رفع شوره آجر نما

روش کابردی برای رفع شوره آجرنما

 آیا روشی برای رفع شوره آجر نما وجود دارد؟ چگونه شوره آجر نما را تمیز کنیم؟ این‌ سوالات؛ سوالاتی است که، اخیرا با پیدایش محصولات نانو نما، جواب داده شد. شوره‌ها یکی از آسیب های شایع در نمای ساختمان هستند که ظاهر نمای ساختمان را زشت و نامرتب می‌کنند. شوره یا سفیدک، غالباً رسوبات نمکی بلوری هستند که روی نمای آجری تشکیل می شوند. از بین بردن شوره آجر نما به تازگی با استفاده از فناوری نانو، امکان پذیر، شده است.

علل ایجاد شوره در نمای آجری

علت شوره زدن آجر نماها

ماده اصلی ایجاد شوره در نمای آجری نمک است. نمک در غالب مصالح ساختمانی از قبیل آجر، سیمان، آهک، ملات، ماسه و خاک رس وجود دارد. نمک هایی که معمولاً در نمای آجری اثر سفید کنندگی یا رنگ زرد به جا می‌گذارند، ترکیباتی مانند کربنات سدیم، سولفات سدیم، سولفات کلسیم، سولفات پتاسیم، کربنات کلسیم، کربنات پتاسیم، سولفات وانادیل و اکسید منگنز را دارند.

آب را هم می‌توان دومین ماده تشکیل دهنده شوره محسوب کرد. معمولاً در زمان اجرای نمای آجری، آب مورد استفاده برای ساخت مخلوط سیمان و ملات با نمک واکنش شیمیایی انجام می دهد و این واکنش شیمیایی بعدها با بارش باران و برف افزایش پیدا می‌کند و باعث ایجاد شوره و سفیدک می‌شود؛ پس از مدتی، با تبخیر آب، نمک‌ها روی سطح آجری نما باقی می‌مانند و در اصطلاح عام، شوره زدگی روی می‌دهد. حال برای رفع شوره آجر باید چه کار کرد؟ در ادامه برای حل این مورد در ویژگی محلول رفع شوره آجر نما به این مورد می‌پردازیم.

تعریف شوره آجر به زبان ساده

از لحاظ ساختار شیمیایی و با توجه به مواد تشکیل دهنده آجر نما می‌توان تعریف شوره آجر را به زبان ساده، به چهار گروه زیر دسته بندی کرد:

  • شوره های کربناتی: در صورتی که آب مورد استفاده برای تهیه ملات دارای ناخالصی آهک باشد این نوع سفیدک روی نما نمایان می شود.
  • شوره های سولفاتی: این نوع شوره در اثر بارندگی و نفوذ آب باران به آجر به وجود می آید.
  • شوره های کلروری: استفاده از جوهر نمکی برای پاک کردن شوره کربناتی و یا استفاده از سنگ یا آجر کلرور دار در نما و استفاده از آب دارای کلر زیاد برای ساخت ملات و آجر منجر به ایجاد شوره کلروری می شود.
  • شوره های نیتراتی: وجود شوره در ماسه مورد استفاده یا تهیه آجر ها از خاک شوره دار سبب جذب رطوبت دیوار شده و روی سطح شوره ایجاد می کنند که بعد از خشک شدن آن ها شوره های نیتراتی روی آجرنما دیده می شود.

پیدا کردن علت اصلی شوره زدن آجرنما یک عامل مهم برای از بین بردن شوره آجر است زیرا اگر عامل اصلی شناسایی نشود بارها شاهد سفیدک زدن آجر نما خواهیم بود. سه عامل زیر به تنهایی شوره آجر را ایجاد نمی‌کند بلکه اتفاق افتادن هر سه به طور همزمان باعث شوره زدن آجر نما می‌شود. عواملی که در ادامه معرفی می کنیم از فاکتورهای مهم در ایجاد شوره آجرنما هستند:

  1. نمک‌های محلول در آب: نمک هایی که روی آجرنما رسوب می کنند ممکن است در دوغاب، مواد مستحکم کننده پشتی آجر، آجر، ملات و خاک رس نیز وجود داشته باشند.
  2. جابجایی نمک ‌های محلول در رطوبت: وجود آب سبب حل شدن نمک ها و حرکت ها در داخل ساختار آجرنما می شود.
  3.  جابجایی نمک‌ ها در حفره های آجرنما: نمک موجود در آب از طریق ساختار حفره ای دیواره آجرنما به سطح آن منتقل می شود.

محلول رفع شوره آجر نما چیست؟

راه حل رفع شوره در نما های آجری، استفاده از موادی با قدرت و ماندگاری بالا است. همان طور که از نام محلول نانو رفع شوره مشخص است، این محلول پاک کننده ضد شوره آجر، بر پایه نانو تولید می شود. انواع پوشش نانو، لایه‌های بسیار نازک با ساختارهای شیمیایی هستند که به طریق مختلف برای بهبود خواص فیزیکی و ظاهری مصالح ساختمان، از جمله آجر استفاده می‌شوند. از نظر تکنیکی، محلول رفع شوره آجر نما، نوعی پوشش است که در مقیاس نانو آن را اندازه گیری می کنند و ضخامت آن در حدود 1 تا 100 نانومتر است.

پوشش های نانو حتی می‌توانند به ضخامت یک مولکول طراحی و ساخته شوند یا اینکه چند لایه مولکولی داشته باشند. به دلیل اینکه محلول نانو ضد شوره دارای مقیاسی در اندازه های نانو است، به سهولت در منافذ آجر نفوذ کرده و از آن در مقابل ایجاد شوره حفاظت می‌کند. محلول پاک کننده نانو ضد شوره آجر برای مدت زمان طولانی در سطح نمای آجری باقی می ماند و از وارد آمدن آسیب های فیزیکی به آجر پیشگیری می کند.

مؤثرترین و با دوام ترین راه ها برای از بین بردن شوره و سفیدک نمای آجری

ویژگی محلول رفع شوره آجر نما

محلول رفع شوره آجر نما یک محصول انحصاری از طرف نانو پارس است، محلول رفع شوره با نانو آجر فرق می‌کند، نانو آجر را شما می‌توانید قبل از نصب آجر بر روی نما استفاده کنید، تا آجر شما به آجر نانو شده تبدیل شود و در غبال انواع شوره، سفیدک و آلودگی از نمای آجر شما محافظت کند، اما محلول نانو رفع شوره (ضد شوره آجر)؛ آجر نمای سفیدک زده شما را، به راحتی پاک می‌کند و هم‌زمان، آن را تبدیل به یک آجر نانو شده می‌کند. برای اینکه بهتر با محلول رفع شوره آجر نما آشنا شوید، باید ویژگی ها و برخی از مشخصات این محصول را بدانید:

چگالی محلول نانو رفع شوره آجر برابر 8.5 کیلوگرم در مترمکعب است.
pH محلول پاک کننده نانو ضد شوره آجر برابر با 1 تا 2 است.
محلول رفع شوره آجر نما تیره رنگ است.
نفوذپذیری زیاد و قابلیت آب بندی دارد.
به نما آسیبی وارد نمی‌کند.
در برابر مواد اسیدی و شوینده های شیمیایی مقاومت زیادی دارد.
برای از بین بردن انواع شوره های کربناتی، سولفاتی، نیترانی و غیره مناسب است.
قیمت محلول پاک کننده نانو ضد شوره آجر نسبت به هزینه‌های مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری مداوم نما مقرون به صرفه است.
عایق صد در صد نما
بدون ایجاد تغییر در رنگ و ظاهر مصالح
پیشگیری از ایجاد آلودگی های سطحی، لکه و ایجاد شوره
پیشگیری از رشد قارچ و کپک 
افزایش طول عمر و ماندگاری آجر و محافظت از آن در مقابل شرایط جوی
محافظت از نمای آجری در مقابل بارش های اسیدی
پیشگیری از آلوده شدن آجر به دوغاب سیمان در طی انجام آجر کاری
نفوذ یک سانتیمتری محلول رفع شوره آجر نما در نما و ایجاد خاصیت ضدآب، حتی در صورت خراشیدگی سطح
پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش
اجرای آسان با استفاده از غلتک، برس و اسپری 
پوشش دهی بالا
مطابق با استانداردهای  ASTM
بدون نیاز به استفاده از حلال های مضر و دوستدار محیط زیست
ارزان قیمت و مقرون به صرفه
بدون نیاز به تخصص برای اجرا 

استفاده از محلول رفع شوره آجر نما مزایای مختلفی دارد که باعث پاک شوندگی و نانو شدن آجر ساختمان شما می‌شود، اکنون می‌خواهیم یکی از روش های مهم نانو پارس، برای رفع شوره از آجر نما را به شما بگوییم. شرکت نانو پارس نسبت به سایر رقبا و همکاران خود در این زمینه یک محلول کاملا متفاوت را ارائه می‌کند.

پاک کننده شوره و سفیدک با محصول NP-3000 نانو پارس

این مواد مخصوص؛ جهت شستشو و از بین بردن انواع سفیدک و پاک کننده انواع آلودگی از انواع آجر نما، به خصوص، آجر نسوز ساختمان شما است. اسم این محصول مواد نانو ضد شوره آجرنما NP-3000 است، مواد تشکیل دهنده نانو این محلول را در که می‌توانید، در صفحه فروشگاهی سایت ما را مشاهده کنید. 

علل ایجاد شوره در نمای آجری

نحوه اجرای محلول نانو رفع شوره آجر 

مزایای استفاده از این روش، پیشگیری از آلوده شدن آجر در صورت ریختن دوغاب و جلوگیری از شوره زدن آجر پس از اجراست. درواقع اگر قبل از نصب آجر از این روش استفاده کنید، خیلی بهتر است، آجر نانو نما شما؛ تمام مزایا و ویژگی‌هایی که باعث جلوگیری از هر نوع آلودگی، مثل باران های اسیدی، گرد و غبار و… را شامل می‌شود.

همچنین دردسر نانو کردن بعد از نصب آجر نما رو نخواهید داشت، البته که بعد نصب هم برای اجرای محلول نانو جهت رفع شوره وجود دارد، اما اگر از این روش استفاده می کنید، حتماً نکات زیر را قبل از اجرا رعایت کنید: در صورتی که از پاک کننده نانو ضد شوره آجر  قبل از اجرای نمای آجری استفاده می کنید:

  • اگر سطح آجر چرب، کثیف و شوره زده است، حتماً پیش از اجرا آن را تمیز کنید.
  • اگر آجر خیس بود، اجازه دهید تا کاملاً خشک شود.
  • پس از نماشویی ساختمان، قسمت پشت آجر را که باید ملات بریزید، علامت بزنید و از آغشته کردن آن با محلول رفع شوره آجر، خودداری کنید زیرا مانع از چسبیدن ملات به پشت آجر می شود.
  • بهتر است در دمای  بین 10 تا 35 درجه سانتیگراد کار کنید و از اجرا در هنگام تابش مستقیم آفتاب و ساعات اوج گرما خودداری کنید.
  • سطح بیرونی آجر را با استفاده از یک قلم مو به محلول نانو رفع شوره آغشته کنید.
  • یک روز صبر کنید تا محلول در سطح نفوذ کرده و آجر را آبگریز کند.
  • اطمینان پیدا کنید که آجر خشک و سطح آن آبگریز شده است.
  • اکنون می توانید این آجر را در نما استفاده کنید.
  • چنانچه دوغاب بر سطح آجر ریخت، همان طور که دوغاب خیس است، آن را با پارچه تمیز کنید و اجازه ندهید دوغاب خشک شود.
  • استفاده از یک دست از محلول رفع شوره آجر نما کافی است و از استفاده مجدد از آن روی سطوحی که قبلاً به محلول آغشته شده اند، خودداری کنید.
زمانی که برای رفع شوره زدگی و سفیدک از روی آجر نما، از محلول رفع شوره آجر نما مخصوص استفاده می‌کنید، در واقع نمایی زیبا و با کیفیتی را در نمایش دید عموم گذاشته اید. فرض کنید با استفاده از این فناوری، تمام ساختمان های یک شهر از این روش برای رفع شوره آجر نمای خود استفاده می‌کردند این گونه شهری زیبا و درخشان و متفاوت از آن چیزی ک امروز، هست را شاهد خواهیم بود. امروزه خرید محصول رفع شوره آجر نما، دارد کم کم جایگزین سایر محصولات رزینی و پاک‌کننده ای که به نما آسیب می‌رساند می‌شود. و این امر در آینده بسیار فراگیر تر می‌شود، زیرا مصرف کنندگان به این نتیجه رسیده اند که قیمت محلول نانو رفع شوره آجر نسبت به سایر محصولات، همچنین نسبت به جنس و کارایی آن مقرون به صرفه تر است.

 

محلول نانو ضد شوره بعد از اجرای نمای

آجر نانو به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد به طور گسترده در انواع سازه ها، نماهای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. این مصالح ساختمانی به دلیل خاصیت آبگریزی و مقاومت در برابر سایش و جذب آلودگی می‌تواند در مقابل اثرات مخرب عوامل جوی مقاومت کند و باعث افزایش طول عمر نما شود.

تکنولوژی نانو در آجرها و سایر مصالح ساختمانی سبب ایجاد یک لایه پوششی بر روی سطوح شده و تا مدت 5 سال می‌تواند بنا همانند روز اول ساخت زیبا، شیک و تمیز و مقاوم نگه دارد. در این صورت استفاده از آجر نانو نما در هزینه های ترمیم و تعمیر و شستشوی بناها تا حد زیادی صرفه جویی می‌کند. 

انتخاب آجر نمای مناسب درمقابل شوره زدن

انتخاب آجر نمای مناسب، با توجه به نوع ساختمان و شرایط موقعیتی ساختمان تا حدی به کیفیت آجر نمای شما در مقابل شوره زدن و سفیدک کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید، برای انتخاب بهترین نوع آجر نمای ساختمان می‌توانید از یک متخصص، طراحی نما کمک و مشورت بگیرید. آجر نما بر اساس نوع ساختار، شکل ظاهری و جنس آجر‌ها انواع مختلفی دارد که که بر اساس نیاز خود می‌توانید نوع مناسب را انتخاب نمایید. انواع آجر نما می‌توانند در برخی مواقع از لحاظ کیفیت نیز با یکدیگر متفاوت باشند.

کاربرد های آجر نانو

ویژگی آجر نانو

استفاده از نانو آجر نما یا پوشش های نانو روی نماهای ماسه سنگی، آجری و بتنی مانع جذب آلودگی های محیطی شده و تمیز کردن آن ساده است. به طوری که با مقداری آب و صابون می‌توان نما را به راحتی شستشو داد. در این صورت آب به اعماق مصالح نفوذ نمی‌کند و در سطح نما تنفس مصالح به خوبی انجام می‌شود.

نماشویی ساختمان، به صورت مکرر، در صورتی که در آن از آجر نانو استفاده شده باشد هیچ تغییری در رنگ و ساختار اصلی نما به وجود نمی‌آورد. یکی از راه‌های جلوگیری و رفع شوره آجر نما، استفاده از آجر نانو شده قبل از نصب است، البته آجر های شوره زده پس از نصب هم راه‌حل‌هایی دارد، اما اگر قبل از نصب این عمل رو انجام دهید، دیگر از آلودگی، سفیدک و شوره، خبری نخواهد بود و نمایی شیک و تمیز را به دید خود و دیگران، به نمایش می‌زارید.

  • قدرت محافظت سطح نما در برابر انواع آلودگی
  • روی سطوح لایه ای با ضخامت 100 الی 150 نانومتر ایجاد می‌کند
  • آجر نانو از نما برابر اشعه های مختلف خورشید محافظت می‌کند
  • در برابر شستشو تا فشار 60 بار مقاومت دارد
  • آجر نانو شده، کاملأ بی رنگ  و بی بو است
  • از سطح در برابر خزه ها و قارچ ها محافظت می کند
  • برای همه مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف مناسب است
  • خسارات ناشی از هوازدگی را کاهش می دهد
  • در برابر حرارت تا 450 درجه سانتی گراد بسیار مقاوم است
  • از بافت سطح بدون تغییر در ساختار پایه ای به صورت دائم محافظت می کند.

سخن پایانی

محلول نانو رفع شوره آجر نما یکی از مؤثرترین و با دوام ترین راه ها برای از بین بردن شوره و سفیدک نمای آجری است. از محلول رفع شوره آجر نما می‌توان برای انواع آجر نما استفاده کرد. اگر می خواهید نمای ساختمان شما همیشه زیبا و تمیز باشد استفاده پاک کننده نانو ضد شوره آجر را جزء اولین اولویت خود قرار دهید. همچنین شما می‌توانید جهت سفارش خرید نانو ضد شوره آجر نما به صفحه فروشگاهی آن در سایت نانو پارس مراجعه کنید. یا جهت هرگونه اطلاعات بیش‌تر در رابطه با رفع شوره آجر نمای ساختمان خود، از کارشناسان فروش نانوپارس راهنمایی بگیرید.

[short_link]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.