نحوه رنگ کاری ساختمان

انتخاب بهترین نوع رنگ ساختمان جهت نقاشی
نانو و رنگ

نقاشی ساختمان یکی از بهترین روش ها برای تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن ساختمان به شمار می‌رود. برای اینکار روش های زیادی وجود دارد و می‌توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد. در واقع رنگ ساختمان انواع مختلفی دارد که هر نوع از ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود برخوردار می‌باشد. ما در این مطلب تصمیم داریم؛ شما را با نحوه رنگ کاری ساختمان و روش هایی که برای رنگ کردن وجود دارد، آشنا کنیم  تا با بررسی هرکدام بتوانید بهترین رنگ ساختمان را انتخاب کنید. همراه ما باشید!

انواع رنگ ساختمان جهت نقاشی

یکی از عوامل مهم در دکوراسیون داخلی، رنگ سطوح مختلف خانه (دیوار، سقف و..) است. رنگ ساختمانی که در فضاهای داخلی استفاده می‌شود رنگ غالب دکوراسیون شما و به نوعی شخصیت شما را نشان می‌دهد. ممکن است رنگ‌های یکدست و روشن را برای خانه به کار ببرید و یا به رنگ‌های مات و تیره‌تر علاقه‌مند باشید. اگر تصمیم به رنگ کردن منزل خود دارید، قبل از هرچیزی باید انواع رنگ ساختمانی را بشناسید، رنگ متناسب با هر فضای خانه را انتخاب کنید و از شرکت‌های خدماتی معتبر برای انجام کار نقاشی ساختمان کمک بگیرید.

انواع رنگ نانو نمای ساختمان

انواع رنگ نانو ساختمانی

رنگ نانو یکی از انواع رنگ ساختمانی است که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر می‌باشد و بسیار کاربردی است. رنگ نانو به منظور استفاده در رنگ نما ساختمان و عایق‌بندی آن بسیار مؤثر است.

رنگ نانو به طور کلی در صنعت ساختمان با توجه به کاربرد و ویژگی‌های خود انواع مختلفی دارد که به این صورت است:

  • رنگ ضد آب و عایق رطوبتی: استفاده از این رنگ باعث می‌شود تا سطوح همیشه تمیز مانده و در برابر مایعات آسیب نبینند. این رنگ عمدتاً برای استخرها و همچنین پشت‌بام ساختمان‌ها کاربرد دارد.
  • رنگ ضدخوردگی: این نوع از رنگ نانو از قطعات فلزی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی جلوگیری کرده و ماندگاری و دوام بالایی دارد.
  • رنگ عایق حرارتی: رنگ عایق حرارتی برای سطوح فلزی که در معرض درجه حرارت بالا قرار دارند، استفاده می‌شود. بدین ترتیب این رنگ در صنعت هوانوردی و هواپیماسازی بسیار کاربرد دارد.
  • رنگ ضد خراش: این رنگ موجب افزایش سختی قطعات و در نتیجه سبب افزایش طول عمر محصولات و قطعات می‌شود.
  • رنگ آنتی باکتری: این رنگ باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود. از این رنگ در صنایع بهداشتی و درمانی، مکان‌های عمومی و سطوحی که در تماس مداوم هستند، استفاده می‌شود.
  • رنگ خود ترمیم شونده

این نوع رنگ دارای کپسول‌های حاوی مواد خاصی هستند که در صورت آسیب‌دیدن، رنگ محتوای آنها آزاد شده و سطح به‌آسانی ترمیم می‌شود.

  • رنگ ضد انعکاس و بازتاب

این رنگ برای پوشاندن پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا عمر آنها افزایش یابد. همچنین از این رنگ در ساخت عینک نیز استفاده می‌شود زیرا باعث کاهش انعکاس نور می‌شود.

رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیکی یکی از قدیمی ترین انواع رنگ ساختمان است. این رنگ به راحتی قابل اجرا بوده و خیلی زود هم خشک می‌شود. ضمن اینکه برای اجرای آن به زیرسازی خاصی نیاز نیست. بنابراین از نظر روش اجرا و سهولت آن، رنگ نسبتا مناسبی جهت نقاشی نما است، اما این رنگ قابل شستشو نیست و نمی‌توان برای رنگ زدن سطوحی مثل نرده یا پنجره از آن استفاده کرد. بنابراین باید برای انتخاب نوع رنگ ساختمان به این نکته هم توجه داشته باشید.

رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از پرکاربردترین انواع رنگ های ساختمان می‌باشد که بیش‌ترین کاربرد آن مربوط به دکوراسیون داخلی است. این رنگ هم به صورت مات و هم به صورت براق وجود دارد؛ نوع براق آن برای نقاشی و رنگ زدن فضاهایی مثل پذیرایی کاربرد دارد و نوع مات برای دیوارهایی که ایراد جزیی دارند استفاده می‌شود، تا این ایرادات را بپوشاند. رنگ روغنی قابل شستشو بوده و برای مکان هایی با رطوبت بالا مناسب است.

رنگ اکرلیک

این نوع رنگ برای نقاشی ساختمان و طراحی دکوراسیون کاربرد دارد و می‌توان نقش و نگارهای مختلفی با استفاده از آن روی سطوح ایجاد کرد. این نوع رنگ هم به صورت مات و براق وجود داشته و از پوشانندگی زیادی برخوردار است. این رنگ به راحتی روی سطوح مختلف قابل اجرا بوده و از نظر طیف رنگی هم بسیار متنوع می‌باشد.

رنگ بلکا

رنگ بلکا یکی از جدیدترین انواع رنگ‌هایی است که برای نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت این رنگ از الیاف سلولوزی استفاده شده و تا حدود زیادی به کاغذ دیواری شباهت دارد. از همین رو به خوبی می‌تواند ایرادات دیوار را برطرف کند. برخی افراد این رنگ را زیباترین رنگ ساختمان می‌دانند، اما این رنگ قابل شستشو نبوده و از نظر هزینه هم قیمت بسیار بالایی دارد.

رنگ پتینه برای نقاشی نما

رنگ پتینه

رنگ پتینه هم به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک قابل اجرا بوده و برای نقاشی و طراحی دکوراسیون ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ عمر بالایی داشته و قابل تعمیر است، اما اجرای آن نسبتا سخت می‌باشد. یک سری ویژگی این نوع رنگ دارد که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

  • ایجاد پوشش برجسته بر روی دیوار
  • ایجاد طرح‌های گوناگون با کمک غلظت‌های مختلف خمیری
  • پوششی عالی و جذاب برای دیوارها و سقف
  • تنوع بسیار بالا
  • توانایی استفاده در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  • استفاده برای زیباسازی سقف
  • عایقی مناسب برای دیوار و سقف
  • امکان استفاده در همه اماکن مثل داخل و خارج از منزل، سالن‌های کنفرانس، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و…

رنگ مولتی کالر

این نوع رنگ همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی از چند رنگ مختلف می‌باشد. یعنی بعد از اجرای این رنگ شما می‌توانید نوارها و رگه هایی از رنگ های متفاوت را در آن مشاهده کنید. به همین دلیل این رنگ می‌تواند در دسته زبباترین رنگ ساختمان قرار گیرد. این نوع رنگ قابل ترمیم است، اما هم قیمت بالایی دارد و هم قابل شستشو نیست. ضمن اینکه برای اجرای آن هم به ابزارهای مخصوص نیاز می‌باشد.

رنگ نانو بهترین رنگ برای نقاشی ساختما

رنگ نما با خاصیت نانو

رنگ نانو نما یکی از جدیدترین انواع رنگ ساختمان است و هیچ کدام از نقطه ضعف های موارد قبلی مثل اسیب دیدگی در برابر حرارت، رطوبت، خراش، اتش و… را ندارد. این رنگ کاملا ضد اب بوده و جهت عایق بندی حرارت و رطوبت، مناسب می‌باشد. همچنین از خواص دگیری مثل خود تمیز شوندگی، ترمیم شوندگی، ضد باکتری بودن و… هم برخوردار می باشد. قیمت این نوع رنگ هم نسبت به کیفیتی که دارد کاملا منصفانه است. از همین رو به جرعت می‌توان گفت رنگ نانو بهترین رنگ ساختمان است و اگر با مهارت بالا اجرا شود، می‌توان آن را در دسته زیباترین رنگ ساختمان هم قرار داد.

نقاشی ساختمان یکی از مهم‌ترین مراحل برای دیزاین یک ساختمان به شمار می‌رود و برای انجام این کار از روش های مختلفی استفاده خواهد شد. برای مثال استفاده از رنگ نانو یکی از روش های نقاشی ساختمان می‌باشد که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب تصمیم داریم شما را با نقاشی نانو نما ساختمان آشنا کنیم. همراه ما باشید!

کاربرد رنگ نانو نما

اجازه دهید قبل از آن که درخصوص نقاشی نانو نما ساختمان با شما صحبت کنیم، کمی با رنگ نانو و کاربردهای آن آشنا شویم. بدون شک تا به حال کلمه نانو را شنیده اید و تا حدودی با تکنولوژی نانو آشنا هستید. این تکنولوژی امروزه به بخش های مختلفی از زندگی انسان ها وارد شده و حتی برای ساختمان سازی و نقاشی نما هم مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ‌های نانو رنگ هایی کاملا مشابه رنگ های معمولی هستند، اما برخلاف آن ها به صورت مایع طراحی شده اند و نیازی به حلال هایی مثل بنزین یا آب ندارند. از جمله کاربردهای این رنگ هم می‌توان به نقاشی ساختمان اشاره کرد. این رنگ برای رنگ زدن داخل و یا نمای ساختمان کاربرد دارد. رنگ نانو به دو صورت مات و براق وجود داشته و شما می‌توانید بخش های مختلف ساختمان خود را به هر دو صورت نقاشی کنید. از جمله خصوصیات این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده برای رنگ زدن قسمت های مختلف مثل دیوار، سقف و کف ساختمان
  • استفاده از این نوع رنگ ها به عنوان عایق رطوبتی و عایق حرارتی
  • برخورداری از قدرت چسبندگی بالا و قابل استفاده روی سطوح مختلف چوبی، فلزی، سنگی و..
  • دوام و ماندگاری بی نظیر
  • مقاوم در برابر آلاینده های موجود در هوا
  • خود تمیز شونده و کاملا آبگریز
  • عدم نیاز به تجهیزات مخصوص برای اجرا
  • مقاوم در برابر نور خورشید، گرد و خاک، تغییرات اب و هوایی، رطوبت، حرارت و…
  • عایق بودن و جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان
  • قدرت چسبندگی بالا و اجرای ساده

نحوه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

نحوه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

برای نحوه رنگ کاری ساختمان، با رنگ نانو حتما باید زیر سازی های لازم قبل از هر اقدامی انجام شود. در این صورت ماندگاری رنگ افزایش خواهد یافت. برای این کار باید تمام بخش های پوسته پوسته ساختمان را جدا کرده و درزها و ترک خوردگی‌ها را با بتونه یا هر راهکار دیگر پوشاند. سپس باید با یک سمباده سطح مورد نظر را کاملا صاف و یکدست کرد. بعد از این مرحله، امکان رنگ آمیزی ابتدایی ساختمان فراهم خواهد بود. برای نقاشی نانو نما ساختمان باید از روش پاششی استفاده کرد، اما نقاشی دیوارهای داخلی با یک غلتک مخصوص انجام می‌شود.

مزایا نقاشی سختمان با رنگ نانو

از جمله کاربردهای این رنگ هم می‌توان به نقاشی ساختمان اشاره کرد. این رنگ برای رنگ زدن داخل و یا نمای ساختمان کاربرد دارد. رنگ نانو به دو صورت مات و براق وجود داشته و شما می‌توانید بخش های مختلف ساختمان خود را به هر دو صورت نقاشی کنید. نحوه رنگ کاری ساختمان؛ با رنگ نمای ساختمان، هم مانند هر روش دیگر از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است.

  • عدم نیاز به تجهیزات مخصوص برای اجرا
  • مقاوم در برابر نور خورشید، گرد و خاک، تغییرات اب و هوایی، رطوبت، حرارت و…
  • عایق بودن و جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان
  • قدرت چسبندگی بالا و اجرای ساده

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ نانو

هزینه و قیمت رنگ کاری ساختمان با رنگ نانو به عوامل مختلفی بستگی دارد و با واحد متر مربع سنجیده می‌شود. برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان با این رنگ عبارتند از:

  • میزان رنگ مصرفی
  • میزان زیرسازی مورد نیاز
  • کیفیت رنگ و برند ان
  • مساحت قسمتی که قرار است نقاشی و رنگ شود
  • داخلی یا خارجی بودن سطح مورد نظر
  • میزان سختی کار و نیاز به کار روی داربست
  • شرایط محیطی و کار در شرایط اب و هوایی مختلف
  • و…

شما جهت نحوه رنگ کاری ساختمان با این رنگ تنها یکبار هزینه کرده و نیازی به هزینه مجدد برای ترمیم یا تمیز کردن آن ندارید. سطوح رنگ شده با این نوع رنگ به راحتی و با یک دستمال نمدار تمیز می‌شوند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت این روش بسیار مقرون به صرفه و مناسب بوده و مزایا و برتری های زیادی نسبت به رنگ های معمولی دارد.

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان کدام است؟

با توجه به انواع مختلف رنگ های معرفی شده در این مطلب، می توان گفت رنگ نانو بهترین و مناسب ترین رنگ برای رنگ کاری ساختمان، به خصوص نقاشی نمای ساختمان به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از این رنگ ساختمان، نمای ساختمان خود را زیباتر کنید. این رنگ کاملا ضد حرارت و ضد اب بوده و دوام ماندگاری زیادی دارد، از همین رو باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و نیاز به ترمیم مجدد نخواهد داشت. همچنین این رنگ از مزایای دیگری مثل عایق حرارت بودن و عایق رطوبت بودن برخوردار است که مانع از اتلاف انرژی در ساختمان خواهد شد.

رنگ نانو بهترین انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان

جمع بندی

به دلیل مزایای بی‌شمار رنگ نانو مثل ضد حرارت و ضد رطوبت بودن و دوام بالای آن، نقاشی با رنگ نانو نما، در بخش های مختلف، یک ساختمان بهترین روش برای نقاشی ساختمان خواهد بود، اما در نهایت نحوه رنگ کاری ساختمان در کنار انتخاب رنگ بسیار مهم و تاثیر گذار است. به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که شرکت نانو پارس ارائه دهنده انواع رنگ های نانو با کیفیت است و شما می توانید برای خرید این نوع رنگ‌ها روی این مجموعه حساب کنید. کافی است جهت سفارش رنگ نانو نما با شماره‌های همین صفحه تماس بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.