انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی

نانو و رنگ

از تاثیرگذارترین عوامل روی نمای ساختمان پوشش بام و رنگ آن است؛ بر همین اساس رنگ مخصوص شیروانی می تواند روی ظاهر آن بسیار موثر باشد. انواع متنوع رنگ ساختمانی تولید می‌شود که به دلیل داشتن قابلیت های مختلف کاربردهای زیادی نیز دارند. اهمیت استفاده از سقف شیروانی در ساختمان ها این است که می تواند بر ظاهر و جذابیت ساختمان بیفزاید؛ زیرا هر چه شیب یا زاویه سقف بیشتر باشد سقف شیروانی به میزان بیشتری از سطح زمین یا خیابان دیده می‌شود. در این مقاله نکات مهمی را برای انتخاب رنگ سقف شیروانی بیان می‌کنیم که از آن طریق می‌توانید بهترین رنگ شیروانی را خریداری کنید.

نکات مهم برای انتخاب رنگ سقف شیروانی

برای انتخاب بهترین رنگ شیروانی توجه به این نکته است که بین رنگ سقف و سایر اجزای ساختمان تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر رنگ نمای ساختمان تیره و مشکی باشد می‌توان برای سقف شیروانی از رنگ خاکستری یا آبی استفاده کرد تا به نمای ساختمان جلوه زیبایی بدهند. همچنین به کارگیری رنگ سبز یا قرمز نیز نما را جذاب نشان می‌دهند ولی رنگ های کرم و روشن رنگ هایی خنثی هستند و برای سقف های شیروانی استفاده می شوند که بدنه آن رنگ تیره داشته باشد. برای انتخاب رنگ مخصوص شیروانی باید به رنگ ساختمان های مجاور توجه کرد تا رنگ تکراری استفاده نشود. همچنین برای سقف شیروانی باید رنگی همه پسند استفاده شود تا هنگام فروش ساختمان مشکلی ایجاد نشود.

انواع رنگ بندی شینگل (رنگ مخصوص شیروانی)

انواع رنگبندی و طرح شینگل (رنگ مخصوص شیروانی)

یکی از پرمصرف ترین و زیباترین پوشش های سقف شیب دار یا شیروانی پوشش شینگل بوده که جدید و سبک است. این پوشش که طرفداران زیادی پیدا کرده در طرح های متنوع و رنگ های مختلف تولید می‌شود؛ از این رو برای هر سلیقه ای موردی برای انتخاب وجود دارد.

  • سقف شیروانی آجری به رنگ ذغالی، قرمز، توسی
  • شینگل لانه زنبوری به رنگ ذغالی، قرمز، قهوه ای
  • شینگل گوتیک یا نامنظم به رنگ توسی و ذغالی
  • سقف شیروانی دراگون در مشکی و ذغالی

بهترین رنگ برای سقف شیروانی

یکی از جنبه های مهم تعیین کننده زیبایی خانه که هارمونی بقیه ساختمان را تنظیم می کند رنگ سقف شیروانی است. انتخاب نوع رنگ بیشتر به سبک خانه و سقف شیروانی بستگی دارد. شاید استفاده از رنگ مخصوص شیروانی در سازه هایی با سبک قدیمی به اندازه استفاده از شینگل چوبی در ساختمانی مدرن عجیب باشد؛ ولی در حال حاضر این طرح بسیار پرطرفدار هستند و به لحاظ قیمت ارزان کاربرد بسیاری نیز دارند.

برای اینکه خانه شما بزرگتر به نظر برسد بهترین رنگ شیروانی استفاده از رنگ های روشن است که می‌تواند آن را در بین ساختمان های مجاور برجسته تر نشان دهد. همچنین استفاده از رنگ های تیره موجب عمیق دیده شدن خانه شده و سایر عناصر را به کانون توجه سوق می‌دهد. برای تکمیل هارمونی خانه باید متناسب با رنگ دیوارها برای سقف ها نیز رنگ انتخاب کنید.

اهمیت رنگ برای سقف شیروانی

رنگ ها را در سه گروه مهم شامل گروه اصلی (قرمز-رزد و آبی)، گروه دیگر رنگ های ترکیبی از رنگ های اصلی و گروه سوم رنگ های حاصل از ترکیب رنگ های اصلی و رنگ های گروه دوم است. انتخاب رنگ برای سقف شیروانی به سلیقه افراد بستگی دارد ولی باید این انتخاب هوشمندانه و متناسب با محیط و رنگ بدنه شیروانی باشد. در ادامه ویژگی های رنگ هایی که برای سقف شیروانی مناسب هستند را بیان می‌کنیم.

رنگ قهوه ای به عنوان بهترین رنگ شیروانی می‌تواند احساس آسایش و راحتی و امنیت را به وجود آورد. این رنگ به دلیل انتزاعی که از کوه، درخت و تپه در ذهن ایجاد می کند به افراد احساس طبیعی بودن و تازگی می‌بخشد. همچنین رنگ قهوه ای تداعی کننده حس صمیمت، آرامش و صفا و سادگی است که در افراد حس قابل اعتماد ، صادق ، امين ، خانواده دوست ، مهربان و مسئوليت‌پذير ایجاد می‌کند.

رنگ قرمز نشان دهنده انرژی زیاد و قدرتمندی است و می تواند به نمای ساختمان و سقف شیروانی جلوه جذابی بدهد. رنگ آبی به عنوان یک رنگ مخصوص شیروانی اثر نیروبخشی دارد که می‌تواند در افراد حس آرامش و در عین حال با انرژی مثبت ایجاد کند. با استفاده از این رنگ در سقف شیروانی می توان فضایی سرشار از انرژی آرامش بخش به وجود آورد. نارنجی یک رنگ گرم و گرما بخش است که نشان دهنده شجاعت، نشاط، تحرک و خوش آمدگویی می‌باشد. این رنگ برای ایجاد فضایی سرگرم کننده و صمیمی و پر از آسایش می‌تواند در سقف شیروانی استفاده شود.

بهترین رنگ سقف شیب دار شیروانی از نظر نانو پارس

بهترین رنگ سقف شیب دار شیروانی از نظر نانو پارس

ما از نظر روانشناسی، رنگ های سقف شیروانی را متناسب با بدنه ساختمان و موارد دیگر توضیح دادیم، اکنون با توجه به سلیقه خود اگر رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رنگ با کیفیت با ماندگاری بالا با ویژگی های خارق العاده است. رنگ نانو با توجه به ذرات بسیار ریز در حد نانو متر که در بافت خود دارد، به راحتی قابل شستشو است.

این ذرات با قرار گرفتن در بین حفره ها سطحی یکدست ایجاد می‌کنند که هیچگونه آلودگی روی آن قرار نمی‌گیرد. این رنگ دارای مقاومت بالایی است و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. رنگ نانو با داشتن قابلیت عایق بودن، علاوه بر رنگ آمیزی سطوح، آن را کاملا عایق می‌کند و هزینه های ساختمان را کاهش می دهد. این نوع رنگ کاملا آبگریز است و تا 15 سال ماندگاری بالایی دارد و بهترین رنگی است که می‌توانید برای سقف شیروانی خود انتخاب کنید.

جمع بندی

در حال حاضر پیشرفت زیادی در عرصه صنعت و محصولات پوشش بام شده است و پوشش های جدید و مدرن و سبکی طراحی و تولیدی می‌شود. شینگل یا سقف شیروانی پوشش بام مدرنی هستند که قیمتی کمتر و هزینه نصب کمتری در مقایسه با سایر نمونه های مشابه دارد. علاوه بر زیبایی، خاصیت عایق بودن آن از مهم ترین ویژگی های این محصول است که از قیر و سنگریزه های معدنی خود رنگ ساخته شده اند. از جمله انواع سقف شیروانی جدید می‌توان به شینگل لانه زنبوری، شینگل رولی و شینگل طرح آجری اشاره کرد. برای سقف ویلا یا خانه می‌توان از سقف شیبدار یا شیب کم استفاده کرد زیرا این سقف ها هم زیبا هستند و هم از نظر فنی نسبت به سایر سقف ها بهتر اند. در این مقاله نکات مهمی را در مورد انتخاب رنگ مخصوص شیروانی، انواع و بهترین رنگ شیروانی بیان کردیم.

[short_link]

اشتراک گذاری:

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • گودرزی
    1401-12-07 15:27

    سلام
    با عنایت به اینکه تجسم میزان زیبائی و تأثیر گذاری ترکیب رنگهای سقف شیروانی و رنگهای نمای شیروانی برای افراد زیادی مشکل است لذا ای کاش نرم افزار و یا قابلیت ایجاد می نمودید که هر فردی ترکیب رنگهای مورد دلخواه خود را با کلیک نمودن دکمه های کیبورد رؤیت می کرد. بعنوان مثال من سقف خود را قهوه ای انتخاب نموده ام ولی نمی دانم میزان زیبائی حاصل از ترکیب آن با دیگر رنگها چگونه است. آیا با رنگ کرم همخوانی و زیبائی دارد ؟ آیا با رنگ قرمز همخوانی و زیبائی دارد؟ آیا … . با تشکر

    پاسخ
    • nanoparsco
      1401-12-09 00:21

      سلام آقای گودرزی عزیز؛ در آینده ای نزدیک این امکان رو فراهم خواهیم کرد

      پاسخ
    • فروتن
      1402-03-25 20:07

      سلام
      با احترام به نانو پارس، شما ، آقای گودرزی، میتونین از یه نقاش – منظورم نقاش هنری وتابلوساز هست- مشورت بگیرین. من اتفاقا همین روزها برای رنگ شیروانی خانه خودم با همین مساله مواجه هستم و روی موضوع انتخاب رنگ تمرکز کردم. چون رنگ شیروانی، ازچند جنبه اهمیت داره، هم از نظر ارتباطش با آفتاب و احتمال داغ شدن، هم هارمونی و هماهنگی با طرح و رنگ در و دیوارها و پنجره ها و…
      من کمی آشنایی با رنگ و نقاشی دارم و این موضوع در این کار به من کمک کرده. توصیه میکنم از یه فرد مسلط به ترکیب و تاثیر رنگ و…در نزدیک خودتان کمک بگیرید.

      پاسخ
  • علیزاده
    1402-02-05 16:01

    سلام
    ببخشید، آیا پس از رنگ آمیزی رنگ های نانویی که ذکر کرده اید برای روی شیروانی، رنگ آن پس از مدتی، کم رنگ و یا ترکیده نمی شود.
    قیمت یک سطل 10 کیلویی آن چند است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.