رطوبتی نانو

کاربرد عایق ­های رطوبتی نانو

ذرات نانو اجسامی بسیار ریز هستند؛ از این رو پوشش های ضد آب که از این فناوری استفاده می کنند با چشم دیده نمی شوند. انواع عایق های رطوبتی مایع با فناوری نانو سطح را از لحاظ ظاهری تغییری نداده و بعد از استفاده از این عایق ها بافت و کیفیت سطح بدون تغییر می‌ماند. این محصول برای پشت بام و سطوح سنگی، بتنی و آجری قابل استفاده است و به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی و استحکام بالا در برابر باران و برف شدید مقاومت بالایی دارد.

انواع عایق های رطوبتی مایع

در صنعت پوشش‌های عایقی پیشرفته‌های بسیاری صورت گرفته که باعث تولید عایق‌های رطوبتی با کیفیتی به نام عایق رطوبتی مایع با فناوری نانو شده است. این عایق ها در انواع مختلفی و با کاربردهای خاصی تولید می‌شوند.

1.عایق های مایع بر پایه پلی ‌یورتان: مواد پلی یورتان در شکل های متفاوتی نظیر فوم نرم، الاستومر، فوم سخت، رزین، رنگ، ترموپلاستیک وجود دارند. همچنین این مواد کاربردهای مهم و متنوعی مثل افزایش مقاومت در برابر سایش، بالا بردن استحکام کششی، افزایش مقاومت در برابر اشعه‌های خورشید و مواد اسیدی و مقاومت در مقابل تخریب دارند. با توجه به کاربردهای پلی یورتان، استفاده از آن در ساخت عایق های رطوبتی مایع می تواند سطوح را در برابر نم و رطوبت بسیار مقاوم کند.

2.عایق های مایع بر پایه سیمان: این نوع عایق رطوبتی مایع به نام عایق دو جزئی سیمان با بتن نیز شناخته می شود. مواد به کار رفته در ساخت این نوع عایق بر پایه سیمان است؛ از این رو سمی نبوده و برای استفاده و عایق بندی مخازن آب شیمایی مناسب است. برای اجرای این عایق باید آن را با آب یا مایع مخصوص دیگری ترکیب کرد و روی سطوح مختلف آجری، بتنی، سنگی و یا هر سطح دیگری اعمال نمود.

نحوه اجرای عایق رطوبتی مایع

مراحل اجرای انواع عایق رطوبتی مایع ساده بوده ممکن است روش های اجرای متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. در حین انجام پوشش عایق بر روی سطح باید دقت کافی داشت تا سطوح به صورت مرتب عایق بندی شوند. قبل از شروع به کار باید سطح مورد نظر را به طور کامل شستشو داده و از هر نوع مواد خارجی و آلودگی محیطی تمیز کرد و سپس آن را خشک کرد. در صورتی که سطح به خوبی خشک نشود و کار عایق بندی انجام شود.

این کار فایده ای ندارد و عایق کاری به درستی انجام نخواهد شد و ممکن است لایه عایق بعد از مدت کوتاهی از محل خود کنده شود. اطمینان از خشک بودن کامل سطوح از نکات مهم در مراحل اجرای عایق رطوبتی مایع است. این عایق یک جایگزین عالی برای ایزگام است که استفاده و اجرای راحت تری دارد. در مرحله بعد باید مقدار مشخصی از عایق مایع را با دست یا غلتک و دستگاه های مخصوص به صورت یک  لایه نازک کشید و صبر کرد تا کاملا خشک شود.

مزایای عایق رطوبتی مایع

مزایای عایق رطوبتی مایع

خاصیت چسبنده بودن عایق رطوبتی مایع از مزیت های اصلی این محصول است که بر روی سطوح با جنس های متفاوت مثل سطوح کاشی، فلزی، بتنی، آجر و ملات به خوبی اجرا می شود. از دیگر مزیت ها و ویژگی های عایق رطوبتی مایع می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • کیفیت بسیار بالای این نوع عایق
  • عدم تغییر رنگ سطح بعد از استفاده از انواع عایق های رطوبتی مایع
  • مقاومت بالای این عایق در برابر اشعه‌ های مضر نور خورشید(UV)
  • ایجاد پوشش یکپارچه و یکدست روی سطح بدون وجود درز و شکافی
  • داشتن خاصیت ضد قارچ و کپک
  • غیر سمی بودن عایق رطوبتی
  • غیر قابل اشتعال بودن این محصول
  • سازگاری با محیط زیست که از مهم ترین مزایای عایق های رطوبتی است.

جمع بندی

خرابی هایی که به دلیل نفوذ نم و رطوبت به ساختمان و سطوح مختلف وارد می شود می تواند هزینه زیادی را تحمیل کند و باعث تخریب بخش زیادی از ساختمان شود که ترمیم و تعمیر آن می تواند از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد؛ برای جلوگیری از این خسارات مالی و ایمن تر کردن ساختمان بهترین گزینه استفاده از عایق های رطوبتی مایع با فناوری نانو است. این محصولات جایگزین خوبی برای قیرگونی و ایزوگام هستند و می توانند ساختمان را تا سال ها از آسیب های محیطی حفظ کنند. جهت دیدن محصولات نانو نما، جهت ایجاد عایق رطوبتی برای قسمت‌های به خصوص یک ساختمان به قسمت فروشگاهی سایت نانو پارس مراجع کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.