روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی چیست؟

روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی چیست؟
نگهداری ساختمان, نانو و ساختمان

ادغام سنگ‌های طبیعی در طراحی داخلی می‌تواند فضای زندگی و محل کار شمارا متحول کند. با توجه به این‌که سنگ‌های طبیعی برخلاف مواد مصنوعی و ساخت دست بشر، ازنظر بافت و رنگ بسیار متفاوت هستند؛ به همین جهت کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی می‌تواند مکان موردنظر را منحصربه‌فرد کند. استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی علاوه بر این‌که به حفظ ارتباط انسان و طبیعت در خانه کمک می‌کند، با محیط‌زیست سازگاری داشته و پایدار است. با نگهداری کمی می‌توانید به‌صورت طولانی‌مدت از دکوراسیون منزل خود لذت ببرید. سنگ‌های طبیعی با جذابیتی که دارند به فضای داخلی گرما بخشیده و به حفظ دمای خنک در ساختمان کمک می‌کنند. به همین جهت یک گزینه عالی برای منازل در شهرها بوده که با جذب صدای قوی، از سروصدای بیرون جلوگیری کرده و محیطی آرام فراهم می‌کنند.

انواع کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

انواع کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

درحالی‌که بیشترین سنگ‌های مورداستفاده بانام‌های گرانیت، مرمر و کوارتز شناخته می‌شوند، طراحان داخلی از انواع سنگ‌های دیگر مانند کودپا و آهک نیز استفاده می کنند. سنگ های زیادی در طبیعت وجود دارند که در پروژه های ساختمانی سبز استفاده می شوند و در طراحی پایدار مؤثر هستند. در این میان می توان به انواع کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی به موارد اصلی زیر اشاره کرد:

  • کفپوش و دیوارپوش: کفپوش ها یکی از انواع کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی بوده که به علت دوام و حداقل نگهداری دارای طرفداران خاص خود هستند. امروزه در ایران، برای کفپوش بیشتر از پارکت یا سرامیک استفاده می شود. این در حالی است که اگر می خواهید فضایی دلپذیر و مطابق با طبیعت در منزل خود ایجاد کنید می توانید از کفپوش سنگ استفاده کنید. با ترکیب رنگ ها و بافت ها می توانید زیبایی شناسی عالی ایجاد کنید و همچنین دوام و عمر طولانی کفپوش های سنگی را تجربه کنید. سنگ ها به عنوان دیوارپوش نیز دارای زیبایی منحصر به فردی خواهند بود البته اگر نوع سنگ به درستی انتخاب شود.
  • استفاده از سنگ به عنوان رومیزی، پیشخوان و بک اسپلش آشپزخانه: سنگ گرانیت و همچنین کوارتز جزئی از کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. این سنگ های بهترین انتخاب ها برای پیشخوان آشپزخانه و میز هستند. آن ها به راحتی تمیز شده و بسیار بادوام هستند. از طرف دیگر داشتن یک میز ناهار خوری با رویه سنگی به ایجاد فضایی خاکی در عین حال مجلل کمک می کند.
  • قفسه متحرک: استفاده از سنگ های گرانیتی طبیعی برای قفسه ها و انبارها کاربرد دارند. قفسه های شناور ساخته شده، علاوه بر این که کاربردی بوده، نگهداری آن ها نیز آسان است. آن ها به عنوان یکی از انواع کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی ارزش زیبایی شناختی را به فضا اضافه کرده و حس داشتن فضا و باز بودن را ایجاد می کنند.
  • استفاده نوآورانه از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی: کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی با انواع سبک سازگاری دارد. افزودن سنگ مرمر به فضای داخلی منزل شما یک فضای گران قیمت و مجلل و در عین بادوام اضافه می کند. استفاده از انواع سنگ در دکوراسیون داخلی به دقت و انتخاب درست نیازمند است. به همین دلیل برای دکوراسیون داخلی بهتر است از شرکت ها و طراحان داخلی مشاوره بگیرید.

استفاده نوآورانه از سنگ به موارد گفته شده ختم نمی شود و می توان لوازم جانبی زیادی را با سنگ تهیه کرده و در دکوراسیون داخلی برای تزیین و زیبایی شناختی استفاده کرد. زیبایی خانه را می توان با استفاده از سنگ های طبیعی برای وسایل دکوری و همچنینی جاشمعی، کاسه میوه و حوض زینتی چندین برابر کرد. استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی کیفیت، زیبایی، دوام و به روز بودن را هم زمان به ارمغان می آورد. در عین حال که یک دکوراسیون عالی و منحصر به فرد خواهید داشت، سفر در زمان را نیز تجربه خواهید کرد. یک خانه شیک، مجلل، نوین و در عین حال باستانی را به خود و خانواده خود هدیه دهید.

مزایای استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

حال که با کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی آشنا شدید، بهتر است به مزایای استفاده از آن نیز بپردازیم:

تنوع بی نظیر: هیچ یک از دو تخته سنگ مرمر، اونیکس یا گرانیت شبیه به هم نیستند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. هر تخته ای که طی میلیون ها سال توسط طبیعت ساخته شده، منحصر به فرد بوده و زیبایی منحصر به فردی نیز دارد. همین تنوع سنگ مرمر، اونیکس و گرانیت الهام بخش امکانات بی پایانی برای طراحی و کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

عمر طولانی: سنگ های طبیعی که طی میلیون ها سال در شرایط محیطی سخت، شکل گرفته اند، ویژگی ها و استحکامی دارند که در مواد دیگر یافت نمی شوند. دوام و عمر یک سنگ، نقش مهمی در کارایی یک طرح برای خانه شما دارد که موجب ایده آل شدن کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی برای انواع طرح های داخلی می شود.

متناسب با انواع سبک: یکی از مزایای کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی که می توان به آن اشاره کرد، تطبیق پذیری سنگ های طبیعی برای انواع فضای داخلی، صرف نظر از سبک است. سنگی موسوم به فیلداستون برای ایجاد ظاهری عالی برای خانه های سبک روستایی، معاصر و التقاطی استفاده می شود. در حالی که سنگ مرمر به دلیل جلا و براقی که دارد برای سبک های داخلی مدرن و شیک مناسب هستند.

اکنون که با انواع کاربرد و مزایای استفاده از سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی آشنا شده‌اید، وقت آن است که با روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی هم آشنا شوید تا علاوه بر زیبایی و نوع دکوراسیونی که مد نظر شما است و با سنگ مورد سلیقه خود، آن را پوشش داده اید، باید بتوانید در طی دراز مدت، از شر انواع آلودگی‌هایی مثل: لکه، شوره، سفیدک و… محافظت کنید. در  ادامه توجه شما را به جدید ترین روش محافظتی از سنگ که ماندگاری بالایی هم دارد، جلب می‌کنیم.

روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی

روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی

قیمت بسیار عالی و فناوری نانو موجب دوام بیشتر: شاید از این که می گوییم قیمت بسیار عالی تعجب کنید! بله سنگ های طبیعی مانند مرمر، اونیکس و گرانیت؛ همگی گران هستند، اما وقتی زیبایی نفس گیر، مقاومت آن ها در برابر باکتری ها، طول عمر و نگهداری بی دردسر را در نظر بگیرید؛ هزینه ای که برای استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی می کنید، بسیار عالی و مناسب خواهد بود. به خصوص با فناوری های نانوی جدید مخصوص سنگی که در بازار موجود هستند و موجب می شوند سنگ ها به مدت 5 سال بدون شوره و هر کثیفی، براق و زیبا بمانند.

جهت روش محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی تنها کافی است که ارائه دهنده یا فروشنده مواد‌های نانو مصالح ساختمانی معتبر را پیدا کنید و با توجه به مشخصات نوع سنگ  به کار رفته در دکوراسیون خود، نانو مخصوص به نوع سنگ خود را سفارش دهید و سپس با توجه به روش اجرای آن، سنگ مورد نظر  خود را با استفاده از مواد نانو مخصوص، آبگریز ( ضدآب) کرده، تا حداقل 5 سال از تمامی انواع لکه، شوره و انواع گردو غبار در امان نگه دارید.

توقعاتی که باید از این روش محافظتی داشت؟

با نفوذ به بافت سنگ و ایجاد لایه نامرئی با خاصیت نانو، باعث جلوگیری از جذب آب و هرگونه آلودگی توسط سنگ می‌شود. این خاصیت سنگ را در برابر باران های اسیدی و آلودگی های مخلوط با آب مقاوم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این پوشش عدم تغییر رنگ و بافت ظاهری سنگ است، زیرا معمولا پوشش های رزینی، سطح سنگ را کمی تیره یا روشن می‌کنند. نانو سنگ ساختمانی با توجه به اندازه ذراتی که در حد نانو متر دارد هیچ گونه تغییر رنگی در بافت طبیعی سنگ ایجاد نمی‌کند.

سنگ نما به علت داشتن زیبایی و ترکیب رنگ های مختلفی که دارد همیشه مورد استقبال معماران و سازندگان بوده است. ویژگی استفاده از پوشش نانو مخصوص سنگ امروزه بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. برخی از ویژگی‌های نانو سنگ نما را می‌توان در یک نگاه دید:

  • کاهش اتلاف گرما و هزینه های انرژی، همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت محلول نانو سنگ نما نسبت به سایر محصولات
  • کاملا نفوذی و دارای مقاومت نسبت به خراش هایی جزئی
  • آب بندی کامل نما همچنین سطح کاملا ضدآب می شود
  • حفظ قابلیت تنفس سنگ و مقاوم در برابر اشعه UV
  • عدم تغییر بافت طبیعی سنگ و زرد شدن به مرور زمان
  • مقاوم در برابر ملات سیمان اسیدی هنگام اجرای سنگ
  • عدم رشد قارچ و جلبک به خصوص در مناطق شمالی
  • مواد نانو برای سنگ نما با ماندگاری بالای ۱۰ سال
  • محلول نانو سنگ نما ۱۰۰% آب گریز
  • افزایش عمر مصالح و ضد شوره سنگ
  • مقاوم در برابر باران های اسیدی
  • جلوگیری از پوسته شدن سنگ
  • کهنه نشدن نما به مرور زمان
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • عدم تغیر رنگ سنگ
    در گذشته جهت آب بندی نما و یا ضدآب سازی نما از مواد پایه رزینی استفاده می‌کردند که این پوشش‌ها به مرور زمان در برابر تابش آفتاب از بین می‌رفتند و همچنین سطح سنگ کدر می‌شود.

جمع بندی نهایی

شرکت نانو پارس با بالای 15 سال سابقه فعالیت در ارائه، اجرا و مشاوره انواع مواد نانو مصالح ساختمانی و محصولات آببندی و عایق بندی به شما توصیه میکنیم که اگر قصد، استفاده از روشی جهت محافظت از سنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خود دارید، با مشاوران مجموعه نانو پارس گرجی تماس بگیرید و  از مواد های نانو مخصوص سنگ تا روش اجرا راهنمایی بگیرید، فقط توجه داشته باشید که با توجه به نوع سفارشخود می‌توانید از 5 الی 20 سال از ماندگاری این مواد، بر روی سنگ خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.