پوشش بادوام آبگریز سرامیک ساختمان

بادوام ترین پوشش آبگریز سرامیک ساختمانی در سال 1401
عایق ضد آب سازی مصالح, نانو و ساختمان

سرامیک هایی که داخل ساختمان نصب هستند در معرض قرار گرفتن رطورت و آب هستند برای جلوگیری از این عوامل باید آب و رطوبت را ازآن‌ها دور کرد، به قول معروف یک لباس ضد آب بر تن سرامیک یا کاشی که داخل ساختمان وجود دارد، پوشاند، تا باعث آبگریزی و دور شدن رطوبت از آن‌ها شود، که در صنعت ساختمان به آن عایق بندی می‌گویند؛ این عمل باعث محافظت از سرامیک‌ها در برابر خرابی و جلوگیری از خراب شدن مصالح پشت کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌شود. این پوشش آبگریز…

مواد نانو مناسب عایق بندی سرامیک ساختمانی

عایق بندی سرامیک ساختمانی

با اسپری کردن محلول مناسب، روی کاشی و سرامیک، از نفوذ آب و ایجاد و لکه روی سطوح کاملا جلوگیری می‌شود و با ایجاد خاصیت آنتی باکتریال مانع  از رشد قارچ و کپک و ایجاد رسوبات می‌شود. سطح سرامیک نما به مرور زمان تغیر رنگ نمی‌دهد و تمیز کردن آن بسیار آسان می‌شود. هم‌چنین با اجرای یک پوشش با دوام، روی بندکشی های سرامیک، دیگر رطوبت از طریق بندکشی‌ها به طبقات پایین نفوذ نمی‌کند و سطح کاملا آب بند می‌شود.

پوشش آبگریز سرامیک نما، با اسپری کردن روی سطوح، از نفوذ آب و ایجاد و لکه روی سطوح کاملا جلوگیری می‌شود و با ایجاد خاصیت آنتی باکتریال مانع  از رشد قارچ و کپک و ایجاد رسوبات می‌شود. سطح سرامیک به مرور زمان تغیر رنگ نمی‌دهد و تمیز کردن آن بسیار آسان می‌شود. هم‌چنین با اجرای پوشش نانو روی بندکشی های سرامیک نما، دیگر رطوبت از طریق بندکشی‌ها به طبقات پایین نفوذ نمی‌کند و سطح کاملا آب بند می‌شود.

استفاده از مواد نانو برای عایق بندی سرامیک پرسلان نما

آیا سرمیک پرسلان را هم می‌توان آبگریز کرد؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن مواد و مصالح استاندارد، طراحان برای انتخاب نمای بیرونی ساختمان به دنبال بهترین گزینه هستند. نمای سرامیکی به دلیل این که نمی‌تواند عایق مناسبی در مقابل گرما و سرما باشد مورد توجه افراد قرار ندارد. استفاده از یک سیستم عایق مناسب در نمای بیرونی ساختمان باعث می‌شود تا بار گرمایی محیط خانه افزایش پیدا نماید و از طرف دیگر مصرف انرژی به حداقل خود برسد.

این نوع از مواد در مقابل تغییرات جوی هوا واکنش‌های مناسبی از خود نشان نمی‌دهد و به دلیل مشکل پیوستگی که دارد باعث می‌شود تا به مرور زمان زیبایی ساختمانکاهش پیدا نماید. باید بدانید که تغییرات جوی هوا باعث جدا شدن سرامیک از سیمان شده که این امر به مرور زمان باعث ایجاد ترک در نمای ساختمانی خواهد شد.

با استفاده از پوشش آبگریز مخصوص، بر روی سطوح سرامیک پرسلان، مقاومت سرامیک نما تا حد زیادی بالا می‌رود. زمانی که مواد بر روی سرامیک نما اجرا می‌شود، ذرات این مواد مخصوص باید قادر باشد، به عمق سرامیک نفوذ کرده و با تشکیل یک لایه محافظتی، باعث شود که تمامی راه‌ عبور رطوبت و آب به داخل بافت سرامیک پرسلان تا 10 سال بسته می‌شود. (ماندگاری آن، بستگی به نوع مواد دارد)

قدرت یک پوشش با دوام، باید به حدی بالا باشد که، نمای پرسلان، با تغییر شرایط جوی آب و هوا و باران اسیدی رنگ و مقاومت خود را حفظ می‌کند و تابش اشعه یو وی خورشید، به هیچ عنوان سطح سرامیک را تحت تاثیر قرار ندهد.

اسم این پوشش با دوام چیست؟

تا به امروز که این مقاله را می‌‌خوانید یعنی بهمن 1401، از پوشش آبگریز نانو، بادوام‌تر و قوی تر موادی در ایران وجود ندارد. همین مواد نانویی که روی سطوح سرامیک اجرا می‌شود، اگر کیفیت اصلی آن نباشد، با چند معایب مهم مواجه خواهید شد:

  1. قدرت آبگریزی پایین
  2. ماندگاری پایین
  3. نفوذ زطوبت و آب به سطح پشت سرامیک

مواد درجه یک پوشش آبگریز سرامیک ساختمانی

چگونه مواد درجه یک پوشش آبگریز سرامیک ساختمانی را تهیه کنیم؟

  • اول از همه معتبر بودن شرکت ارائه دهنده مطرح است، چون بعضی از ارائه دهندگان سودجو مواد رزینی را به جای اسم مواد نانو به مشتریان می‌دهند.
  • دوم: در نظر داشته باشید، شرکتی که مواد نانو را به شما می‌دهد؛ تضمین کیفیت کالا، تست محصول بر روی سطوح، از نشان دادن کیفیت اصلی مواد نانو است.
  • سوم: شرکتی که مواد نانو نما را ارائه می‌کند، بنا به درخواست مشتری، باید تاییدیه نانو و دارای گواهینامه تایدیه نانو مقیاس از ستاد نانو کشور را داشته باشد.

جمع بندی

شرکت نانو پارس گرجی با بیش‌از 15 سال سابقه در ارائه و اجرای مواد نانو نمای ساختمانی؛ استفاده از مواد نانو با تکنولوژی اروپا، جهت عایق بندی سرامیک های استفاده شده در ساختمان را به شدت توصیه می‌کند. برای هر گونه اطلاعات بیش‌تر در باره نانو سرامیک نما با شرکت نانو پارس تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.