انتخاب بهترین نوع رنگ آجر نما

بهترین نوع رنگ آجر نما
نانو و ساختمان

آجرنما نوعی آجر است که به منظور زیبا سازی نمای ساختمان‌ها یا در دکوراتیو داخلی به کار می‌رود. در پی پیشرفت های صنعت ساختمان سازی، دیگر آجرها تنها در قسمت اسکلت ساختمان به کار گرفته نشده و می‌توان از آن‌ها برای دکوراتیو داخلی و خارجی نیز استفاده کرد. برای استفاده از آجرنما باید دقت کرد که این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخودار بوده تا در مقابل عواملی چون رطوبت، گرما و نفود آب مقاومت کافی داشته باشند. مسئله دیگری که در انتخاب آجر نما معمولا مطرح است، رنگ آن است. برای آجر نما رنگ های متنوعی وجود دارد که، در این مقاله قصد داریم به انتخاب بهترین رنگ آجر نما بپردازیم.

انواع رنگ آجرنما

انواع رنگ آجر نما

همانطور که در بالا نیز گفته شد، آجر یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که در حال حاضر علاوه بر استفاده در قسمت اسکلت، در بخش دکوراسیون نیز از آن بهره می‌گیرند. آجرها معمولا استحکام زیادی داشته و از دوام و مقاوم خوبی برخودارند، یکی از دلایلی که باعث شده آجرها در طول زمان‌های طولانی جایگاهی ویژه در صنعت ساختمان سازی داشته باشند، تنوع رنگ و ابعاد مختلف آن‌ها است.

اگر به آثار تاریخی دقت کرده باشید خواهید دید که در هر دوره تاریخی از نوع خاصی آجرنما استفاده کرده‌اند، ولی امروزه ما شاهد انواع مختلفی از آجرنماها در رنگ‌ها، بافت‌ها و ابعاد مختلفی هستیم. از همین رو ما گزینه های زیادی برای انتخاب داریم و با توجه به سلیقه خود می‌توانیم بهترین نوع رنگ آجرنما را انتخاب کنیم.

لازم به ذکر است که رنگ آجرنما تا حد زیادی به مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به کار می رود وابسته است. اما مهم‌ترین نکته در این زمینه یک‌پارچه بودن رنگ این مصالح در تولید انبوه است. به طور کلی باید گفت درصد زیادی از زیبایی نمای ساختمان هایی که در آن‌ها از آجرنما استفاده می‌شود، تحت تاثیر رنگ آجرنما قرار دارد.

در صورتی که آجرها در دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک ساخته شوند، زاویه قرارگیری و میزان حرارتی که به آن‌ها وارد می‌شود، کاملا استاندارد است؛ لذا رنگ این مصالح نیز یکدست می‌شود. انتخاب رنگ آجرنما از میان رنگ‌هایی که در زیر عنوان می‌شود، قابل انجام است.

آجرنما سفید رنگ

آجرنما سفید رنگ

در میان رنگ‌های مختلف آجرنما، رنگ سفید طرفداران بسیاری دارد. اگر به اطراف خود دقت کرده باشید ساختمان های بسیار زیادی با نمای آجری سفید دیده اید. آجرنما سفید را می‌توان با آجرنماهای دیگر و یا به تنهایی برای زیبا سازی ساختمان به کار برد. استفاده از متریال های دیگری چون چوب، سنگ یا شیشه به همراه آجرنما سفید فوق العاده زیبا و چشم نواز است. از دیگر مزایای این آجر نما بزرگ نشان دادن ساختمان و متمایز کردن آن با دیگر ساختمان‌ها می‌باشد. بنابراین اگر در انتخاب رنگ آجر نما به خصوص آجری که در داخل ساختمان کار شده است، دو دل هستید، آجرنمای سفید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ویژگی رنگ سفید آجرنما

در میان انواع مختلف رنگ آجرنما سفید نمایانگر حس پاکی، آرامش، جوانی و صلح می‌باشد. آجرنما سفید را می‌توان در نماهای درونی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار داد، البته به یاد داشته باشید در کنار رنگ سفید از رنگ‌هایی با تناژ گرم برای به وجود آوردن کنتراست در فضا کمک بگیرید. برای فضاهایی که کوچک هستند رنگ سفید بهترین انتخاب می‌باشد؛ چرا که این رنگ باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می‌شود.

رنگ آجر قهوه ای طرح چوب

آجرنما قهوه ای رنگ (طرح چوب)

آجرنما قهوه ای یا همان آجرنما طرح چوب کاربردی‌ترین و بهترین رنگ آجرنما می‌باشد، این نوع آجرنماها را می‌توان در زمینه های مختلفی به کار برد. به طور کلی آجر طرح چوب در میان انواع مختلف مصالح ساختمانی بالاترین جایگاه را دارد. رنگ آجر طرح چوب به علت ماهیتی که دارد در صنعت ساختمان سازی محبوبیت زیادی به دست آورده است، لذا امروزه ما شاهد استفاده از این آجرها در قسمت های مختلف و ساختمان هستیم.

ویژگی آجرنما طرح چوب (قهوه ای رنگ)

رنگ های قهوه ای دارای تناژی گرم بوده بنابراین حس امنیت، احترام، آرامش و اصالت را القا می‌کنند. آجرنماهایی به این رنگ بهترین گزینه برای استفاده در دکوراتیو می‌باشند، به کمک این نوع آجرنماها می‌توان سبک های مدرن یا کلاسیک را در محیط پیاده سازی کرد. بنابراین این رنگ می‌تواند بهترین انتخاب رنگ آجرنما باشد.

آجرنما طوسی رنگ

رنگ طوسی به دلیل آنکه رنگی خنثی است طرفداران بسیار دارد. رنگ طوسی طیفی ما بین سیاه و سفید می باشد؛ از همین رو نمایان گر اعتماد، بی‌طرفی و عدم وابستگی می‌باشد. بنابراین این رنگ آجرنما می تواند بهترین انتخاب برای نمای ساختمان های اداری و موسسات مالی و اعتباری است. توجه داشته باشید که شرکت نانو پارس برای عایق بندی آجر سفید و طوسی، مواد مخصوص به این نوع از آجر نما را، موجود دارد، کافی است، برای تهیه نانو آجر سفید یا طوسی با ما تماس بگیرید.

رنگ آجرنما شاموتی

آجرنما شاموتی

آجرنماهای شاموتی از طیف رنگی نخودی مایل به نباتی بر خوردار می باشند. طیف رنگی شاموتی شامل رنگ هایی بسیار ملایمی اند که حس گرمی و نشاط را به بینندگان منتقل می کنند. این طیف رنگی را می‌توان با رنگ های قهوه ای ترکیب کرد و نمایی خارق العاده به وجود آورد.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم شما را با انواع رنگ آجرنما آشنا سازیم. به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که بهترین روش برای ماندگاری رنگ طبیعی آجر نما، استفاد از مواد نانو آجر برای تبدیل آجر معمولی به آجر نانو است. آجر نانو نما لایه ای نامرئی داشته و به همین دلیل در مقابل جذب رطوبت و در مقابل به وجود آمدن شوره و قارچ مقاوم است. همچنین تکنولوژی نانو باعث حفظ رنگ طبیعی آجر نما خواهد شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.