بهترین رنگ نمای ساختمان

مناسب تمام سطوح ساختمانی
اجرای آسان
چسبندگی بالا به سطوح
%100 آبگریز
کشسان و ضد ترک
ماندگاری بالا

کیفیت سنجی رنگ های نما

کیفیت سنجی برای رنگ های نما، مقدمه‌ای است که در این صفحه و همین مطلب، برای شما روشن می‌شود که چه نوع رنگی از نما، کیفیت مناسب و لازمه را برای یک پروژه یا مصرف شخصی؛ در حجم متوسط یا کم، برای متقاضیان دارد. اولین موردی که برای متقاضی بسیاراهمیت دارد، ارزان‌ترین نوع رنگ هست، که جنبه اقتصادی برای آن‌ها دارد، یعنی کاملا از نظر توان خرید، برای آن‌ها مقرون به صرفه‌تر از بقیه رنگ‌ها است.  اما عده‌ای هم هستند، که هزینه برای‌ آن‌ها، آنقدر، اهمیت ندارد و بیش‌تر فوکس خود را به نوع رنگی که احتیاج دارند می‌گذارند؛ مثل رنگ روغنی و اکرولیک،  این افراد کیفیت رنگ، کاربرد آن و یک سری استاندارد دیگه… برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

برای سال هاست که سازندگان ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری از متریال های مختلفی به عنوان پوشش برای حفظ و نگهداری و تزئین نمای ساختمان استفاده می کنند. بر اثر تابش آفتاب و برف و باران پس از مدتی نما دچار فرسودگی شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. در اغلب موارد می‌توان با آب؛ نما را، از آلودگی ها پاک کرد، ولی زمانی که رنگ ساختمان به میزان زیادی از بین برود باید رنگ آمیزی مجددی انجام شود.

امروزه پیشرفت فناوری و استفاده از آن در عرصه های مختلف، کار برای سازندگان ساختمان ها آسان تر شده است. رنگ نما یکی از پرمصرف ترین موادی است که این روزها در ساختمان ها به کار می‌رود. اگر برای شما هم جالب است که بدانید چرا رنگ نما تا این حد طرفدار پیدا کرده است و مزیت های آن چیست؟ با ما همراه باشید تا یک کیفیت سنجی خودمانی در بین رنگ‌های نما، داشته باشیم.

کیفیت رنگ پلاستیک نما

امروزه تا اکنون رنگ پلاستیک به ترتیب کیفیت و توان خرید مشتری، جزء رنگ های ابتدایی، معمولی  و پایین‌ترین کیفیت را برای خود دارد، و افرادی که توان خرید پایین‌تری نسبت به بقیه دارند، به دنبال کم‌هزینه‌ترین کالا برای انجام کار خود هستند، رنگ پلاستیک مناسب افرادی است که از نظر هزینه، کاملا مقرون به صرفه باشد. در کشور ما همان‌طور که می‌دانید، افرادی که توان خرید پایین‌تری دارند، بیش‌تر از افرادی هستند که توان خرید بالاتری، برای خرید محصولات با کیفیت‌تر دارند، پس رنگ پلاستیک مناسب  قشری است که به دنبال رنگ ارزان قیمت و مناسب برای انجام کار خود هستند. برای مثال: استفاده از رنگ پلاستیک، برای نصب کاغذ یا پوستر دیواری، آن‌هم، لاکچری‌ترین نوع ممکن، برای هر توان خریدی، بسیار مناسب و کاربردی است.

کیفیت رنگ روغنی

با استفاده از رنگ روغنی برای رنگ آمیزی دیوار ها، به دلیل اینکه دارای پایه ی حلال نفتی هستند، می‌توانید به راحتی دیوار های منزل رو با آب شستشو بدید. به دلیل ضد آب بودن، برای رنگ آمیزی نرده و چارچوب ها و درب های فلزی و چوبی بسیار نیز رنگ روغنی بسیار مناسب است. رنگ روغنی پوشش دهی ببسیار بالایی دارد. انتخاب رنگ روغنی، برای افرادی است که نوع هزینه برایشان کم‌تر اهمیت دارد و بیش‌تر به کیفیت رنگ اهمیت می‌دهند.

کیفیت رنگ اکرولیک

این نوع رنگ از امولسیون پلاستیکی (اکریلیک) ساخته شده است و برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و ایجاد ظاهری زیبا و ماندگاری طولانی مدت، به ‌طور معمول برای پوشش دادن به نماهای ساختمان استفاده می‌ شود. رنگ اکلریک یکی از پر کیفیت‌ترین رنگ‌های نمای ساختمان است که برای افرادی که به دنبال یک رنگ مقاوم و با کیفیت هستند، این نوع رنگ برایشان مناسب است.

کیفیت رنگ نانو نمای ساختمان

اما می‌رسیم به رنگ نانو نما، انتخاب این نوع رنگ، اصلا به هزینه و قیمت، توان خرید، ربطی ندارد، افرادی که رنگ های نانو نما را انتخاب می‌کنند، کیفیت، اولویت آن‌ها است. رنگ نانو اسم‌های مختلفی بر اساس کیفیت و قابلیت‌هایی که به آن، اختصاص داده شده است، دارد. برای مثال به رنگ نانو: رنگ چند منظوره می‌گویند، زیرا این رنگ ها قابلیت چند کارو به صورت همزمان، انجام می‌دهد.

در وحله اول، این رنگ زیبایی که باید به قسمت موردنظر برساند را به صورت کامل، با کیفیت بی نظیری، می‌بخشد. دومین کاری که از این رنگ، می‌توان نام برد، قابلیت خود تمیز شوندگی،  که به علت نانو بودن آن؛ باعث آبگریزی رنگ می‌شود: ( با آب ریختن روی این رنگ،آب به داخل دیوار نفوذ نمی‌کند، و کثیفی ها را به خود جذب کرده و همراه با آب، شسته می‌شود و از سطح رنگ، پاک می‌شود.

از کاربرد‌های دیگر این رنگ می‌توان به ضد آب بودن آن، اشاره کرد، که همین مورد، یک ویژگی بسیار خاص  به رنگ می‌دهد که به اصطلاح، یک عایق رطوبتی درجه یک، معروف است. در بعضی از رنگ‌های نانو، ترکیبات، به گونه ای است که مانند؛ محصولات عایق رطوبتی، عمل می‌کند و جایگزین محصولاتی مثل ایزوگام و… شده است. در آخر این نوع رنگ، انواع مختلفی دارد که در ادامه به طور مختصری از آن‌ها اسم می‌بریم که در فروشگاه نانو پارس، می‌توانید، مشخصات و نحوه خرید آن‌ها را پیدا کنید.

  •   رنگ‌ نانو نما ساختمان: ویژه نمای بیرونی، داخلی، مثل دیواره ها و سقف یک اتاق
  • رنگ های عایق رطوبتی نانو: ویژه پشت بام و قسمت ‌هایی که به شدت لازم است کوچک‌ترین رطوبت و قطره آبی از داخل قسمت رنگ خورده، رد نشود.
  • رنگ عایق حرارتی نانو: این رنگ‌ها همان‌طور که از اسمشان پیدا است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به قسمت مورد نظر، یک عایق بسیار مقاوم، برای جلوگیری ازحرارت به شمار می‌رود.
  • رنگ استخری نانو: همان‌طور که از اسم این رنگ‌، پیدا است، برای استخر، یک عایق بندی و آب بند مناسب و قوی به شمار می‌آید که این رنگ علاوه بر زیبایی بخشیدن به  استخر شما، قابلیت ضد آب کردن به دیواره‌های استخر، پوششی قوی و محکم برای استخر شما به شمار می‌آید، همچنین، رنگ استخر جنیور ننو پارس، رنگی بسیار مناسب، برای افرادی که در خانه، حیاط، ویلا، باغ و… استخر دارند، می‌توان، شناخت.
  • عایق های دوجزئی نانو: این مورد با این آگاهی به خاطر بسپارید که، اینرنگ به حساب نیاورید، اما شباهت این محصول شباهت زیادی به رنگ دارد، چون شبیه رنگ پوششی زیا بر روی سطوح، ایجاد می‌کند، فقط در رابطه با عملکرد، عایق بندی و آب بندی بسیار قوی و مناسب‌تر از رنگ‌های عایق رطوبتی مجموعه نانو پارس است، همچنین این محصول هم، انحصاری توسط نانو پارس، خدمت مشتریان محترم، ارائه می‌شود و کاربرد این نوع عایق رنگی؛ در سرویس بهداشتی، استخر، پشت بام، سطوح سیمانی و بتن (که احتیاج به آب بندی دارد)، دیواره ها و… استفاده می‌شود.

عملکرد تمامی محصولات رنگ جنیور یا رنگ‌های نانو پارس گرجی با ضمانت کیفی کالا، گواهی های لازم، مثل تحت لیسانس نانو اروپا، از طرف مجموعه نانو پارس، به سراسر کشور ارسال می‌شود، همچنین برای اطلاعات بیش‌تر از این محصولات؛ به صفحات فروشگاهی ما مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش نانو پارس، شما را در انتخاب با کیفیت‌ترین رنگ نما به شما، راهنمایی کنند.

رنگ نما همان طور که از نامش پیداست، پوششی مقاوم است که برای زیبایی نمای بیرونی انواع سازه‌ها، اعم از مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و … به کار می رود و از آن جایی که اغلب ضدآب است و در مقابل فرسایش و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد، طول عمر مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان را بیشتر کرده و بر زیبایی و جلوه سازه می افزاید.

با توجه به شرایط نامساعدی که رنگ نما باید تحمل کند، غالباً باید از متریالی ساخته شود که حداکثر مقاومت و پایداری را در برابر عوامل محیطی داشته باشد، به همین دلیل فرمولاسیون رنگ نما با رنگ داخل ساختمان متفاوت است.

انتخاب رنگ نمای مناسب برای ساختمان، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید به شدت مورد اهمیت قرار بگیرد، انواع مختلفی از رنگ‌های ساختمانی در بازار موجود است، اما پیداکردن بهترین رنگ نما ساختمانی، اگاهی می‌خواهد که ما در این مقاله در خدمت شما هستیم. نمای ساختمان، اولین بخش از ساختمان است که دیده می شود به همین دلیل زیبایی و سلامت ظاهری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله هدفمان این است که برای بخش‌‌های مختلف نما،  بهترین رنگ‌‌هایی که در مجموعه نانو پارس گرجی، ارائه می‌شود را خدمت شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

کیفیت سنجی رنگ های نما

کیفیت سنجی برای رنگ های نما، مقدمه‌ای است که در این صفحه و همین مطلب، برای شما روشن می‌شود که چه نوع رنگی از نما، کیفیت مناسب و لازمه را برای یک پروژه یا مصرف شخصی؛ در حجم متوسط یا کم، برای متقاضیان دارد. اولین موردی که برای متقاضی بسیاراهمیت دارد، ارزان‌ترین نوع رنگ هست، که جنبه اقتصادی برای آن‌ها دارد، یعنی کاملا از نظر توان خرید، برای آن‌ها مقرون به صرفه‌تر از بقیه رنگ‌ها است.  اما عده ای هم هستند، که هزینه برای‌ آن‌ها، آنقدر، اهمیت ندارد و بیش‌تر فوکس خود را به نوع رنگی که احتیاج دارند می‌گذارند؛ مثل رنگ روغنی و اکرولیک،  این افراد کیفیت رنگ، کاربرد آن و یک سری استاندارد دیگه… برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

برای سال هاست که سازندگان ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری از متریال های مختلفی به عنوان پوشش برای حفظ و نگهداری و تزئین نمای ساختمان استفاده می کنند. بر اثر تابش آفتاب و برف و باران پس از مدتی نما دچار فرسودگی شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. در اغلب موارد می‌توان با آب؛ نما را، از آلودگی ها پاک کرد، ولی زمانی که رنگ ساختمان به میزان زیادی از بین برود باید رنگ آمیزی مجددی انجام شود.

امروزه پیشرفت فناوری و استفاده از آن در عرصه های مختلف، کار برای سازندگان ساختمان ها آسان تر شده است. رنگ نما یکی از پرمصرف ترین موادی است که این روزها در ساختمان ها به کار می رود. اگر برای شما هم جالب است که بدانید چرا رنگ نما تا این حد طرفدار پیدا کرده است و مزیت های آن چیست؟

کیفیت رنگ پلاستیک نما

امروزه تا اکنون رنگ پلاستیک به ترتیب کیفیت و توان خرید مشتری، جزء رنگ های ابتدایی، معمولی  و پایین‌ترین کیفیت را برای خود دارد، و افرادی که توان خرید پایین‌تری نسبت به بقیه دارند، به دنبال کم‌هزینه‌ترین کالا برای انجام کار خود هستند، رنگ پلاستیک مناسب افرادی است که از نظر هزینه، کاملا مقرون به صرفه باشد. در کشور ما همان‌طور که می‌دانید، افرادی که توان خرید پایین‌تری دارند، بیش‌تر از افرادی است که توان خرید بالاتری، برای خرید محصولات با کیفیت‌تر دارند، پس رنگ پلاستیک مناسب با قشری است که به دنبال رنگ ارزان قیمت و مناسب برای انجام کار خود هستند مناسب است. برای مثال: استفاده از رنگ پلاستیک، برای نصب کاغذ یا پوستر دیواری، آن‌هم، لاکچری‌ترین نوع ممکن، برای هر توان خریدی، بسیار مناسب است.

کیفیت رنگ روغنی

با استفاده از رنگ روغنی برای رنگ آمیزی دیوار ها، به دلیل اینکه دارای پایه ی حلال نفتی هستند، میتوانید به راحتی دیوار های منزل رو با آب شستشو بدید. به دلیل ضد آب بودن، برای رنگ آمیزی نرده و چارچوب ها و درب های فلزی و چوبی بسیار نیز رنگ روغنی بسیار مناسب است. رنگ روغنی پوشش دهی ببسیار بالایی دارد. انتخاب رنگ روغنی، برای افرادی است که نوع هزینه برایشان کم‌تر اهمیت دارد و بیش‌تر به کیفیت رنگ اهمیت می‌دهند.

کیفیت رنگ اکرولیک

این نوع رنگ از امولسیون پلاستیکی (اکریلیک) ساخته شده است و برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و ایجاد ظاهری زیبا و ماندگاری طولانی مدت، به ‌طور معمول برای پوشش دادن به نماهای ساختمان استفاده می‌ شود. رنگ اکلریک یکی از پر کیفیت‌ترین رنگ‌های نمای ساختمان است که برای افرادی که به دنبال یک رنگ مقاوم و با کیفیت هستند، این نوع رنگ برایشان مناسب است.

کیفیت رنگ نانو نمای ساختمان

اما می‌رسیم به رنگ نانو نما، انتخاب این نوع رنگ، اصلا به هزینه و قیمت، توان خرید، ربطی ندارد، افرادی که رنگ های نانو نما را انتخاب می‌کنند، کیفیت، اولویت آن‌ها است. رنگ نانو اسم‌های مختلفی بر اساس کیفیت و قابلیت‌هایی که به آن، اختصاص داده شده است، دارد. برای مثال به رنگ نانو: رنگ چند منظوره می‌گویند، زیرا این رنگ ها قابلیت چند کارو به صورت همزمان، انجام می‌دهد.

در وحله اول، این رنگ زیبایی که باید به قسمت موردنظر برساند را به صورت کامل، با کیفیت بی نظیری، می‌بخشد. دومین کاری که از این رنگ، می‌توان نام برد، قابلیت خود تمیز شوندگی،  که به علت نانو بودن آن؛ باعث آبگریزی رنگ می‌شود: ( با آب ریختن روی این رنگ،آب به داخل دیوار نفوذ نمی‌کند، و کثیفی ها را به خود جذب کرده و همراه با آب، شسته می‌شود و از سطح رنگ، پاک می‌شود.

از کاربرد‌های دیگر این رنگ می‌توان به ضد آب بودن آن، اشاره کرد، که همین مورد یک ویژگی بسیار خاص  به رنگ می‌دهد که به اصطلاح، یک عایق رطوبتی درجه یک، معروف است که در بعضی از رنگ‌های نانو، ترکیبات، به گونه ای است که مختص یک عایق رطوبتی، جایگزین محصولاتی مثل ایزوگام و… عمل می‌کند و در آخر این نوع رنگ، انواع ممختلفی دارد که در ادامه به طور مختصری از آن‌ها اسم می‌بریم که در فروشگاه نانو پارس، می‌توانید، آن‌ها را پیدا کنید.

  •   رنگ‌ نانو نما ساختمان: ویژه نمای بیرونی، داخلی، مثل دیواره ها و سقف یک اتاق
  • رنگ های عایق رطوبتی نانو: ویژه پشت بام و قسمت ‌هایی که به شدت لازم است کوچک‌ترین رطوبت و قطره آبی از داخل قسمت رنگ خورده، رد نشود.
  • رنگ عایق حرارتی نانو: این رنگ‌ها همان‌طور که از اسمشان پیدا است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به قسمت مورد نظر، یک عایق بسیار مقاوم، برای جلوگیری ازحرارت به شمار می‌رود.
  • رنگ استخری نانو: همان‌طور که از اسم این رنگ‌، پیدا است، برای استخر، یک عایق بندی و آب بند مناسب و قوی به شمار می‌آید که به عنوان زیایی بخشیدن برای یک استخر و ضد آب بودن آن رنگ استخر، بسیار مناسب برای افرادی است که در خانه، حیاط، ویلا، باغ و… استخر دارند و احتیاج به رسیدگی استخر خود، دارند.
  • عایق های دوجزئی نانو: این مورد با این آگاهی جزء رنگ نانو، برای شما قرار می‌دهیم که، رنگ به حساب نیاورید، اما شباهت این محصول به رنگ، از نظر زیبایی زیاد است، فقط در رابطه با عملکرد، عایق بندی و آب بندی بسیار قوی و مناسب‌تر از رنگ‌های عایق رطوبتی مجموعه نانو پارس است، همچنین این محصول هم، انحصاری توسط نانو پارس، خدمت مشتریان محترم، ارائه می‌شود. کاربرد این نوع عایق رنگی؛ در سرویس بهداشتی، استخر، پشت بام، سطوح سیمانی و بتن (که احتیاج به آب بندی دارد)، دیواره ها و… استفاده می‌شود.

عملکرد تمامی محصولات رنگ جنیور یا رنگ‌های نانو پارس گرجی با ضمانت کیفی کالا، گواهی های لازم، مثل تحت لیسانس نانو اروپا، از طرف مجموعه نانو پارس، به سراسر کشور ارسال می‌شود، همچنین برای اطلاعات بیش‌تر از این محصولات؛ به صفحات فروشگاهی ما مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش نانو پارس، شما را در انتخاب با کیفیت‌ترین رنگ نما به شما راهنمایی کنند.

رنگ نما همان طور که از نامش پیداست، پوششی مقاوم است که برای زیبایی نمای بیرونی انواع سازه ها، اعم از مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و … به کار می رود و از آن جایی که اغلب ضدآب است و در مقابل فرسایش و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد، طول عمر مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان را بیشتر کرده و بر زیبایی و جلوه سازه می افزاید.

با توجه به شرایط نامساعدی که رنگ نما باید تحمل کند، غالباً باید از متریالی ساخته شود که حداکثر مقاومت و پایداری را در برابر عوامل محیطی داشته باشد، به همین دلیل فرمولاسیون رنگ نما با رنگ داخل ساختمان متفاوت است.

خصوصیاتی که باید هنگام خرید رنگ های نما به آن توجه کرد

رنگ نمای ساختمان دارای خصوصیات متفاوتی است، از جمله:

  • از آن جایی که نمای ساختمان در معرض تغییرات دما  قرار دارد ممکن است به مرور زمان دچار آسیب شود و کم کم از بین برود بنابراین مقاومت بالا در برابر سرما و گرما بسیار مهم است.
  • اگر رنگ ساختمان به گونه ای انتخاب شود که در شرایط جوی متغیر مانند بارش های شدید، تگرگ و باران های اسیدی مقاومت زیادی داشته باشد، می‌تواند در حفظ و سلامت متریال به کار رفته در ساختمان مؤثر واقع شود.
  • رنگ نانو که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای انسجام و کیفیت بالایی است و هم چنین به واسطه خاصیت کشسانی که دارد تا حدود زیادی از بروز ترک روی سطوح جلوگیری می‌کند.
  • از دیگر خصوصیاتی که مهم است، مقاومت بالای آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است.

انواع رنگ نما

رنگ نمای ساختمان در انواع مختلف تولید می‌شود و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد که به شرح زیر هستند:

  • رنگ نما اکریلیک: از محبوب ترین رنگ نمای ساختمان، رنگ های اکریلیک است که از مقاومت، انعطاف پذیری، درخشندگی و دوام بالایی برخوردار هستند. رنگ جوتن یکی از انواع رنگ اکریلیک پرکاربرد برای استفاده در نمای ساختمان می‌باشد.این رنگ نما بر پایه آب ساخته شده است و جایگزین خوبی برای رنگ نمای روغنی است چرا که دوستدار محیط زیست است. رنگ نما اکریلیک در برابر فرسایش بسیار مقاوم است و در مقابل اشعه UV، رطوبت و مواد قلیایی مقاومت و استحکام بالایی دارد. از دیگر ویژگی‎های این رنگ نما، ضد آب بودن، سهولت اجرا، پوشش زیاد و سرعت در خشک شدن است. هم چنین این رنگ فاقد بوی آزاردهنده است.
  • رنگ نمای فول الاستیک: این رنگ نما بر پایه رزین اکریلیک (پایه آب) است و با فرمولاسیون ویژه ای که دارد مانند عایق رطوبتی عمل می کند و روی سطوح مختلف چوبی، فلزی، سیمانی، سمنت بورد و … قابل‌ اجراست. ضد آب‌ بودن، قابلیت پوشش دهی بالا، طول عمر زیاد، زیبایی و کیفیت بالا، آب‌گریز بودن و قابلیت الاستیکی زیاد از خصوصیات اصلی این رنگ نماست و حداقل طول عمر آن ۱۵ سال است.
  • رنگ نمای وینیل: رنگ نما وینیل از گروه رنگ های پایه آب است و پلاستیک وینیل در ترکیبات آن به کار رفته و غالباً برای دیواره‎ ها، کف  و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر رنگ های وینیل، مات هستند و پس از خشک شدن به آسانی از سطوح جدا نمی شوند.
    ترکیبات زیادی در ساخت رنگ نما وینیل به کار رفته که هر کدام به منظور خاصی طراحی شده است. یکی از مزایای رنگ وینیل علاوه بر کاربری آسان و سرعت خشک شدن بالا، سهولت تمیز کردن آن است. از آن جایی که نمای ساختمان در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد، باید از رنگی استفاده شود که قابلیت تمیز کردن بالایی داشته باشد به همین دلیل رنگ نمای وینیل یکی از بهترین هاست.
  • رنگ نماهای سیلیکون: رنگ نماهای سیلیکونی به دسته های مختلف سیلان (Silane)، ارگانو سیلیکون Organosilicon))  و سیلوکسان (Siloxane) تقسیم می شوند. این رنگ نماها از جمله محلول های دافع سیالات و آبگریز هستند و به همین علت رطوبت ناشی از باران را جذب نمی‎کنند. رنگ نماهای سیلیکونی  بهترین ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی را دارند و به دلیل وجود برخی مواد بیشترین کارایی را به عنوان رنگ نما از خود نشان می دهد.
  • رزین اکریلیک: مورد استفاده این نوع رنگ روی سطوح سیمانی، کناف و گچی است و بر پایه آب و روغنی تولید می‌شود. رنگ رزین اکریلیک در برابر اشعه فرابنفش مقاوم بوده، دارای سطحی سخت است و بدون و در آب حل شده و خاصیت ضد قارچ دارد.
  • رنگ نمای کنیتکس: این نوع رنگ نما به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت و طول عمر مفید از محبوبیت بالایی برخوردار است. اساس تولید رنگ کنیتکس آب و روغن بوده که نوع روغنی آن برای رنگ آمیزی سطوح خارجی نما مناسب است.
  • رنگ نما روغنی: قابلیت شستشو از ویژگی های هم این رنگ است و تولید آن بر پایه حلال نفتی می‌باشد. تنها مشکل این رنگ نما داشتن مقدار کمی بو است در حالی که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. از رنگ روغنی برای رنگ آمیزی سای رسطوح خارجی مثل درب و پنجره و نرده نیز استفاده می‌شود.
  • رنگ نمای ساختمان دریایی: در حال حاضر از رنگ دریایی برای ایزوگام کردن استفاده می‌شود که در ساخت آن رزین طبیعی به کار می‌رود. بنابراین رنگ دریایی خاصیت عایق قوی دارد و برای استفاده در مناطق پر بارش مثل مناطق شمالی و جنوبی مناسب است.
  • لاک واترپروف بی رنگ: استفاده از این لاک بی رنگ بسیار ساده بوده و برای رنگ کردن دیوار، سقف و کف ساختمان نیز به کار می‌رود. اساس ساخت لاک واترپروف بی رنگ رزین های پلی یورتان است که در برای آب، نور خورشید و رطوبت و یونان های خورنده هوا مقاومت بالایی دارد.
  • رنگ نمای اپوکسی: یکی از بهترین رنگ نمای ساختمان اپوکسی است که از زرد و کثیف شدن نما جلوگیری می‌کند و تمیزکاری آن بسیار ساده و تنها با آب امکان پذیر می‌باشد. به دلیل داشتن چسبندگی می‌تواند، روی نما یک پوشش کاملا شفاف و آنتی باکتریال ایجاد کند. این رنگ در برابر اشعه های رادیو اکتیو، آلودگی های جوی، مواد شیمیایی، گرد و غبار و رطوبت مقاومت زیادی دارد و برای کفپوش منازل و ادارات و کارهای صنعتی استفاده می‌شود.
  • رنگ نمای ساختمان نانو : یکی از انواع رنگ نما، رنگ نانو است که نسبت به سایر رنگ ها در برابر عوامل جوی مقاومت بیشتری دارد و از لحاظ عایق بودن حرارت و رطوبت، از کیفیت بالایی برخوردار است. تمامی ویژگی‌هایی که در رنگ های بالا اشاره شد. در رنگ نانو این ویژگی‌ها با کیفیت بهتری تولید می‌شود، علت آن هم استفاده از فناوری نانو در رنگ نما است. از ویژگی های مهم رنگ نانو می‌توان به خاصیت آب گریز بودن، مقاومت در برابر گرد و غبار و ضد لک بودن آن اشاره کرد.

هرکدام از رنگ‌های نام برده شده، طرفدار و مخاطبین مخصوص به خود را دارد، اما رنگ نانو نمای ساختمان، به علت استفاده از خاصیت فناوری نانو متری، یک پدیده نوین در رنگ نمای ساختمانی است. رنگ نانو ویژگی و خاصیت های منحصر به فردی دارد که بسیاری از هزینه ها و مشکلاتی که در آینده می‌تواند به وجود آورد را کاهش می‌دهد. رنگ نانو نما انواع مختلفی دارد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به نما، می‌تواند به عنوان یک پوشش محافظتی و عایق بندی، در قسمت های مختلف یک ساختمان، استفاده شود.


رنگ نمای بیرونی ساختمان

روش آماده سازی سطوح نما برای رنگ آمیزی

پاکسازی سطوح: اولین مرحله آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی، پاکسازی سطوح از گرد و غبار  و هرگونه آلودگی است. این کار را می‎توانید به وسیله شستشو با آب انجام دهید و اگر ارتفاع ساختمان بلند بود از واترجت استفاده کنید.

اگر نما قبلاً رنگ آمیزی شده و اکنون پوسته پوسته است، باید با کمک واترجت یا سندبلاست، رنگ های قدیمی را از روی نما بردارید.

هم چنین اگر بخش هایی از نما دارای لکه های برجسته یا جرم بود، حتماً از برش یا دستگاه ساب برقی کمک بگیرید. هم چنین اگر پنجره ها نیز نیاز به رنگ آمیزی داشتند، باید قبل از رنگ آمیزی ترمیم و سنباده کشی شوند.

پرکردن شکاف ها و ترک های دیوار: اگر نمای سیمانی مورد نظر قدیمی باشد احتمالاً به دلیل فرسایش یا تغییرات جوی یا نشست ساختمان، شکاف ها و ترک هایی دارد که قبل از شروع رنگ آمیزی نما حتماً باید ترمیم شود.

به این منظور باید با توجه به بافت سیمان از متریال ویژه استفاده کنید. اگر سیمان بافت دار یا زبر بود، بهتر است از بندکشی یا چسب کاری برای ترمیم ترک ها استفاده کنید.

اجرای پرایمر: اجرای پرایمر یا رنگ آستر به عنوان زیر کار و پیش از شروع رنگ آمیزی نما بسیار مهم است. هر رنگ نانو نما پرایمر مخصوص به خود را دارد. پرایمر رنگ اکریلیک شیری رنگ است و خواصی مانند چسب بتن دارد و هدف از استفاده از آن سفت کردن سطح زیر کار و ایجاد چسبندگی بیشتر رنگ به سطح است.

که این ویژگی از تبله کردن و پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری می کند. به طور کلی برای اجرای پرایمر می توانید از غلتک یا پیستوله یا قلم مو استفاده کنید.

 اجرای رنگ روی نمای ساختمان ها: آخرین مرحله آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی، اجرای رنگ نماست. برای اجرای رنگ نما می‎ توانید از قلم مو، غلتک یا پمپ باد استفاده کنید. البته هر کدام از این ابزارها می تواند تعیین کننده میزان کیفیت کار باشد.

برای اجرای رنگ نما هم باید فاکتورهای زیادی مانند صرفه اقتصادی برای تهیه رنگ را مد نظر قرار دهید. همچنین از آن جایی که هر کدام از رنگ ها  سرعت اجرای متفاوتی دارند باید در انتخاب هر یک به زمان تحویل کار هم دقت کنید. نوع سطح نما هم در انتخاب رنگ و ابزار رنگ آمیزی مهم است.


رنگ خود تمیز شونده نانو آب گریز

انتخاب بهترین رنگ ساختمان جهت نقاشی نما

با توجه به انواع مختلف رنگ های معرفی شده در این مطلب، می توان گفت رنگ نانو بهترین و مناسب ترین رنگ برای نقاشی ساختمان، به خصوص برای نقاشی نمای ساختمان به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از این رنگ ساختمان، نمای ساختمان خود را زیباتر کنید. این رنگ کاملا ضد حرارت و ضد آب بوده و دوام ماندگاری زیادی دارد، از همین رو باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و نیاز به ترمیم مجدد نخواهد داشت. همچنین این رنگ از مزایای دیگری مثل عایق حرارت بودن و عایق رطوبت بودن برخوردار است که مانع از اتلاف انرژی در ساختمان خواهد شد.

رنگ نانو به دلیل خاصیت های آبگریزی و خود تمیز شوندگی که دارد، بسیاری در کاهش هزینه های اضافی، برای مصرف کننده، کمک می‌کند. ویژگی های رنگ نانو و صحبت راجب این نوع رنگ؛ آنقدر مفصل است که در این مطلب نمی‌گنجد. رنگ نانو با قابلیت‌هایی که توسط فناوری نانو دارد، جزع بهترین رنگ ساختمان جهت نقاشی نما به شمار می‌رود.

نقاشی ساختمان با رنگ نانو

برای نقاشی ساختمان با رنگ نانو حتما باید زیر سازی های لازم قبل از هر اقدامی انجام شود، یعنی قبل از اجرای رنگ یک دست پرایمر ضد آب رنگ نانو جهت چسبندگی بالای رنگ، به سطوح مورد نظر، باید اجرا شود. در این صورت ماندگاری رنگ افزایش خواهد یافت. برای این کار باید تمام بخش های پوسته پوسته ساختمان را جدا کرده و درزها و ترک خوردگی‌ها را با بتونه یا هر راهکار دیگر پوشاند. سپس باید با یک سمباده سطح مورد نظر را کاملا صاف و یکدست کرد. بعد از این مرحله، امکان رنگ آمیزی ابتدایی ساختمان فراهم خواهد بود.

برای نقاشی نانو نما ساختمان باید از روش پاششی استفاده کرد، اما نقاشی دیوارهای داخلی با یک غلتک مخصوص انجام می‌شود. نقاشی ساختمان با رنگ نانو بسیار راحت است و هر فردی با یک غلتک و پیسوله می‌تواند آن را، انجام دهد.

اهمیت رنگ شیروانی

اهمیت رنگ برای سقف شیروانی

رنگ ها را در سه گروه مهم شامل گروه اصلی (قرمز-رزد و آبی)، گروه دیگر رنگ های ترکیبی از رنگ های اصلی و گروه سوم رنگ های حاصل از ترکیب رنگ های اصلی و رنگ های گروه دوم است. انتخاب رنگ برای سقف شیروانی به سلیقه افراد بستگی دارد ولی باید این انتخاب هوشمندانه و متناسب با محیط و رنگ بدنه شیروانی باشد. در ادامه ویژگی های رنگ هایی که برای سقف شیروانی مناسب هستند را بیان می‌کنیم.

برای اینکه خانه شما بزرگتر به نظر برسد بهترین رنگ شیروانی استفاده از رنگ های روشن است که می‌تواند آن را در بین ساختمان های مجاور برجسته تر نشان دهد. همچنین استفاده از رنگ های تیره موجب عمیق دیده شدن خانه شده و سایر عناصر را به کانون توجه سوق می‌دهد. برای تکمیل هارمونی خانه باید متناسب با رنگ دیوارها برای سقف ها نیز رنگ انتخاب کنید.

انواع رنگ نما ساختمانی

ویژگی های رنگ نمای ساختمان باکیفیت

  1. رنگ نما باید در برابر شرایط جوی مثل باران های اسیدی و تابش شدید نور آفتاب مقاومت بالایی داشته باشد.
  2. قابلیت شستشو رنگ نمای ساختمان و تمیز کردن راحت آن
  3. رنگ نمای با کیفیت باید خاصیت غیرقابل اشتعال داشته باشد.
  4. خاصیت الاستیک و کشسانی مطلوب سبب می‌شود به مرور زمان بافت رنگ از هم گسسته نشود.
  5. بهترین رنگ نما دارای ضخامت استاندارد است که در برابر ترک خوردگی های ساختمان انعطاف پذیر است.
  6. 6.طول عمر مفید رنگ نمای با کیفیت حدود 15 تا 20 سال است.
  7. انواع رنگ نمای استاندارد دارای خاصیت کلین سلف یا پوست اندازی هستند.
  8. به طور کلی ضخامت رنگ های نما حدود 1000 میکرون است که بسته به شرایط آب و هوایی بین 20 تا 50 میکرون رویه رنگ خود به خود جدا می‌شود. با پوست اندازی رنگ رویه لایه باقی مانده تازه، نو و تمیز خواهد بود و نمای بیرون ساختمان را زیبا جلوه می‌هد.
  9. رنگ نما به عنوان عایق رطوبتی و حرارتی کاربرد دارد.
  10. اجرای آن آسان و سریع است.
  11. در برابر تنش های خارجی و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد.
  12. قابل شستشو است و به راحتی تمیز می‎شود.
  13. قابل اجرا روی نماهای قدیمی است.

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان

روش آماده سازی سطوح نما برای رنگ آمیزی

پاکسازی سطوح

اولین مرحله آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی، پاکسازی سطوح از گرد و غبار  و هرگونه آلودگی است. این کار را می‎توانید به وسیله شستشو با آب انجام دهید و اگر ارتفاع ساختمان بلند بود از واترجت استفاده کنید.

اگر نما قبلاً رنگ آمیزی شده و اکنون پوسته پوسته است، باید با کمک واترجت یا سندبلاست، رنگ های قدیمی را از روی نما بردارید.

هم چنین اگر بخش هایی از نما دارای لکه های برجسته یا جرم بود، حتماً از برش یا دستگاه ساب برقی کمک بگیرید. هم چنین اگر پنجره ها نیز نیاز به رنگ آمیزی داشتند، باید قبل از رنگ آمیزی ترمیم و سنباده کشی شوند.

پرکردن شکاف ها و ترک های دیوار

اگر نمای سیمانی مورد نظر قدیمی باشد احتمالاً به دلیل فرسایش یا تغییرات جوی یا نشست ساختمان، شکاف ها و ترک هایی دارد که قبل از شروع رنگ آمیزی نما حتماً باید ترمیم شود. به این منظور باید با توجه به بافت سیمان از متریال ویژه استفاده کنید. اگر سیمان بافت دار یا زبر بود، بهتر است از بندکشی یا چسب کاری برای ترمیم ترک ها استفاده کنید.

اجرای پرایمر

اجرای پرایمر یا رنگ آستر به عنوان زیر کار و پیش از شروع رنگ آمیزی نما بسیار مهم است. هر رنگ نانو نما پرایمر مخصوص به خود را دارد. پرایمر رنگ اکریلیک شیری رنگ است و خواصی مانند چسب بتن دارد و هدف از استفاده از آن سفت کردن سطح زیر کار و ایجاد چسبندگی بیشتر رنگ به سطح است. که این ویژگی از تبله کردن و پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری می کند.

به طور کلی برای اجرای پرایمر می توانید از غلتک یا پیستوله یا قلم مو استفاده کنید.

 اجرای رنگ روی نمای ساختمان ها

آخرین مرحله آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی، اجرای رنگ نماست. برای اجرای رنگ نما می‎ توانید از قلم مو، غلتک یا پمپ باد استفاده کنید. البته هر کدام از این ابزارها می تواند تعیین کننده میزان کیفیت کار باشد. برای اجرای رنگ نما هم باید فاکتورهای زیادی مانند صرفه اقتصادی برای تهیه رنگ را مد نظر قرار دهید. همچنین از آن جایی که هر کدام از رنگ ها  سرعت اجرای متفاوتی دارند باید در انتخاب هر یک به زمان تحویل کار هم دقت کنید. نوع سطح نما هم در انتخاب رنگ و ابزار رنگ آمیزی مهم است.

برای رنگ آمیزی نمای بیرونی و یا داخلی ساختمان با استفاده از بهترین رنگ نما باید ابتدا با یک گروه نقاشی با تجربه در این باره مشورت کرد. سپس با کیفیت‌ترین و بهترین رنگ را خریداری کنید و در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان 
شستشوی دقیق زیر نما و تمیز کردن پوسته ها و کثیفی های موجود
محکم کردن نمای سنگی با آجری ساختمان که شل شده اند با استفاده از رولپلاک و پیچ
ترمیم ترخوردگی یا فرورفتگی نمای ساختمان و انجام عملیات آسترسازی بر روی نما پس از مرمت آن
برای پایداری بیشتر رنگ بر روی نمای ساختمان می توان در هنگام آسترسازی نما از پرایمرهای مرغوب و باکیفیت متناسب با رنگ استفاده کرد.
24 ساعت پس از انجام آسترسازی که سطح کاملا خشک شد می توان رنگ آمیزی را شروع کرد. این کار را می توان با استفاده از ابزارهایی مانند پیستوله و غلتک انجام داد.

بهترین رنگ برای نمای بیرون و داخل ساختمان

بهترین زمان برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان فصل های گرم سال یعنی بهار و تابستان است تا خیلی زود رنگ خشک شود. قبل از رنگ آمیزی باید در مورد آب و هوای منطقه تحقیق نمایید تا با بارش باران در هنگام کار مواجه نشوید؛ زیرا حدود دو تا سه روز طول می کشد تا رنگ اجرا شده بر روی نما، خشک شود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع رنگ نما ساختمان و ویژگی های آن ها پرداختیم و مراحل رنگ میزی نما را بیان کردیم. اگر شما به دنبال بهترین رنگ نمای ساختمان هستید، می‌توانید با شرکت نانو پارس تماس بگیرید و از کارشناسان فروش ما، در رابطه با رنگ آمیزی قسمت مورد نظر ساختمان خود، راهنمایی بگیرید تا همکاران ما بهترین نوع رنگ نمای ساختمانی را، خدمت شما ارائه کنند.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.