ایده برا پوشاندن دیوار سیمانی

روش های پوشاندن دیوار بتنی
نگهداری ساختمان

پوشاندن دیوار سیمانی یکی از مهم ترین مراحل در ساخت این دیوار کاربردی است. دیوارها از جنس سیمان عمدتا برای فضاهای باز و به عنوان دیوار خارجی و نما در نظر گرفته می‌شوند. اما ظاهر آن ها ممکن است به دلیل رنگی که دارند مطلوب به نظر نرسد. از این رو بیشتر اوقات تصمیم بر تزیین آن ها گرفته می‌شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا ایده های عالی برای پوشش و زیباسازی دیوار سیمانی را بیان کنیم و اطلاعات لازم در این زمینه را برای شما ارائه دهیم.

اقدامات قبل از پوشش دیوار سیمانی

قبل از اینکه ایده های عالی برای پوشاندن دیوار سیمانی را بیان کنیم و درباره آن ها توضیح دهیم، بهتر است تا درباره اقدامات آماده سازی دیوار صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از پوشش دیوار بتنی با هر متریالی باید انجام شود، این است که رطوبت دیوار را باید از بین ببریم.‌ درواقع بدترین کار در این زمینه این است که رطوبت دیوار با استفاده از پوشش به دام بیفتد.

 در این صورت ممکن است دیوار کپک بزند یا مشکلات دیگر برای آن به وجود آید که باعث خرابی پوشش و از بین رفتن هزینه‌ها می‌شود. بنابراین باید دیوار را کاملا خشک کنید و رطوبت را از بین ببرید. برای این کار می‌توان از یک دستگاه رطوبت گیر، بخاری یا تهویه استفاده کرد تا هوا مخصوصا در محیط‌های بسته که دیوار در آن قرار دارد به جریان بیفتد و دیوار را خشک کند.

یکی دیگر از اقداماتی که قبل از پوشش دیوار باید انجام شود، آب بندی آن است. منظور از آب بندی پر کردن تمام ساختار متخلخل سیمان است که اگر دیوار سیمانی در فضای باز قرار گرفته باشد ممکن است باعث نفوذ رطوبت در آن شده و دیوار را خراب کند. پس بهتر است قبل از اینکه پوششی را برای دیوار ایجاد کنید، با مواد مختلف که عمدتا نانو هستند ترک ها و قسمت های فرسوده آن را پر کنید تا از خرابی و کاور استفاده شده برای آن در آینده جلوگیری کنید‌. برای پیداکردن محصولات درجه یک و با کیفیت برای این کار، پیشنهاد مجموعه نانو پارس به شما استفاده از محصولات عایق دوجزئی و استفاده از عایق‌های شفاف و نا مرئی است که محصولات آن را می‌توانید در صفحه فروشگاهی عایق‌ های رطوبتی، فروشگاه نانو پارس مشاهده کنید.

ایده های عالی برای پوشش دیوار سیمانی

ایده های عالی برای پوشاندن دیوار سیمانی

بعد از اینکه تمام رطوبت دیوار سیمانی از بین رفت و تمامی بخش های خالی آن با استفاده از مواد مناسب پر و عایق بندی شد، حال نوبت آن است که از مواد مختلف برای پوشش و زیبا شدن دیوار سیمانی استفاده کنیم. معمولا ایده ها و متریال های بسیاری برای این کار وجود دارند. پس در زیر چند ایده عالی برای پوشاندن دیوار سیمانی که در مکان های مختلف قرار گرفته است را بیان می‌کنیم و آن ها را بررسی خواهیم کرد‌.

استفاده از دیوار خشک و رنگ برای پوشش دیوار سیمانی

درای وال، دیوار خشک یا کناف یکی از متریال های بسیار رایج در ساختمان سازی است که می‌تواند روی دیوار سیمانی به عنوان پوشش استفاده شود‌. انواع مختلفی از دیوار خشک به نام های گچ برگ، شیت راک یا وال برد وجود دارند که شما می‌توانید از آن ها برای دیوار سیمانی داخلی استفاده کنید. بعد از اینکه پوشاندن دیوار سیمانی را با درای وال انجام دادید می توان به راحتی روی آن را رنگ کرد و یا به صورت ساده از آن استفاده کرد.

رنگ آمیزی مستقیم دیوار سیمانی

رنگ آمیزی مستقیم دیوار سیمانی

می‌توان به صورت مستقیم روی دیوار سیمانی را رنگ کرد. برای این کار ابتدا باید رنگ های مناسب دیوار سیمانی را آماده کنیم. رنگ پلاستیک، رنگ‌های سیلیکونی، رنگ های اکریلیک و نانو از بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن دیوار سیمانی است. البته برای آن‌ها باید زیر سازی نیز در نظر گرفته شود. بهترین رنگ نانو، برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی، استفاده از رنگ عایق رطوبتی SI-300 است، که پیشنهاد ویژه مجموعه نانو پارس به شما است.

پانل های روکش آجری برای پوشش دیوار سیمانی

پانل های روکش آجری برای پوشش دیوار سیمانی

یکی دیگر از انواع پوشش که می‌تواند برای دیوار سیمانی مناسب باشد، پانل های روکش با طرح آجر است که عمدتا برای دیوار‌های داخلی استفاده می‌شوند. معمولا این پانل ها از جنس فوم پلی اتیلن هستند و طرح های زیبای آجری آن ها با رنگ‌های مختلف می‌توانند جلوه زیبایی به محیط ببخشند. این پانل ها با چسب به راحتی روی سطوح صاف می‌چسبند و در اندازه و متراژ مختلف در بازاز وجود دارند‌.

کاشی های سرامیکی برای پوشش دیوار سیمانی

کاشی های سرامیکی که در اشکال و رنگ های مختلف موجود هستند نیز یکی از بهترین راه ها برای پوشاندن دیوار سیمانی هستند. حتما تا به حال مشاهده کرده اید که پوشش دیوار سیمانی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام از کاشی ها است. بنابراین این متریال کاملا ضد آب و رطوبت بوده و برای چنین مکان هایی بسیار مناسب است. حتی اگر دیوار خارجی سیمانی شما نیز در معرض رطوبت بسیار قرار دارد می‌توان از کاشی ها یا سنگ ها برای پوشش آن استفاده کرد.

استفاده از ترموود برای پوشش دیوار سیمانی

استفاده از ترموود برای پوشش دیوار سیمانی

اگر قصد دارید دیوار های خارجی یا داخلی سیمانی را با چوب پوشش دهید، ترموود بهترین گزینه است. این نوع دیوار پوش از درختان مختلفی در یک پروسه خاص ساخته می‌شود و بخاطر حرارت دیدن مقاومت بالا پیدا کرده و در برابر رطوبت، اشعه آفتاب، باران و حشرات کاملا مقاوم است. از این رو می‌توان از آن هم در دیوارهای نمای خارجی و هم داخلی استفاده کرد. البته این دیوار پوش ها نیز انواع مختلف دارند و بر اساس نوع و مکانی که قرار است از آن٬ها استفاده شوند، انتخاب شده و به سادگی روی دیوار قرار می‌گیرند.

نکته مهم برای قبل از اضافه کردن روکش برای سطوح بتنی

به هر حال شما قصد اضافه کردن لایه ای یا دقیق‌تر بخواهیم اشاره کنیم، اضافه کردن وسیله‌ای برای پوشاندن دیوار یا سطوح بتنی خود هستید که اگر از رنگ استفاده می‌خواهید بکنید، اون رنگ علاوه بر زیبایی که برای پوشاندن به شما می‌دهد، باید قابلیت ضدآب سازی و مقاوم سازی را به سطوح بتن شما بدهد، درواقع شما دارید برای هر ایده‌ای که برای پوشاندن و زیبایی سطوح بتن خود استفاده می‌کنید، هزینه‌ای دارید پرداخت می‌کنید، که این هزینه باید برای شما کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

اگر رنگ جزء برنامه شما است، رنگ‌های نانو که قابلیت آبگریزی دارد و به نوعی یک عایق رطوبتی برای شما محسوب می‌شود، گزینه بسیار مناسبی است، که در بالا این متن به آن اشاره کردیم، اما با توجه به مشورت گرفتن از یک مجموعه مرتبط، اگر آسیب وارد شده یا پیشبینی شده در محل مورد نظر، اوضاع وخیمی داشته باشد استفاده از  عایق بندی بتن یا عایق بندی دیواره نما با استفاده از عایق‌های دوجزئی است که شبیه رنگ است امل کارایی آن برای آببندی، بسیار قوی تر است.

مشخصات محصولات رنگی با قابلیت عایق رطوبتی نانو برای سطوح بتنی در فروشگاه نانو پارس موجود است. که قبل از خرید حتما با مشاوران در رابطه با سطوح مربوطه مشورت کنید، تا بهترین نوع محصول جهت پوشاندن دیوار سیمانی یا بتنی به شما معرفی شود.

همچنین امکان دارد، شما از سایر ایده‌هایی که در این مقاله وجود درد استفاده کنید، مانند؛ پانل‌های آجری، چوب ترمو و…. که جلوه زیبایی وجود دارد، در این صورت مواد نانو بتن برای ضد آب سازی یا آبگریزی چون همان‌طور که کاربران نانو پارس از محصولات مطلع هستند، مواد نانو اصل به صورت یک لایه محافظتی نامرئی به عمق ۳ میلیمتر داخل بافت بتن و سیمان ایجاد می‌شود،. این پوشش مانع از نفوذ هرگونه رطوبت و گرد و غبار به داخل بافت تخلخل‌های بتن می‌شود و باعث تمیز ماندن سطوج یا دیواره های بتنی شما به مرور زمان می‌شود.

 مواد نانو مناسب سطح و دیواره‌های بتنی، با اندازه ذرات در حد نانو متر، بین مولکول های سیمان موردنظر، قرار می‌گیرد. علاوه بر حفظ خاصیت تنفس بر روی لایه‌های روی بتن می‌شود، بلکه مانع از جذب هرگونه رطوبت، توسط خود بتن می‌شود. مزیت اصلی بتن نانو شده بر روی نمای ساختمان، عدم تغییر رنگ مصالح و عدم خاصیت رزینی و براقیت است. پوشش های رزینی به مرور زمان توسط تابش آفتاب از بین می‌روند و دوام بالایی ندارند، اما مواد نانو پارس مخصوص انواع  سیمان و بتن ، به بافت مصالح سیمانی نفوذ می‌کند و همچنین برعکس محصولات رزینی، از ماندگاری بسیار بالایی برخورد دار است.

گریزیسخن پایانی

پوشاندن دیوار سیمانی یکی از مراحل مهم ساخت این نوع از دیوار است که می‌تواند باعث زیبایی، طول عمر و استحکام دیوار شود. با این حال اگر قصد به انجام این کار دارید، ابتدا باید زیر سازی دیوار خود را برای هر نوع از پوشش آماده کرده و مهم تر از همه رطوبت و عایق بندی را انجام دهید. سپس بر اساس مکانی که دیوار در آن جا قرار گرفته است، متریال مورد نظر خود را برای پوشش انتخاب کرده و کار نصب یا رنگ آمیزی را شروع کنید. مجموعه نانو پارس بهترین و بزرگ‌ترین مشاوره و ارائه محصولات عایق بندی، جهت یک ایده مناسب، برای پوشاندن دیواره های سیمانی یا بتنی، محل شما است.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.