انتخاب بهترین نوع آجر سفال نما

بهترین آجر سفالی
نانو و ساختمان

ساخت و ساز در کشور ایران از گذشته تا به امروز رواج بسیاری برای خود به همراه داشته است. یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک ساختمان، نمای آن است. این که بتوانیم از بهترین مصالح برای نمای ساختمان خود استفاده کنیم، علاوه بر این زیبایی سازه را بهبود می بخشد، باعث بالا رفتن طول عمر ساختمان و اسلکت بندی آن نیز می شود. لذا در این مطلب ما قصد داریم به یکی از رایج ترین مصالح یعنی آجر سفال نما پرداخته و بهترین نوع آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 معرفی آجر سفال نما

آجر نما که به آجرهای سوراخ دار عمودی نیز معرفی می شوند محصولی هستند که تماما از خاک تهیه شده اند. شکل استاندارد این دسته از آجرها مستطیلی و آجرهایی که به شکل کمکی مورد استفاده قرار می گیرند اشکال نامنظمی را برای خود به همراه دارند. همان طور که از نام این محصول پیداست، قرار است در معرض دید قرار گیرد؛ پس باید از زیبایی بسیاری برخوردار باشد.

آجرهایی که تماما مخصوص نما هستند و قرار نیست استفاده های دیگری مانند استحکام بدنه ساختمان را به همراه داشته باشند، از ابعاد و طرح های یک دستی ساخته شده اند و همچنین مواد اولیه ای که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرند باید به گونه ای باشند که ظاهری بی نقص را به آجر سفال نما بدهد.

رنگ اصلی این محصول به دلیل موادی که برای ساخت آن استفاده می شود عمدتا قرمز رنگ است؛ اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دانشمندان توانسته اند این محصول را در انواع رنگهای مختلف مانند کرم یا زرد نیز عرضه کنند که زمینه کاربرد آن ها را بسیار وسیع تر کرده است. استفاده از این محصول می تواند به طور کلی مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آن ها نیز اشاره می کنیم.

 مزایای استفاده از آجر سفال نما

 مزایای استفاده از آجر سفال نما

مزایای آجر سفال نما به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شود. دست تخصصی بسته به این دارد که قرار است در چه سازه ای مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، مهندسی که قصد دارد یک ساختمان را بنا کند، به نظرش استفاده از آجر سفال نما برای بخش هایی که وزن سازه را تحمل می کند می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. پس مزایای تخصصی با توجه به تعریف فرد از سازه ارائه می شود. حال به مزایای کلی آجر سفال نما می پردازیم.

دوام بالا: همانطور که می دانید، این محصول در دمای بسیار بالایی ساخته می شود و همین موضوع باعث شده تا در برابر آب و هوا و ضربه بسیار مقاوم باشد. همچنین در برابر چرخه انجماد و همچنین ذوب هم مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
عایق حرارتی عالی: آجر سفال نما یک عایق تمام عیار برای سازه شما است. این محصول می تواند خانه در فصل زمستان گرم و در تابستان خنک نگهدارد.

ایمنی بالا: از آنجایی که آجر سفال قابل اشتعال نیست، می تواند خانه را در ایمنی بسیار بالایی حفظ کند.

نیاز بسیار کم به نگهداری: از آنجایی که به طور کلی محصولی مقاوم است، نیازی به نگهداری مداوم نداشته و برای اهالی ساختمان صرفه جویی در هزینه را به همراه دارد.

آجر سفال نمای به چند روش تولیدی می شود؟

روش های بسیاری وجود دارد که آجر سفال نما از طریق آن ها تولید می شود. این روشها به طور کلی به سه دسته روش قالبی، دست ساز و صنعتی تقسیم بندی می شوند. مهم است که به هنگام خرید تصمیم بگیرید که کدام نوع آجر با کدام مدل روش تولید مد نظرتان است. کم هزینه ترین و در عین حال کار آمد ترین نوع آجر سفال نمای که فروش بسیاری را برای خود به همراه دار، نوع قالبی آن است.

به طوری می توان گفت که بهترین آجری که می توانید برای سازه خود استفاده کنید نیز همین محصول است. آجر سفال نمای صنعتی نیز بسیار شبیه به نوع دست ساز است؛ با این تفاوت که این دسته از آجرها طرح های متنوع تری به دلیل قالب های مختلف در کارخانه نسبت به نوع دست ساز دارند. تمامی این محصولات اما مزایای آجر سفالی که در عنوان قبلی به شما معرفی کردیم را با خود به همراه دارند.

چگونه متوجه شویم چه مدل آجر سفالی برای سازه مناسب است؟

برای این که برای نمای ساختمان از آجر نما سفال استفاده کنیم، ابتدا نیاز است که اطلاعاتی در رابطه با انواع روش های تولید و همچنین مزایای آن بدانید. در این مطلب ما به تمامی این نکات پرداختیم حال اگر بخواهیم به این موضوع توجه داشته باشیم که چه مدل آجر نما سفالی برای سازه مناسب است، باید ابتدا به مشخصات فنی ساختمان توجه داشت.

این که سازه در چه شهری ساخته می شود، چند ساعت در روز نور خورشید به شکل مستقیم به آن می تابد و آیا ممکن است در مقابل ضربات متعدد قرار بگیرد یا خیر. با پاسخ به این سوالات می توانید بهترین آجر سفال نما را برای ساختمان انتخاب کنید.

سخن پاینی

همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، استفاده از آجر سفال نما می تواند بهترین گزینه برای ساختمان شما باشد. با خرید این محصول، سازه ای ضد حریق و کاملا مقاوم را برای خود دارید. نکته مهم این است که در حال حاضر رنگهای مختلفی از این محصول تولید می شود که می توان با توجه به هر سلیقه ای از آنها استفاده کرد. اگر هم که قصد استفاده از این نوع آجر را، به صورت قطعی دارید، بهتون توصیه میکنیم که روش های نگهداری و عایق بندی از آجر سفالی را هم یاد بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.