بهترین روش برای اجرای عایق بندی پشت بام؟

بهترین روش برای آب بندی پشت بام
نانو و رنگ, نانو و ساختمان

پوشش ضدآب سازی بالای ساختمان یک فرآورده ضد آب است که برای سطوحی که در معرض آب باران و رطوبت قرار دارند، استفاده می‌شود. نم و رطوبت نه تنها می‌تواند به مواد و مصالح ساختمانی آسیب وارد کنند، بلکه می تواند آسایش و سلامتی افرادی را که در ساختمان های آسیب پذیر زندگی می‌کنند، هم تحت تأثیر قرار دهند. رطوبت می‌تواند عناصر و املاح مصالح ساختمانی را در خود حل کند و باعث ایجاد شوره و سفیدک در سطوح خارجی دیوارها شود و شرایط مساعدی را برای فعالیت قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم آورد و در نتیجه باعث شود که بوی ناخوشایندی در ساختمان پراکنده شود؛ بنابراین استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی سقف بالای ساختمان برای پیشگیری از ورود آب، نم و رطوبت به داخل سازه ضروری است.

روش کاربردی ضد آب سازی نمای ساختمان

پوشش عایق بندی سقف بالای ساختمان یک سیستم عایق بندی جدید است که به منظور عایق بندی سطوح سقف بام، آب بندی موزاییکی، سرامیکی و سنگی و همین طور آب بندی ایزوگام  استفاده می شود. این پوشش نانو که برای عایق بندی پشت بوم به کار می‌رود، جایگزین مناسبی برای ایزوگام است و برای بازدهی بالاتر، معمولاً از چندین لایه آن بر روی سقف بالای ساختمان استفاده می‌شود.

این نوع عایق حتماً باید به صورت تخصصی و متناسب با نوع مصالح استفاده شده در سطحی که عایق روی آن نصب می‌شود، انتخاب شود تا حداکثر کارایی و طول عمر را داشته باشد.  پوشش عایق سقف بالای ساختمان در سه نوع بیرنگ، سفید و دو جزئی عرضه می‌شود که هر کدام  از این محصولات به منظور عایق بندی یکی از انواع سطوح رایج سقف بالای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین پوشش برای ضد آب سازی پشت بام

جلوگیری از ورود رطوبت و آب از بالای ساختمان به داخل نما

بهترین پوشش برای آب بندی بالای ساختمان متریالی است که دارای ماندگاری و دوام بالا، نفوذ ناپذیری زیاد، مقاومت در برابر تغییرات شدید دمایی و سهولت در اتصال و نصب باشد. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی محصولات متنوعی به بازار آمده است که هر کدام از آن ها دارای توانایی ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند.

استفاده از انواع پوشش عایق بندی بالای بام ساختمان از مهم ترین راهکارهای استفاده شده در صنعت ساختمان سازی است که به منظور محافظت از سازه و پیشگیری از نفوذ آب و رطوبت به مواد و مصالح ساختمانی و در نتیجه جلوگیری از تخریب آن استفاده می‌شود. این که از چه نوعی از پوشش عایق پشت بام استفاده کنیم، به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی است.

شاید وقتی به پوشش عایق بندیبالای ساختمان اشاره می‌کنیم، اولین چیزی را که به یاد بیاورید، استفاده از قیر و گونی و ایزوگام باشد؛ هر چند که این راهکار از زمان های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است و هنوز هم در برخی از مناطق، بهترین پوشش برای ضد آب سازی بالای بام ساختمان محسوب می‌شود؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی مواد دیگری جایگزین آن شده است از جمله:

بررسی روشهای آب بندی پشت بام استفاده از محصولات پلیمری

 استفاده از محصولات عایق رطوبتی تولید شده برای استفاده از پشت بوم‌ها، بر پایه پلیمرها یکی از راه های مناسب برای آب بندی بام‌ها است. محصولات عایقی تولید شده بر پایه پلیمر به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. در ساختار عایق های یک جزئی از موادی مانند رزین آکرلیک و استایرن آکرلیک استفاده می‌شود که آن را در دسته پوشش عایق بندی بالای بام ساختمان قرار می‌دهد.

از جمله ویژگی های این محصولات پلیمری می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن، دوام و ماندگاری، سازگار بودن با طبیعت و … اشاره کرد، اما شرکت نانو پارس؛ مواد پلیمری غیر نانو را جزع بهترین پوشش عایق بندی سقف بالای ساختمان نمی‌داند.

بهترین پوشش عایق بندی بالا پشت بام

بهترین پوشش عایق بندی بالای ساختمان از نظر نانو پارس

در ساختار محصولات دو جزئی بخشی از آن با عناصری مانند رزین استایرن آکریلیک و بخشی دیگر از آن از مواد پودری بر اساس عناصر نانو و سیمان هیدرولیک ساخته شده است که البته رضایت مصرف کنندگان از محصولات دو جزئی بیشتر است. محصولات آب بندی پلیمری راهکاری مناسب برای پر کردن شکاف ها و روزنه‌های موجود در سطح و درزگیری و…  محسوب می شود.

از دیگر انواع پوشش عایق بندی بالای بام ساختمان می‌توان به عایق های پشم شیشه، پشم سنگ، قیرگونی، ایزوگام و … اشاره کرد. اما از نظر شرکت نانو پارس گرجی؛ که بیش از 15 سال سابقه در ارائه انواع مواد‌های نانو ساختمانی و رنگ‌های نمای ساختمانی، همچنین در اجرای مواد نانو تجربه دارد، پیشنهاد می‌دهد، از عایق رطوبتی نانو، بهترین عایق ضد آب سازی سقف  بام ساختمان استفاده کنید.

عایق دو جزئی بهترین مواد آب بندی محصول نانو پارس

ما در نانو پارس؛ محصولات متنوعی برای آب بندی داریم، از مواد های آببندی نانو که بر پایه مایع بوده، همچنین از طرفی، رنگ عایق رطوبتی نانو SI-300 را داریم، که همگی بر پایه نانو بوده و برای ضد آب سازی، ضد رطوبت کردن و آب بندی مناسب هستند.  این دسته از عایق های رطوبتی را که در تولید آن‌ها از فناوری نانو استفاده شده است، بهترین پوشش عایق پشت بام از نظر ما، محصول شرکت نانو پارس گرجی، عایق دو جزئی نانو است.

 عایق دوجزئی نانو محصول پلیمری: یک محصول ویژه است که ما اینجا با پودری مخصوص (ترکیبات آن: موادپایه سیمانی، فیلر معدنی، مواد پلیمری) که با محصول مواد آب بندی نانو G-100 به میزانی که، با توجه به سطوح پروژه، مربوط می‌شود، کارشناسان ما، این مواد را با یک‌دیگر ترکیب کرده و به سطوحی که مانند، بالای بام ساختمان به آب بندی مخصوصی نیاز دارند، ارائه می‌کنند. عایق دوجزئی نانو پارس گرجی بهترین محصول بای ضدآب سازی و عایق بندی بالای بام ساختمان در کشور است.

رنگ عایق رطوبتی

 سخن پایانی

از زمان های گذشته تاکنون از انواع پوشش عایق پشت بوم به منظور عایق بندی بام خانه خانه ها استفاده می‌شد تا به این وسیله از نفوذ نم و رطوبت ناشی از آب برف و باران پیشگیری شود. یکی از قدیمی‌ترین انواع پوشش عایق بام، قیر و گونی است؛ بعدها استفاده از ایزوگام هم رایج شد ولی با پیشرفت فناوری، سازندگان مواد آب بندی تلاش کردند تا انواع دیگر پوشش آب بندی که در کنار خاصیت عایق بودن، مزایای دیگری هم داشته باشد، تولید کنند. در حال حاضر، عایق رطوبتی نانو را می توان بهترین پوشش ضدآب برای بالای بام ساختمان محسوب کرد که علاوه بر ظاهر زیبایی که به سطوح می‌دهد، دوام و عمر طولانی دارد و ترمیم و بازسازی آن به راحتی انجام می‌شود. اگر قصد سفارش محصول عایق دوجزئی، محصول انحصاری از شرکت نانو پارس گرجی را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما، جهت ضد آب سازی بالای ساختمان خود تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.