پوشش محافظتی ضد آب مخصوص کاهگل نما

کاه را برای مقابله با ترک خوردن گل به آن اضافه می‌کنند. در مناطق کویری که کاه یافت نمی‌شود به آن خارشتر اضافه می‌کنند. این ملات در مقابل رطوبت و حرارت عایق بسیار خوبی است و از نظر دوام اگر اصولی تهیه شود سال‌ها مقاومت می‌کند. اما امروزه از این نوع نما، به عنوان یک نمای سنتی و تاریخی یاد می‌شود و با وجود پیشرفت تکنولوژی نانو در صنعت ساختمان، این فرصت به وجود آمده که نمای کاهگلی خود را مقاوم‌تر کنید.

عایق بندی کاهگل با بادوام ترین پوشش آبگریز نانو

بالا بردن مقاومت نمای کاهگلی

ملات کاه‌گل یک ملات هوایی است و در مقابل تابش آفتاب یا حرارت غیر مستقیم و در هوای آزاد خشک می‌شود. در صورتی که ضخامت ملات کاه‌گل ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر باشد عایق رطوبتی خوبی است. از نقاط ضعف کاه‌گل نیز فرسایش بر اثر بارش باران و باد است که باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود. اما همان طور که گفته شد با پیدایش نانو در صنعت ساختمان؛ مواد آبگریز نانو مخصوص به نمای کاهگلی هم ساخته شد و این فرصت به وجود آمده که مقاومت نما‌هایی که از جنس کاهگل است، در قبال رطوبت و آب نیز، مقاوم تر و با ماندگاری بالاتری حفظ کنید.

آیا به جز مواد نانو مواد های دیگری هم مقاومت کاهگل را بالا می‌برد؟

در رابطه با این مورد؛ دیده شده است که بعضی از مصرف کنندگان، از پوشش های رزینی و رنگ های ضد آب استفاده می‌کنند، باید گفت که ممکن است در ظاهر اول، نمای بسیار تمیز و براق با قابلیت ضد آب سازی بر روی نمای شما ایجاد می‌شود، اما در اکثر مواقع، باعث می‌شود رنگ اصلی کاهگل به مرور تغییر می‌کند، همچنین پوشش های متفرقه سازگاری خوبی با اشعه یو وی خورشید ندارند و مقاومت خود را بر اثر زمان، از دست می‌دهند.

توجه داشته باشید، نما‌های کاهگلی بیش‌تر جنبه، آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی برای کشور ما دارد، زمانی که شما تصمیم به هزینه کردن برای حفظ مقاومت این نوع از مصالح را می‌گیرید، باید رو عایق بندی نمای کاهگل، حساسیت و دقت خاصی را حاصل کنید. پوشش آبگریز نانو، با دوام ترین پوشش موجود، تا به امروز که این محتوا را می‌خوانید یعنی آذر 1401 است.

عملکرد پوشش آبگریز بر روی کاهگل نما

مواد کاهگل نانو با قابلیت نفوذ پذیری بالا روی سطوح کاهگل نما به آن خاصیت آب گریز و ضد آب می‌دهد و بدون هیچ گونه تغییر رنگ سطح آن را عایق می‌کند. این محصول به صورت اسپری روی این سطوح قابل اجرا است و از فرسایش این مصالح به مرور زمان بر اثر شرایط جوی نامناسب جلوگیری می‌کند. با توجه به اندازه ذرات این مواد که در حد نانو متر هستند، ماندگاری این محصول بسیار بالا است. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم با استفاده اجرای مواد نانو روی سطوح ساختمانی که، از جنس کاهگل هستد، عواملی مثل: کیفیت، ماندگاری و مقاومت این نوع از ساختمان‌ها را افزایش می‌دهند.

مزایای پوشش با دوام آبگریز کاهگل نسبت به سایر پوشش ها

توجه داشته باشید که پوشش های رزینی را به جای مواد نانو به شما ارائه نکنند، پوشش آبگریز نانو بدون خاصیت روغنی است و محلولی بر پایه مایع است. مزایی که بعد از اجرای مواد نانو، بر روی نمای کاهگلی، باید مشاهده کنید:

  • آب گریز شدن سطح و عدم فرسایش مصالح
  • عدم تغیر رنگ و ضد اشعه UV
  • ماندگاری بالا در برابر شرایط جوی
  • کاملا نفوذی و جلوگیری از یخ زدگی

تصمیم گیری

کابرد و ویژگی‌‌هایی که مواد پوشش آبگریز نانو، می‌تواند برای نمای کاهگلی داشته باشد، در این محتوا برای مصرف کنندگان شرح داده شد. اگر قصد دارید که مقاومت نمای کاهگلی خود را بالا ببرید، شرکت نانو پارس گرجی با افتخار از قدیمی‌ترین و بزرگ ترین ارائه دهنده و اجرای مواد نانو نما در ایران است که با 15 سال تجربه در این زمینه، می‌‌تواند به شما برای عایق بندی و ضد آب سازی نمای کاهگل به متقاضیان کمک کند. جهت هرگونه اطلاعات بیش‌تر از مواد نانو کاهگل، با شرکت نانو پارس تماس بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.