رفع کپک نارنجی چوب به کمک مواد نانو

رفع کپک نارنجی از چوب
نانو و ساختمان

چوب یکی از مصالح پرکاربرد برای ساخت لوازم منزل، پوشش دیوار، کف پوش و سایر قسمت های ساختمان است. استفاده از چوب در ساختمان نمای بسیار لوکس و زیبایی به همه قسمت های منزل می بخشد؛ اما در کنار مزایایی که استفاده از چوب در ساخت و ساز نما و ساخت وسایل منزل مانند مبل، میز، کابینت، کف پوش، دیوار کوب و … دارد، معایبی نیز به همراه دارد! یکی از این معایب جذب زیاد آب توسط چوب است.

چوب به صورت طبیعی این خاصیت را دارد و آب جذب می‌کند. همین هم باعث می‌شود تا انواع کپک‌ها و قارچ‌ها روی سطح آن رشد کنند و این به یک مشکل اساسی برای افرادی تبدیل شده که دوست دارند از وسایل چوبی استفاده کنند. ساده ترین و بهترین راه حل این است که از ریختن آب روی چوب یا وسایل چوبی خودداری کنید.

اما اگر این وسایل در محیطی بودند که در معرض آب قرار داشته باشند، دیگر نمی توان از ریختن آب روی آن ها جلوگیری کرد؛ بنابراین باید فکر دیگری برای از بین بردن کپک نارنجی چوب یا انواع قارچ هایی که روی سطح چوب رشد می‌کنند، پیدا کرد. امروزه کپک نارنجی چوب بیشتر روی کابینت‌های ام دی اف مشاهده می‌شود که در آشپزخانه و در معرض رطوبت قرار دارند.

مزایای استفاده از نانو چوب برای از بین بردن کپک

چگونه کپک روی چوب‌ را از بین ببریم؟

همانطور که گفتیم بهتر است از ریختن آب روی کابینت ها یا لوازم چوبی جلوگیری شود؛ اما در صورتی که این اتفاق بیفتد چه کار باید بکنیم و چطور کپک نارنجی چوب را از بین ببریم؟ توصیه ما به شما استفاده از محصول نانو چوب برای از بین بردن کپک نارنجی چوب است.

کپک نارنجی چوب یکی از انواع کپک است که بر روی محصولات چوبی مانند میز چوبی، مبلمان، کابینت MDF و سایر سطوح چوبی ایجاد می شود. در حال حاضر اکثر لوازم چوبی دارای لایه‌های محافظی مانند رنگ، روغن یا سیلر هستند که از آسیب دیدن سطوح چوبی جلوگیری می کند؛ اما ممکن است به علت گذشت زمان و ایجاد خراشیدگی و ترک خوردگی سطح لوازم چوبی رطوبت را جذب کند و پوسیده شود.

این جذب آب و رطوبت موجب ورم کردن چوب، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن شده و حتی ممکن است باعث رشد انواع قارچ و کپک روی این سطوح شود. کپک نارنجی چوب یکی از انواع کپک هایی است که روی چوب رشد می کند و اثرات سمی روی بدن انسان و حیوان دارد. به همین خاطر بهتر است از محصولاتی برای پوشاندن سطوح چوب استفاده کنید تا جلوی رشد قارچ ها و کپک نارنجی را بگیرد.

بهترین روش برای محافظت از سطوح چوبی و بخشیدن خاصیت آب گریزی به آن ها، محصول نانو چوب است. نانو چوب یکی از محصولات جدید است که از تجزیه شدن سطوح چوبی در برابر انواع جلبک، قارچ و کپک و حتی حشرات موذی جلوگیری می‌کند. این محصول داخل حفره های چوبی نفوذ کرده و از وارد شدن رطوبت و هرگونه مواد شیمیایی به داخل چوب جلوگیری می‌کند… با توجه به اینکه محصول نانو چوب کاملاً سازگار با محیط زیست است، اثرات سمی برای حیوانات گیاهان و انسان ها ندارد.

استفاده از نانو چوب برای جلوگیری از رشد کپک نارنجی چوب

پوشش نانو چوب با استفاده از فناوری نانو تولید می شود و یک پوشش سیلیکاتی است که ویژگی های آن شباهت بسیاری با شیشه دارد. به همین خاطر برای محافظت از چوب خام و چوب های فرآوری شده مانند ام دی اف از آن استفاده می شود. این محصول نانو یک لایه بسیار شفاف روی چوب ایجاد می کند و اصلاً باعث تغییر رنگ آن نمی شود. استفاده از محصول نانو چوب باعث می شود تا بافت چوب به خوبی حفظ شود و در عین حال در برابر آلودگی ها، نفوذ آب و مواد اسیدی مقاوم شود.

در حال حاضر محصول نانو چوب به صورت اسپری موجود است؛ اما روش استفاده از آن باید مورد توجه قرار بگیرد. چوب هایی که دارای قارچ و کپک هستند، ابتدا باید با استفاده از قارچ کش ها از روی سطح چوب کاملاً شسته و تمیز شود. چرا که محصول نانو نمی تواند منبع آلودگی را از بین ببرد؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این محصول، از محلول های پاک کننده استفاده شود.

سپس با استفاده از اسپری نانو چوب، یک لایه محافظ برای آبگریز کردن سطح چوب و محافظت از آن در برابر انواع کپک نارنجی، استفاده شود. محصول نانو چوب روی تمام سطوح چوبی و بافت های چوبی قابل استفاده است. به عنوان نمونه می توانید از نانو چوب روی تمام محصولات طبیعی و غیرطبیعی در ساختمان و یا خارج از ساختمان استفاده کنید.

مزایای استفاده از نانو چوب

نانو چوب یکی از محصولاتی است که سطوح چوبی طبیعی و مصنوعی را در برابر رطوبت و پوسیدگی، رشد انواع قارچ و کپک محافظت می کند. از این محصول می توان برای تمام سطوح رنگ شده طبیعی و مصنوعی چوبی استفاده کرد. به عنوان مثال می توان برای محافظت از درب حمام و دستشویی که در معرض رطوبت قرار دارند، پوشش میز ناهار خوری، کابینت های ام دی اف و … استفاده کرد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در رابطه با نحوه استفاده از محصول نانو چوب و خرید نانو چوب می توانید به وب سایت اینترنتی نانو پارس کو مراجعه نمایید. استفاده از این محصول دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • جلوگیری از پوسته پوسته شدن چوب و حفظ ساختار آن
  • بالا بردن مقاومت چوب در برابر آلودگی ها و رطوبت
  • هزینه های نگهداری پایین
  • خشک شدن سریع
  • جلوگیری از متورم شدن چوب
  • بالا بردن مقاومت سطح چوبی در برابر اشعه uv
  • حفظ ساختار اصلی چوب و افزایش طول عمر آن
  • سازگاری با محیط زیست و دوام بالا

رفع کپک نارنجی چوب به کمک مواد نانو امکان پذیر است. با استفاده از این محصول دیگر؛ جایی برای نگرانی، نیست. شما با ایجاد چوب نانو، باعث جلوگیری، هرگونه رطوبت و آب به داخل سطوح چوبی مورد نظر می‌شوید. جهت اطلاعات بیش‌تر از جمله ایتعلام قیمت خرید روز نانو چوب و نحوه اجرای آن با نانو پارس گرجی تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.